Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Al 2 keer in de garage inverted gehoverd :mrgreen: (juist plaats voor 2 autos) In de sporthal is makkelijker dan buiten want ik vlieg in de tuin en die is niet echt groot ;)

Bwaah valt nog mee als je pitchmanagement goed is. Ik zal wel eens een filmpje maken in de sporthal. Maar zal waarschijnlijk nog ff duren aangezien ik dit weekend weg ben en de weekends daarna heb ik examens

Ik zit met name met flips te ###ten...

Mn pitchmanagement is dan net een beetje off, naar inverted gaat goed, alleen bij verder flippen zit ik net te laat, waardoor hij een eind naar beneden komt.

Met de 450 en 600 gaat dit prachtig en blijft het netjes op de plek, maar de mcpx is daar toch een flink eind gevoeliger voor

Eens effe kijken in de oud vuil bak:
1 hoofdmotor, diverse gebroken staartstokies, meerdere onrepareerbare landingsgestellen, 2 paar bladen,
1 swashplate, 1 main frame, 1 kromme as-tussen-bladen, 1 staartrotor, 1 dolle servo
Kwijt: 2 linkjes
beschadigd maar nog orgineel: cockpitkap.

Was bij jullie de score?

landingsgestel, servo met parkinson(schoonmaken helpt niet), staartboom, staart rotorblad, Feathering shaft, paar pushrods, en de kap is aan vervanging toe.

er komt vast nog meer bij.

2 setjes bladen - 5 motoren - 1 complete rotorkop die niet goed meer is - 1 hoofdrotor tandwiel set - 3x hoofdrotor as - 1 ESC - 2 vliegtuig prop's - zakje met allemaal boutjes en moertjes etc

rest volgt nog...

- setje bladen
- kunststof linkjes
- staartstok

verder is alles redelijk heel gebleven :mrgreen:
en alles wat er verder niet meer opzit, heb ik gemod of aangepast

Heb al zoveel dingen stuk gevlogen bij het proberen dat ik ermee ben gestopt. Nu heb ik alle stukken gepimpt en vlieg ik er gewoon rustig mee.

zlfmw.jpg

Ja, dat is bij mij net het punt...

Ik heb de mcpx gekocht om zonder die "schadeprikkel" in mn kont inverted te leren vliegen..
Dus dat gaat ook met hem gebeuren.

Echt netter wordt hij er niet van, maar als ik er mooie alu onderdelen op ga hangen moet ik inverted leren vliegen met mn grote heli's
Dat gaat ook steeds beter, maar juist van de mcpx leer ik het meest nu :mrgreen:

Ik heb er nu een brushless motor in hangen, ben nu ook met papieren kapjes aan het prutsen
Meer ga ik er niet aan doen.

In algemeen heeft iemand een topic neergezet erover (iets van mcpx canopys zelf maken heet het)

Daar staat de link naar helifreak in, in dat topic daar komen allerlei painschemes voorbij

hm, voorlopig krijg ik mn MCPx uit de doos nog niet lekker vliegend. Tijdens hooveren of rustig rondvliegen begint hij af en toe spontaan te shaken, en daar stopt hij dan ook niet meer mee tot ik weer geland ben. Andere keren begint hij er direct bij de start al mee.

Iemand een idee wat hier fout is?

Back