Blade 230 , weer ne nieuwen ...

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door guyken, 21 jul 2015.

  1. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.982
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Zoveel onderdelen zijn er ook niet om speling op te hebben :)
    Als je dit vergelijkt met een "oude" flybar heli, zitten er maar weinig onderdelen op - zeker in de kop.

    Intussen even gekeken wat er bij mij precies kapot is: alleen de main gear en de tail rotor moeten vervangen worden. De rest is nog kaarsrecht en heel. Dat scheelt weer!
     
  2. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Zoooooooo...........
    Dat is wel erg weinig schade zeg.
    Heb ie mee geboft.
    Straks de parts vervangen en dan ben je weer airborn.
    Schijnt vandaag prachtig weer te worden.
    18 graden, weinig wind en zonnig.
    Kan je wel raden wat ik ga doen vanmiddag.
    Heerlijk.
    Vr Gr Erwin
     
  3. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Vandaag weer wat packjes leeg kunnen vliegen met de Blade 230S.
    Viel me wel wat op.
    Bij 1 packje dat al wat ouder was verloor het toestel een 40seconden voordat de landing moest worden ingezet ineens deels het vermogen op de staartmotor.
    Toestel was met rudder stick los niet uit zichzelf recht te houden met de staart.
    Geland en een kakelvers Lipo packje erin.Eentje met niet meer dan 10 vluchtjes achter de kiezen dus geen ouwe meuk.
    Opgestegen en rondgevlogen.
    Potdomme een 30 seconden voordat ik weer moest landen omdat het pack dan bijna leeg zou zijn, weer het fenomeen dat de staartmotor het niet bij kon benen.
    Heb toen de zender maar eens uit en aan gedaan.
    De Helikopter optisch nagekeken en alles zag er fris en goed uit.
    Daarna nog een 6 Lipo packjes gevlogen, waaronder ook wat oudere packjes.
    Het probleempje met de staartmotor heeft zich daarna niet meer voorgedaan.(tot de laatste vliegseconden strakke staart)
    Vreemd fenomeen was het en dacht het te wijten aan dat ene slechtere Lipo pack.
    Totdat het fenomeen zich ook voordeed bij een goed Lipo pack.
    Dan zal het daaraan niet hebben kunnen liggen denk ik.
    Iets om in de gaten te houden.
    Vr Gr E
     
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.982
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
  5. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dankje voor het meedenken!!
    Ik heb het gelezen en het zou potdomme dat wel eens kunnen zijn.
    Maar het vreemde blijft wel dat ik een constante vliegstijl heb en het fenomeen van afgelopen middag zich nog niet eerder had voorgedaan.
    Ik ben namelijk van het type dat schaalgetrouw rondvliegt en daarmee dus ook langere stukken rechtdoor het rudder input geef om te anticiperen op crosswind om de staart recht te houden op doorvlucht.
    Beetje kromme uitleg, maar hoop dat het duidelijk overkomt.
    Ik kiek het de komende tijd even aan hoe dit zich gaat verlopen.
    Hou jullie op de hoogte.
    Vr Gr E
     
  6. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.982
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    En de firmware update is beschikbaar:

    Blade 230 S Version 4.20 (October 26, 2015)

    All updates have been extensively tested by our test teams prior to public release.

    Due to the complex nature of the software and the nearly endless combination of setups that are possible, the first public exposure of a new version to thousands of consumers is the most likely time to uncover any undetected issues. As always, the pilot should ensure that all programming behaves as intended in the model.


    Ik heb nog nergens kunnen vinden wat er verbeterd/veranderd is, maar dat komt hopelijk nog wel.
     
  7. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Mooi.
    Denk niet dat ik dat van plan ben om mijn Blade 230S een firmware update te geven, maar fijn dat het er is voor andere piloten.
    Even off-topic: heb een Thunder Tiger Mini Titan E360S onderweg.
    Wilde dat wel eens proberen.
    Vliegt stock op 4S 2200Mah Lipo en is iets groter dan een 450 size.
    Heb goede verwachtingen, want het merk Thunder Tiger loopt al de nodige jaren mee in de heliwereld.
    En.......ben bezig met de aanschaf van een Goblin Speed 380.
    Vind dat een heel mooi toestel en die gaat er komen binnen een kort tijdsbestek.
    We leven maar ene keer, en dan wil ik er ook maximaal van genieten.
    Vr Gr E
     
  8. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    Antwerpen
    Ja thunder tiger is wat meer de underdog aan het worden, zen gloriejaren van veel helis verkopen zijn ondertussen (helaas) wel voorbij..

    Maar ik vind het leuke helis, heb verschillende tt rondvliegen waaronder oude fb 550 en de laatste nieuwe 550 fbl.

    Van die 360 is niet zoveel bekend denk ik maar kan bijna niet gevloven dat het geen goede heli zou zijn.

    Kijk al uit naar je (uitgebreide ;) review erover :)
     
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    post 103 van @Dylan sys150:

    kan het ook zijn, dat de heli tijdens het binden iets bewoog,
    of dat je de heli tussen binden en uiteindelijk vliegen gedraaid hebt,

    dat kan de fbl-unit misschien uitleggen als verkeerde "0-punt" ,
    als je niet zeker bent, stekker van de lipo af en nieuw binden.

    was een gedachten, omdat ik het ook eens gehad heb.

    Groet
    Uwe
     
  10. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    Antwerpen
    Heb dat ook al gehad @uwe en het kan zeker een probl zijn maar dat komt niet volledig overeen met zen uitleg van dit probl.. want dan zou hij het al meteen na het opstijgen merken zou ik zo denken.. en zen heli had het enkel halverwege of na 5min vlucht of zoiets..
     
