Blade 180CFX

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door breedmuilkikker, 7 okt 2014.

1. Helihabit

Helihabit

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    vliegt goed , vind het ook wel stoer om tegen de zon in te vliegen ;-)

3. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    tsja, vliegt echt zeg maar " correct "

groetjes, Uwe

4. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
  5. Helihabit

Helihabit

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Indoor

M'n deelneming guyken. De schade is natuurlijk ook afhankelijk v/d soort crash en de onderdelen die je noemt zijn inderdaad de o.a. veel voorkomende bij een 'fatsoenlijke' klapper.
    Om daarop in te haken; het landingsgestel kan een tik hebben zonder te breken.

Inverted landen zonder head button is ook mogelijk maareh.. :hammer::murder:
    (lijm op de naden v/d canopy begaf het dus geen schade i/d zin van barst/scheur/breuk). Geintjuh voar om te lachûh.

Dit filmpje heb ik trouwens puur gemaakt om te laten zien dat de heli goed kan vliegen. De heli wel! Zelf ben ik vergeten hoe lang het geleden is dat ik heb gevlogen maar het is ruim meer dan een jaar.

De staart houdt het goed en dat is het halve werk, of meer dan dat, met mijn collective- & cyclic mismanagement :thumbsup:

Voor de rest voelt en vliegt het als een volwaardige FBL heli, maar dus in (semi)micro formaat.

Wat mij betreft is de volwaardige handbagage rc heli 'geland'.
    Dit was wat we hoopten te vinden in de mcpx/Bl en waarschijnlijk de 130 die ik niet heb gehad!! :celebrate:

Dual rates: 100
    Expo: 30
    Accu: standaard meegeleverde accu is na deze vlucht 50% ontladen en op gevoel zo'n 40-45 Celsius (5x ontladen totaal). Beetje te warm naar mijn smaak. De andere accu's Zippy compact 500- 35C komen er na soortgelijke vlucht nog iets warmer vanaf. Alleen slechts 30% ontladen.

Enjoy..
    Blade 180 indoor - YouTube

Laatst bewerkt: 8 nov 2014
  6. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Breuk is geen overlijden hoor :D zo weten we direct de zwakke punten . De servo's da is bij een grote ook delicaat bij crash en de TT wel dat is eigen aan de 180 cfx maar de tandwielen daarentegen niets aan . Dat was bij de 130 wel iets anders . Ik heb net 1 servo vervangen door de HK servo , past in frame zonder aanpassingen , polariteit is zelfde als origineel . Om aan de ontvanger te geraken dat is andere koek . Ben er nog niet aan uit . [​IMG] [​IMG] [​IMG] Waarschijnlijk achterste servo eruit en zo ...
    Dus ik heb 2 servo's met tanden af en daar zijn reeds nieuwe tandwielen voor besteld . Naar het schijnt zelfde als een Walkera servo en de TT heb ik kunnen lijmen met 2 componenten lijm . [​IMG] Zien of hij het houdt , servo's van HK ook nog af te wachten . We sleutelen verder . :pim: Hier wat foto's

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Yep leerzaam , goede tip ook vertrouw de 180 cfx niet out of the box . Dus bnf zou beter bcnf zijn : bind -check and fly .
    Over de throttle curves zijn er ook nogal uiteenlopende meningen maar die in de manual zijn ook niet te vetrouwen .
    Dual rate en expo :confused: naargelang ervaring zou ik zeggen .
    Onze US collega's hebben al VEEL draadjes over deze heli ,dus werk aan de winkel .

9. tommeke12354

tommeke12354

Lid geworden:
    13 jul 2012
    2 verschillende merken servo's op de swash? Dat is vragen om problemen...

Ik heb ondertussen al 3 vluchtjes gedaan met mijn 180cfx, vliegt super! Piroflips kan hij zonder problemen, piro tictocs heeft hij het ietwat lastig mee maar is zeker mogelijk. Ik had wel gehoopt op net iets meer power, maar ik kan zeker niet klagen :) De Turnigy 3s 460mah batterijtjes werken voorlopig super, en kosten maar 5 euro per stuk ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Tja het werkt niet ook . Heeft te maken met iets apart aan spektrum servo's . Enfin was poging waard en ondertussen 2 stock servo's gevonden in NL :D De gelijmde TT daarentegen houdt wel (voorlopig, nog niet kunnen vliegen ) 8O

11. Helihabit

Helihabit

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Zo, ik heb de 1e crash met de 180 erop zitten. Ook bij mij is 1 van de uiteinden v/d TT gebroken.
    TT uiteinde gebroken ..en na het lijmen

Verder is een pootje v/d landing gear gebroken, vlak naast het frame in de bocht. Ook deze is gelijmd.

