Blade 180CFX

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door breedmuilkikker, 7 okt 2014.

1. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoop dat de jouwe straks ook super gaat vliegen, maar dat zal vast wel goed gaan komen.
    Denk inderdaad dat een 3S 450Mah Lipo packje het net effe beter zal doen voor 3D vliegen.
    Zelf vlieg ik er vlotjes schaalgetrouw mee rond en dan is 6 minuten vliegtijd wel weer prettig.
    Vr Gr E

2. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Vandaag stralend zonnig weer met weinig wind.
    Ideaal om de helikopters rond te laten fladderen met de vliegmaatjes samen.
    Heb de 180CFX eens flink aan de tand gevoeld.
    En potdomme wat een vies klein monster zeg.
    Bakken aan vermogen en dat apparaat joekelt eroverheen alsof ze door de duvel op de hielen wordt gezeten.
    Dit is feitelijk een soort van hard core micro 3D gebakje.
    Ik heb alweer meer Expo erop gezet en de servo uitslag iets vermindert.
    Ik kan behoorlijk sturen met helikopters durf ik te zeggen, maar deze 180CFX is wel erg giftig met de stock manual settings.
    Heb haar vandaag na inmiddels 12 vluchtjes behoorlijk afgetemperd en naar eigen smaak lekker vliegend gekregen.
    Voor mijn sportvlieger insteek voldoet ze nu naar wens, maar........het blijft een gifkikker.
    Eentje waarbij de oogjes niet effe een paar tellen de ander kant op kunnen tijdens het vliegen, want dan is het voorbij met de pret.
    Ik ben ondanks de nog weinige vluchtjes alwel content met deze 180CFX.
    Het voelt beetje aan als mijn mcpX BL met ook veel power, maar dan een paar tikkies erger.
    Soort van mcpX op steroïden.
    Effe wennen dus, maar ook zeker verslavend.
    Vr Gr E

3. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    topi man wacht nog op onderdelen baal.

4. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoop dat jij de jouwe gauw airborn krijgt, want dat zou mooi zijn.
    Het is een fijne machine merk ik en inmiddels een 20tal vluchten mee gedraaid.
    Gisteren nog indoor mee gevlogen en met de mildere settings is mijn 180CFX goed vliegbaar binnen zonder alle kanten op te knallen bij het minste geringste stick input.
    Valt me wel op, en de meekijkende gasten ook dat deze Blade 180CFX behoorlijk wat mechanische herrie maakt.
    Zal vast komen door de best wel hoge Headspeed en de Torque Tube.
    Het stoort me niet, maar het is wel een herrie gebakje.
    Al mijn andere helikopters zijn er stil bij vergeleken.
    Ik vlieg eigenlijk alleen maar met de 3S 850Mah packjes rond, en dat bevalt prima.
    Vliegtijd van 6 minuten makkelijk haalbaar met alle vliegstijlen die ik bezit.
    Heb een Flat gas curve van 75% in Normal mode en dat bevalt goed.
    Gyro gain wel iets opgeschroeft van 75% naar 88%.
    Staartje houdt zich goed, maar heeft in hover lichte Wag wat eigenlijk geen naam mag hebben.
    Eind deze week de Lynx Tail blades erop en de rubberen Grommets voor op de kop om speling geheel te elimineren.
    Zag gisteren met flink rondragggen dat er af en toe iets wobbel door de machine ging. (dolfijnen)
    Niet constant, maar paar keer gezien en was in elk geval niet te wijten aan te lage Headspeed of speling op de bladhouders.
    Hoop dat de Grommets dit straks helemaal wegfilteren.
    We gaan het meemaken.
    Vr Gr E

5. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    wobbel en dolfijnen is wel een verschil:

wobbel krijg je bij (meest lage headspeed) en te hoge gain,
    alleen (veel) te hoge gain zorgen voor een wobbel over de (gedachte) diagonaal as

dolphijnen krijg je bij snel vooruit vliegen met verkeerde verhouding van pitch een RPM en / of een governoor-probleem,
    ook van incorrecte gyro instelling (hoofd en / of heck) kan je bij snel vooruit vliegen een dolfijnen krijgen.

6. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Oke Uwe.
    Je bent helder.
    Dank voor de uitleg.
    Ik hou je op de hoogte.
    Vr Gr E

7. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    over dolfijnen gaat het op dit moment ook in "dagelijkse helibeslommering"

8. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    toch maar ff een mail gestuurd waar me paketje bleef wat denk je verkeerd verstuurd naar de Maldive hahahah wordt op nieuw verzonden dit heb ik nog niet eerder gehad .

9. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Gaat dan iemand vast heel blij worden op de Maldive.
    Gratis pakketje met Heli parts.
    Zullen op de Maldive vast ook 180CFX helikopters rondvliegen.
    ha ha ha ha ha

10. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    met mijn naam en adres?? zal wel retoer gaan denk ik zo.
    maar ja duurt dus erg lang als dit goed was gelopen had ik nu op schema gelegen proggen van me zender lukt nog niet erg dus wie weet pak ik de mx22 er wel weer ff bij als zo 123 niet lukt.

11. renetl50

renetl50

Lid geworden:
    1 jun 2014
    Heb ik vroeger ook eens gehad.
    Had ik een transportkoffer besteld kreeg ik een helicopter op gestuurd.
    Blijkt het een bestelling te zijn van iemand anders.

Groetjes René

12. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Michel kan je niet vragen aan je baas of je naar de Maladiven je pakettje mag gaan halen ? Op kosten van de koerierdienst LOL .

13. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    ahahahha kom ik terug op Schiphol en dan de vraag heeft u wat aan te melde hahhaha nee wacht wel ff af.

14. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoop dat je pakketje alsnog gauw aankomt.
    Je zult genieten met de 180CFX straks, dat kan ik jou garanderen.
    Vandaag de 50ste vlucht ermee opzitten.
    Ze vliegt nog steeds als een tierelier en nog geen mankementen kunnen ontdekken.
    Vind het geen toestel om relaxed mee rond te fladderen, daarvoor heeft ze teveel power en is ze ondanks het getemper nog behoorlijk kwiek op roll en nick.
    Voor relaxed rondfladderen pak ik wel een andere Heli en voor raggen de 180CFX.
    Maar..........ze voldoet goed naar haar maatstaven.
    Net buiten gevlogen en ondanks de wind die er staat knalt ze vrolijk rond.
    Op naar de 100ste vlucht en dan maar eens bekieken hoe ze er dan voor staat.
    Vr Gr Erwin

PS: deze 180CFX is dan ook absoluut GEEN beginners helikopter.
    even voor de beginnende piloten die denken ermee te kunnen leren vliegen.
    want dat gaat geheid mis.

15. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    ben ook benieuwd hoe het vliegt.

16. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Gaat je bevallen voor 100%, daar geloof ik heilig in.
    Net wezen vliegen met de 180CFX.
    Windstil en zonnetje erbij.
    Nog wat lopen fine tunen met settings en heb haar nu nagenoeg zoals ik het wil hebben qua vlieggedrag.
    Voor mijn sportvliegstijl helemaal top en ze houdt zich zo enorm goed.
    Staartje houdt zich rock solid en het is een wonder voor deze best wel kleine helikopter.
    Tijdens doorvlucht en in hover een rete strakke staart.
    Ik heb speciale olie die in een injectiespuit zit en met een heel fijn naaldje daarmee druppel voor druppel onderdelen van smering kan voorzien.
    De meningen over het wel of niet smeren zijn verdeeld weet ik, maar ik merk dat het bij mijn toestellen baat heeft dus ik smeer de zaakjes af en toe.
    Merkte net ook dat deze Blade 180CFX zelfs mijn toch wel oude Nano Lipo packjes slikt.
    De Blade 230S die slikt dat niet, en schakelt zodra er een slecht Lipo pack inzit met weinig puf het vermogen terug waarmee bijna niet te vliegen is. ( denk een soort van beveiliging die in de ESC zit )
    Deze Blade 180CFX daarentegen slikt zelfs een oud Lipo pack en hooguit de Headspeed draait iets lager daardoor, maar het toestel vliegt er met mijn vliegstijl niet minder om want heeft nog genoeg vermogen om haar ding te doen.
    Iemand die 3D vliegt zal uiteraard alleen maar verse en gezonde Lipo packjes wensen in zijn Blade 180CFX, want het inkakken van Headspeed met 3D moves is een NO GO kan ik me voorstellen.
    Voor mij voldoen dus ook de al wat oudere Lipo packjes om fris en fruitig mee rond te fladderen.
    Iets dat met de Blade 230S dus niet mogelijk is.

Ik had voordat ik deze Blade 180CFX kocht mijn bedenkingen over dit toestel.
    Men had het over slechte/zwakke servos en problemen die de regelaar kon geven.
    Er waren volgens mij een aantal piloten in dit Topic die de nodige problemen en issues hebben gehad met hun Blade 180CFX. ( ik hoor ze er helaas niet tot weinig meer over )
    Nou heb ik of enorm geboft met een proper exemplaar, of het ligt ergens anders aan.
    De waarheid zal vast ergens in het midden liggen, maar ik weet als ervaren vliegenier wel wanneer een RC Helikopter goed of slecht vliegt.
    En deze Blade 180CFX doet in mijn geval fabrieksaf en stock zijnde helemaal voor 100% haar werk goed.
    Nee, ik heb geen aandelen in het merk Blade en nee, ik heb helaas ook niet alle modellen van Blade mogen ervaren.
    Wat ik wel weet is dat ik al de nodige tijd en vluchtjes rondvlieg met een aantal Helikopters van Blade waaronder de: mcpX BL,180CFX,230S en 300X.
    En geen 1, maar dan ook geen 1 van deze machines heeft kuren of vliegt slecht.
    Kortom: ik verbaas er me nog steeds enorm over dat deze toch wel betaalbare Chinese toestellen het meer dan goed doen.
    En ik vlieg er dan ook veel mee.
    Vanmiddag maar weer eens heerlijk rondknallen met de vliegmaatjes samen.
    Vr Gr E

17. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hallo allemaal.
    Heeft iemand toevallig dit liggen?: AS3X Programming Cable - USB Interface (SPMA3065)
    Vr Gr E

18. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    heb je niet een andere programer met rx tx of een arduino dat moet ook werken

19. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Neen, dat heb ik helaas niet.
    Maar bedankt voor je reactie.
    Vr Gr E

20. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Ik heb die kabel gehad vroeger maar samen met de 180x verkocht . Is goed voor updates door te voeren via receiver en pc .

Deel Deze Pagina