Blade 230 , weer ne nieuwen ...

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door guyken, 21 jul 2015.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    de kleinen Blades zijn wel goed te vliegen, ook binnen,
    ik heb in de wintertijden ook 2 mCPX en een mCPX BL gehad,
    als je ze niet tegen de stoel aan dondert, gaat ze lang mee,

    en dat de groten Blades goedkoop zijn,
    heb ik zo niet gezegd,
    wel, dat ze niet zo duur zijn als een Rex,
    en een Rex 700 vliegklaar krijg je niet voor 800 € !
     
  2. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    Antwerpen
    Was een 2de hands 700 hé, idd de mijne nieuw met speed fusualage op zit je al snel rond de 1700+
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    zo is het !
    (is ook niks mis, is wel zijn geld waard)
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Uwe.
    Erg bedankt voor je uitleg.
    Helemaal duidelijk.
    Heb zelf afgelopen middag nog 10 packjes met de Blade 230S leeggevlogen.
    Beetje lopen pielen met curve settings en merk dat deze Blade dus echt beter en fijner vliegt met een hogere Headspeed op de kop.
    Ik heb nu zelfs de Headspeed in Normal Mode hoger gezet en het toestel vliegt strakker en beter.
    Nu inmiddels een 35 vluchtjes achter de kiezen en de Heli geeft nog geen kik verkeerd.
    Heerlijk.
    Packs liggen nu aan de lading en morgen mag ze weer.
    Vr Gr E
     
  5. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Daarnet een aantal 3S 850Mah 45C packjes besteld.
    Eens kijken straks hoe de Blade 230S daarop vliegt.
    Hogere C waarde dus vaak wat meer adem.
    Vind zulke testjes altijd wel leuk om te doen.
    Vr Gr
     
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    op de Oxy heb ik 25/50 C lipos, voldoende, zijn wel 1350 mAH maar goed,
    ook in dit geval zuigt de heli die in 4 minuten leeg,
    ik denk dat het bij 45/90 C niet anders is, en de prestatie niet merkelijk verbeterd is,

    dus ik vlieg lagere C waardes en heb ook een aantal lipos om voldoende tijd te vliegen,
    die lipos zijn dan ook niet te duur en niet te zwaar.
     
  7. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.983
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Met Throttle 80% in IU is het verbruik ± 600mAh (8-tjes vliegen en af en toe een flip of looping) Dat is dus gemiddeld ± 7A. Een 850mAh/45C pakket kan 40A continu leveren. Of je daar nu veel extra "adem" van gaat merken? Ben benieuwd!
     
  8. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Oke, mannen.
    Bedankt voor het meedenken.
    Ik ga het merken straks en meld mijn relaas.
    Doorgaans in andere toestellen zoals vliegtuigen en boten merken wij in de groep dat Lipo packs met hogere C waardes vaak wel een verschil geven in performance.
    Ik meld me later dus weer.
    Daarnet weer 10 Lipo packjes leeggevlogen met de Blade 230S en ze doet het super.
    Vr Gr E
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
  10. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ja, heerlijk Uwe.
    Ben verzot op deze hobby en als de mogelijkheid er is dan genieten we ervan.
    Zag dat de Blade 270CFX leverbaar is.
    Kosten: 500 euro.
    Flink aan de prijs.
    Wijfel tussen die of een Oxy 3.
    Maar gevoelsmatig is het 70% voor de Oxy 3 en 30% voor de Blade 270
    Vr Gr E
     
  11. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    zooo,
    goede prijs voor de Blade,
    maar ja, misschien vliegt die ook goed
    (eerder schreef ik over de 500X, vlog top)
    ...maar je weet ook wat een Oxy kost, afhankelijk van de set-up

    ik ben top tevreden,
    vlieg elke dag met, als het kan.
     
  12. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Uwe.
    Zoooo......dus jij vliegt ook heerlijk dagelijks indien mogelijk.
    Goed bezig zeg.
    Het is ook telkens flink genieten.
    Ik ben druk bezig om uit te zoeken welke nette set up ik op de Oxy 3 kan zetten.
    Kwestie van tijd en ietwat geduld, maar gaat goed komen.
    Ik wens me een goede en duurzame helikopter mede omdat ik veel vlieg.
    Af en toe een paar vluchtjes per maand kan vrijwel iedere Heli wel leien op materiaal technisch gebied, maar zodra er dagelijks of regelmatig mee gevlogen gaat worden dan spelen er andere zaken mee omdat het toestel dan veel meer belast wordt.
    Ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat het verschil in kwaliteit tussen verschillende toestellen in zowel mechanisch en elektronisch aspect dan zekers mee gaat tellen.
    Heb er dan ook erg veel zin aan om straks die Oxy 3 aan de tand te gaan voelen.
    Lijkt me een duurzame en kwalitatief goede Heli.
    Niets ten nadele van de Blade 270CFX hoor, maar gevoelsmatig heb ik de indruk dat er wel verschil zit tussen beide Helikopters.
    Vr Gr Erwin
     
  13. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Hoi Erwin,

    ik denk maar, zo in de buurt van 25 vlieguren (= 375 vluchten)
    kan ik een berichtje schrijven, wat verwisselt moest worden,

    (de meesten vlieguren heeft destijds mijn T Rex 450 gehad met 42,92 uren,
    maar ook veel crashes, dus kon je niet precies zeggen hoe lang een lager mee gaat b.v.)