  11. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Revieuw van de Mini Titan E360 en Goblin zullen zeker volgen.Ha ha ha ha
    Krijg morgen hopelijk de Mini Titan binnen en dan met wat geluk volgende week wel vliegend.
    De Goblin gaat iets langer op zich laten wachten, want ben nog druk bezig om daarvoor een nette set-up bij te zoeken.
    Maar mezelf kennende gaat dat helemaal goed komen.

    Uwe, ik denk dat jij wel eens gelijk zult hebben.
    Nu ik eraan terug denk........heb ik inderdaad de Heli iets gedraaid tijdens het binden, en dacht daarmee net op tijd te zijn.
    Wellicht is dat het probleem geweest.
    Daarnet 8 packjes gevlogen en geen enkel packje ( zelfs de oudere ) heeft het staart fenomeen weer doen laten herleven.De Heli vloog weer goed en strak.
    Dus Uwe, ik hoop dat het lag aan wat jij melde.
    Bedankt voor de tip nog.
    Dat verzetten van de Heli voortaan net nadat ik de Lipo eraan heb gezet doe ik ook niet meer.
    Weer wat geleerd dus.
    Vr Gr E
     
  12. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    Antwerpen
    Raar normaal klopt dit niet want dan zou je het direct merken zodra hij opstijgt.. maar hij heeft het niet meer gehad, dat is het belangrijkste :)
     
  13. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    als ik mijn T Rex 700 op Valkenburg over rond 150 m moet dragen en hem bij mijn bussje al 'aanschakel',
    heb ik al rare dingen in de lucht gehad, zeker 2 of 3 keer,
    ik ga nu 'binden' echter in de buurt van het opstijgen,
    gelukt zeker niet altijd, b.v. ook met brandstof-helis en starten, maar toch aan denken,
    en bewegen tijdens binden mag niet !

    goede vluchten verder,
    Uwe
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    zo als net geschreven, deed de Rex dat ook eerst na een tijdje tijdens grote belasting bij een stal-turn,
    destijds dacht ik ook aan alles wat, maar probleem was bij 'juist' binden niet meer, gelukkig, ha ha
     
  15. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    Antwerpen
    Ha interessant om te weten, dat gaan we dan weeral onthouden :)
     
  16. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Heren, wederom erg bedankt voor het alom meedenken.
    We gaan het in de gaten houden.
    Morgen wordt weer een zonnige dag met temperaturen rond de 16 graden.
    Voor 29 oktober is dat wel erg bijzonder en prettig om dan rond te vliegen met name de Helikopters.
    Vr Gr E
     
  17. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Daarnet nog 9 packjes leeggevlogen met de Blade 230S.
    Ze gaat steeds beter bevallen.
    Tot op heden dik 120 vluchtjes op de teller en 0,0% speling op welk onderdeel dan ook van deze wel zeer fijne helikopter.
    Ik vlieg er flink mee rond (uitgezonderd 3D), dus niet alleen maar hoveren en lafjes heen en weer maar lekker gas op de lolly en raggen van links naar rechts en van hoog naar laag.
    Valt me reuze mee dat na dik 120 vluchtjes er totaal nog geen speling op de kop of waar dan ook zit.
    Vind het wel een toestel dat met name geschikt is voor weinig wind en indoor.
    Dan is ze op haar best en vliegt ze snaar strak.
    Daarnet bewust 2 Lipo packjes getest met aansluiten en dan na paar tellen de Helikopter een kwartslag verdraaien op de skids.
    Het fenomeen dat de staart na dik 4 minuten een eigen weg gaat leiden is niet meer voorgekomen.(inmiddels 17 Lipo packjes geleden)
    Ook niet na het doelbewust opwekken ervan.
    Beetje vreemd dus, maar die 2 keer dat het tot op heden gebeurt is op die dikke 120 vluchten vind ik ondanks er nog geen tastbare oorzaak voor gevonden te hebben zwaar verwaarloosbaar.
    Ik ben van mening dat ze bij E-flite deze Blade 230S te goed hebben gemaakt.
    En daarmee bedoel ik dus dat dit een vrijwel probleemloze en betrouwbare micro Helikopter is die keer op keer, en packje na packje zeer goed presteert.
    Eigenlijk iets wat van elke Heli verwacht mag worden.
    Ik ken Mikado Logo Helikopters met dure set up waarvan de staart wag heeft in hoover.
    En dat krijgen ze er niet uit.
    Ben zo blij dat mijn Blade 230S een knake strakke staart heeft.
    Werkelijk ongelogen.
    Op naar morgen, dan mag ze weer.
    Vr Gr Erwin
     
  18. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    120 vluchtjes, joh, ga je nog wat anders doen als vliegen,
    ik bedoel, je moet toch maar ook eten en ... ha ha ha
    respect jonge !

    Groet
    Uwe
     
  19. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ha ha ha ha, Uwe...........
    Dat eten tussendoor komt goed hoor.
    Het is kwestie van de tijd wat uitplannen zodat er de nodige vluchtjes gemaakt kunnen worden.
    Echt genieten met die Blade 230S.
    Krijg net de Thunder Tiger Mini Titan E360 binnen.
    Die gaat vliegen volgende week.
    Mooie machine en ziet er nu al puik uit.
    Set Up voor de komende Goblin Speed 360 krijgt ook al gestaag vorm.
    Zalige hobby.
    Fijn weekend Uwe.
    Vr Gr Erwin
     
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    jij ook fijn weekend, Erwin
    tot nu toe ben ik vrij en denk dat ik ook weer wat vluchtjes kan doen !!!
    groetjes, Uwe
     

Deel Deze Pagina