Blade 180CFX

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door breedmuilkikker, 7 okt 2014.

1. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    yes, wel belangrijk qua gewicht en grote, in sommige mini en micro heli's heb je amper ruimte vrij !

2. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
  3. Bask04

Bask04

Lid geworden:
    17 jul 2012
    Intressant allemaal.
    Ga ik volgen.
    Vooralsnog is er dus niemand die de instellingen in de ar 6335 heeft gewijzigd ??

4. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
  5. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    kwam net een vidio tegen en vroeg me af wat julie er van vinden govener in de esc of in de ikon.

6. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Ik gebruik de governor uit de MSH Brain ( zelfde als Ikon ) en die bevalt perfect. Zet de regelaar op airplane modus. Geen in de software aan welke gear-ratio je hebt en je speeds wat je wil vliegen. En de Brain doet de rest, en goed.

7. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    ok bedankt.

8. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    die Phoenix Castle ESC vlieg ik in mijn T Rex 700 en ben tevreden met de ingebouwde governor.

9. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    heb het frame en de meeste onderdelen binnen esc en motor zijn nog onder weg en de 3 servos voor de kop.
    een onderdeel past er niet lekker het is het deel van de staart wat draait in het schuif deel kan ff niet op de naam komen de pennen zijn iets te dik en passen niet goed in de sleuf.
    ik kijk nog of ik het kan bewerken zo dat het wel goed past en anders bestel ik van het zelfde merk een ander zit dus toch iets verschil in de merken de staart vin ben ik vergeten te bestellen kwam ik nu dus achter en wat dingen teveel besteld maar ok.
    de snaar loopt iets zwaar maar die rekt nog op wat ik hoorde dus dat komt wel goed en anders haal ik 1 mm van de staart buis af.
    voor de rest ik moet zeggen het past echt heel erg mooi in elkaar petje af voor een model wat erg klein is je moet geen dikke vingers hebben.
    foto wil weer eens niet lukken staan wel hier op het forum maar komen niet in beeld hier een link.

http://www.modelbouwforum.nl/media/albums/helicopter.40/

Laatst bewerkt: 19 dec 2015
    mf63 vindt dit leuk.
  10. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    De snar, hoe je de belt noemt, moet niet zwaar lopen,
    en de belt rekt ook niet, die moet op de juiste manier strak gezet worden,
    en met onderdelen, die in de staart niet goed zijn,
    krijg je zeker probleme, dus goed kijken wat je verbouwd !
    SUCCES,
    Uwe

11. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    opgelost belt zat toch niet ok in de buis loopt nu mooi en voor de zekerheid toch een ander staart deel gekocht van het zelfde merk in de hoop dat het nu wel past.

Heli-Uwe vindt dit leuk.
  12. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    .. zie je, goed gedaan !

13. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    goed de esc is binnen en geprogrammeerd als de nieuwe kabels binnen zijn die ff om bouwen naar kleine stekkers .
    het wachten is nog op de motor en de servos dus kan nog niet veel doen nu.

to tot

14. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Heren, en met name degene die al ervaring hebben met een Blade 180CFX.
    Ik heb een vraagje: kan iemand mij vertellen met 100% zekerheid ofdat het mogelijk is er een 3S 800Mah Lipo packje onder de Canopy van de Blade 180CFX past en ermee zou kunnen vliegen ivm CG verschil ten opzichte van neen 3S 500Mah packje?

Mijn Blade 230S vliegt stock met een 3S 850Mah Lipo, maar past ook onder de Canopy een 3S 1300Mah.
    Dat is prettig want daardoor meer keuze.
    Ik zou graag een 3S 800Mah Lipo onder de Canopy van de Blade 180CFX willen hebben, maar kan nergens vinden of dat mogelijk is ivm formaat van de Lipo.
    Hoop hierop antwoord te krijgen.
    Vr Gr Erwin

15. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    ik kan het nog niet testen mis nog te veel onderdelen maar heb het id dat het wel kan het past zeker heb hier een 800 en die past onder me kap niet een origineel kap boos vogeltje dat id.
    als het dan nog niet goed in balans is zou je nog de staart servo op de buis kunnen plaatsen om het balans goed te krijgen.

16. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Bedankt voor het laten weten.
    Hier kan ik wat mee.
    Fijne week.
    Vr Gr Erwin

17. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    goed heb weer wat spul binnen.
    lemondsmx rx sataliet werkt goed en van hk de drx r110x nog kleinenr maar die krijg ik niet gebonden geen id nog wat daar mis gaat.
    druk in de weer de taranis zender te proggen maar dat is nog wel ff een ding zeg maar nieuw kwa setup helimodel komende dagen dus is mee in de weer.
    hoop morgen de rest van het spul te krijgen anders wordt het volgend jaar ben ik bang.
    mocht imand een knap bestand hebben voor de blade180cfx voor de taranis met drx tx module hoor ik het graag ben nog niet helemaal zeker of ik het goed aan pak kwa proggen zender.

18. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Goed............ik ben nu ook een trotse bezitter en tevens piloot van een Blade 180CFX. :)
    Weliswaar een stock versie, maar dat mag de pret niet drukken.
    Toestel vliegt geweldig en zo strak als een snaar.
    Vlieg haar zelfs met mijn 3S 850Mah Lipo packjes waar ik de Blade 230S ook mee vlieg.
    De Blade 180CFX vliegt er super mee en zelfs het CG heeft geen negatief effect op de 3S 850Mah Lipo.
    Toestel hangt in hover strak horizontaal zonder weg te driften met de handen los van de sticks.
    Vliegtijd is 6 minuten met flink rondraggen en dat is zeer prettig kan ik beamen.
    Met de stock 3S 450Mah Lipo houdt het rond de 3 a 4 minuten wel op, en dat is behoorlijk krap an vind ik.
    Ik ben nu dus erg blij dat ook de 3S 850Mah Lipo packjes dienst kunnen doen en ook onder de Canopy passen.

Ik heb een flat trotlle curve van 75% ingesteld en Expo van 45%
    Het is een behoorlijk vinnig dametje en zal de Expo in de loop der tijd wel wat terug kunnen schroeven, maar voorlopig eerst maar even wennen aan deze machine.
    Power ten over op 3S en voelt qua kracht aan als de mcpX BL die ook eigenlijk overpowered is.
    Neen, geen klaagzang van mij hoor betreffende het teveel aan power want vind het wel lekker zo.
    Ik ben een heuse sportvlieger puur sang en dan is het lekker genoeg hebben van power zeer prettig.
    Beter teveel als te weinig zeg ik altijd maar.
    Morgen mag ze weer airborn en heb er nu alweer zin aan.
    Fijne weekend allen.
    Vr Gr Erwin

Laatst bewerkt: 26 dec 2015
  19. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Holey Smoke...............
    Net even wezen Googlen naar Upgrade Parts voor de Blade 180CFX.
    Wat een keuze!!!
    Allemachtig wat is er veel voor te koop.
    Ik verbaas me erover.
    Heerlijk.
    Vr Gr E

20. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    klopt ja onderdelen genoeg en echt heel mooi spul ook heb die van mij met 3 merken gebouwd na de kerst hoop ik hem af te kunnen bouwen en het geheel in te regelen kwa ikon en taranis proggen.
    top dat er ook een dikke accu in kan zeker met normaal vliegen met hard 3d is de kleinen weer beter denk ik.

Deel Deze Pagina