Voor wat betreft de zippy compact 500, die is na verwijdering v/d krimpkous en inkorting v/d balanceerkabels ongeveer even zwaar als de standaard blade LiPo.

Gewicht van Blade LiPo, van een zippy compact 500 en die van een uitgeklede zippy compact 500 Met een stukje klitteband erop ongeveer even zwaar.

12. Helihabit

Helihabit

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Dubbel

Laatst bewerkt: 10 nov 2014
  13. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Problemen gaan verder , heb de 2 turnigy servo's eruit genomen . Ik wacht nog op de 2 nieuwe stock servo's . Wou de rest eens doen gaan en de rudder servo reageert niet meer . :confused: Als ik hem in een ander kanaal op de ontvanger steek dan weer wel ? Ontvanger zit wel los nu .

14. Helihabit

Helihabit

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Geen fijne start zo. Als opnieuw binden met de goede instellingen niks verandert is de AR6335 dus defect :cry:

15. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    EEns opnieuw binden dat moet ik nog doen ;) Maar ik zie niet in dat de ontvanger defect zou zijn vermits de servo werkt maar wel op een ander dan zijn eigen kanaal . Fijne start is het zeker niet .
    Nieuwe heli's is altijd wat zoeken .

16. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Heb er in't weekend ook ééntje op de kop getikt en probeer 'm te vliegen met een DX6i en dat is géén goede combinatie:(
    Met de DX6i kan je helemaal géén instellingen doen op je zender, ook niet met de nieuwe DX6. D/R, expo, gyro niks werkt of kan je instellen, endpoints voor de tailservo vergeet het maar:(:(

Momenteel is het dus meer een ongeleid projectiel dan een heli en heb ik dus ook al de nodige brokken gemaakt, niks extreems maar toch servotandwielen en TT. Voorlopig staat ie aan de kant.

Indien je dus interesse hebt in de 180CFX zorg dan dat je MINSTENS een 7 kanaalzender hebt, dit is gewoon foute boel van Horizon door klanten wijs te maken dat een 6 kanaal voldoende is!!!
    Men zegt wel dat men aan het probleem kent en er aan werkt maar of en wanneer deze er komt voorlopig geen nieuws.
    Deze heli had gewoon pas op de markt mogen komen als ALLE firmware problemen opgelost waren, niét vroeger want dat is om problemen vragen.

Grtz Rudi

17. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Helemaal met je eens . Ik zal niet zeggen dat hij evenveel problemen geeft als de 130 maar het begint op te lopen . En het feit dat ik weinig respons krijg op mijn vragen zal wel liggen aan gebrek aan kennis van het materiaal . Niet erg want op de US fora weten ze het ook niet . Ik heb daar mijn vragen nu rechtstreeks aan James Haley gesteld . Eens zien .
    Eigenlijk is het eerst weer poen pakken en daarna zien ze wel . :2gunfire:

18. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    krijgt mijn eerste post ( post 2 ) dan toch een kern van waarheid in dit topic?

Vervelend voor jullie mannen, hoop dat er toch een uitkomst komt.
    Blade spul zal er in ieder geval bij mij nooit in komen.

19. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    bij mij ook niet meer, denk ik,
    ik heb wel nog de multi 350,
    en die geeft geen problemen,
    ik ga ook niks upgraden,
    toevallig vliegt die goed.

Groet
    Heli-Uwe

20. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Het ergste vindt ik eigenlijk dat Blade en Spectrum dus spullen maken die niet met mekaar compatibel zijn, ik zou nog kunnen begrijpen dat een 6 kanaal Futaba oid niet zou werken maar hun eigen spullen!!?? Te gek voor woorden:mad: Je bent dus verplicht om een 500 euro kostende zender te kopen om een beginner/gevorderd heli model te vliegen van half die prijs.
    Morgen effe terug naar de winkel gaan maar ik vrees dat ze me daar ook niet kunnen helpen om die firmware te upgraden zolang ze bij Blade geen oplossing vinden:nooo:

Grtz Rudi

Deel Deze Pagina