    Oxy set-up heb ik in mijn bouwverslag beschreven,
    maar zonder twijfel zijn MKS servo's niet verkeerd.
     
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Helemaal duidelijk Uwe.
    Vandaag heb ik Carbon Main Blades van een 10mm langer per bladkant op mijn Blade 230S getest.
    Vond het geen noemenswaardige vliegverbetering ten opzichte van de stock Main Blades.
    Dus.......de Carbon versie er maar afgehaald en de stock Blades terug erop gezet.
    Toen nog de nodige vluchtjes gedraaid en teller staat nu op dik 60 vluchtjes.
    Op naar morgen.
    Vr Gr E
     
  15. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    kortere bladen i.v.m. hogere headspeed kan wel een beter vlieggedrag geven,
    dan langere bladen, in de praktijk getest met de X7 (693 mm bladen, 2300 RPM)
     
  16. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Uwe.
    Bedankt voor de tip en advies.
    Dat wist ik niet.
    Een vliegmaatje had nog 2 setjes hele mooie carbon main blades liggen lengte 450mm en die hebben we gisteren geprobeerd.
    Vloog ansich wel goed hoor, maar gaf duidelijk geen verbetering ten opzichte van de flexibele stock main blades.
    Had eigenlijk wel iets anders verwacht en zekers dat het op doorvlucht wat strakker zou vliegen.
    Vind de stock main blades namelijk behoorlijk wat flex hebben alsmede ook de 3 blads heckrotorbladen.
    Fijn om mee te crashen al dat flexibele spul, maar minder fijn voor strak vlieggedrag.
    Ik heb gisteren na het terugplaatsen van de stock main blades wel weer de prettige nodige vluchtjes gemaakt, maar zou dan graag eens willen horen van andere piloten die ook met de Blade 230S vliegen wat die dan aan ervaring hebben op het gebied van kortere main blades en met name welke kortere bladen zij dan hebben getest.
    Maar stilletjes weet ik het antwoord al: weinig tot geen respons.
    Want de reacties in dit Topic van de Blade 230S zijn vrij summier en vaak door dezelfde leden gegeven.
    Op zich helemaal niet erg hoor, want ik ben dik tevreden met mijn Blade 230S maar vind het ietwat frapant dat er zo weinig andere piloten ermee vliegen.
    Het zij niet anders en zal wel een reden hebben.
    Als die reden zou zijn dat deze Blade 230S een eigen Brushless staartmotor heeft en FP aangestuurt is, dan zou dat toch ietwat een misplaatste zijn is mijn oordeel na dik 60 vluchten ermee gevlogen te hebben.
    Vind de staart NIET onderdoen met mijn vliegstijl voor een staart die aangestuurt is door een CP heckrotor.
    Maarja..........wie het weet mag het zeggen.
    Vr Gr Erwin
     
  17. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.983
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Er is intussen een firmware update voor de controller beschikbaar (van 4.1rc0 naar 4.3rc0). Geen idee wat de update doet, maar hij is er....
    Aangezien er berichten zijn dat het nulpunt van rudder verschuift als je rudder lang op dezelfde positie houdt (een soort ongewenste automatische her-kalibratie), zal er tzt nog wel een update volgen.

    Intussen vliegt mijn 230s nog steeds als een zonnetje. Helaas is dat zonnetje buiten vervangen door regen :(
     
  18. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    .. voor de duidelijkheid: de 230s is wel een CP heli,
    alleen woord de heck-rotor niet door een as of een belt aangedreven;
    in dit geval heb je (ik denk altijd) een FP heck-rotor.
     
  19. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Uwe, ik doelde echt op de staart van de Blade 230S hoor.
    Ik was me er zeker bewust van dat het een CP Heli betreft.Ha ha ha ha
    De Walkera Master CP is een soortgelijke maar dan stock Brushed op kop en staart.
    De Blade 200CFX dus ook, maar dan compleet Brushless.
    Vr Gr E
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  20. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Nou.............
    Vlucht nummer 70 zit erop.
    Daarnet gevlogen in een flink vlagerig windje.
    Viel me niet tegen, maar feit is wel dat deze Blade 230S net effe iets te licht is in vlieggewicht en waarschijnlijk ook net effe te klein om straffe wind goed aan te kunnen.
    Niets om op de staart aan te merken hoor.
    Neen, die blijft lekker strak en goed haar best doen.
    Zelfs met de harde wind die er stond.
    Maar......toestel gaat wel bokkerig vlieggedrag vertonen.
    Met name tegen de wind in en dan op doorvlucht.
    Zelfs in Idle Up met behoorlijk hoge Headspeed heeft ze daar neiging toe.
    Niet storend maar het dolfijn fenomeen is er wel.
    Het zal waarschijnlijk een combi zijn van verschillende factoren.
    Ik kan ermee leven en vlieg haar toch veelal rond met weinig wind of indoor.
    Tot op heden 70 vluchtjes alla 5 minuten per vlucht achter de kiezen en dat helemaal probleemloos.
    Maakt toch 5.8 uur vliegtijd inmiddels!!!
    0,0 speling what so ever op elk onderdeel waar speling op zou kunnen ontstaan.
    Netjes dus!!
    Vr Gr Erwin
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2015
    Heli-Uwe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina