Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

met een toch redelijke wind (ik gok kracht 3) laatst wat buiten gevlogen. en wow, dat kleine ding is verbazingwekkend stabiel.
hoewel ik met de trex 450/500 amper kan vliegen (hooguit wat 8jes en proberen alle orientaties te hooveren) had ik de mcpx al zo inverted hangen. helaas wel bij de 5e poging gecrashed en daarbij de tailboom gebarsten

in plaats van de hele staartunit te vervangen heb ik enkel de boom vervangen. even wat 2 mm carbon gehaald en een nieuwe boom gemaakt. Ik heb hem meteen maar 2 cm verlengd

de kabels buitenom, en voor de bescherming even wat krimpkous er omheen

zo staat hij er bij nu
mcpx.jpg



----------------------------------------------------
edit:

trouwens meteen 4 van deze gekocht
Unknown-1__39491_zoom.jpg


en om die tegelijk op te laden, ook deze
3c9e7c1730b597def03ed1de79beb731.image.450x253.jpg



nou alleen 1 probleempje. de connectoren van de lipos zijn 1 maatje groter dan op de laadunit. ik kan zo snel even niks vinden in de shops. Weet iemand hoe deze connectoren heten? dan kan ik wat adapters maken, zoals deze ook in de mcpx kit zitten. een direct linkje naar de adapters mag ook natuurlijk :)
 
Met het mooie weer de afgelopen dagen wezen vliegen




grtz.
Olaf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
in dit draadje ben ik voor het eerst en heb nog lang niet alles gelezen,
en omdat ik altijd geen tijd heb, nu al een vraagje:

Is eer een verschil swashplate van de mCPX en de mCPX v2 ?

ik heb die BLH3509 gekregen, en die heeft aan de elevator een kleine bal
voor de link na de servo, bij mijn v2 zit da een grote en vervolgens ook een groot oog aan de link ??

bedankt,
Uwe
 
Laatst bewerkt:
@mr.mark:

Kun je dat laadbordje nog terug sturen?
Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Eerst de verkeerde besteld... mogen terug sturen.

Daarna ergens anders de juiste besteld maar toen kreeg ik de verkeerde aan.
Na een mailtje heb ik dan uiteindelijk de juiste laadbordjes ontvangen en die verkeerd geleverd waren mogen houden.

ymy6y5y7.jpg



Jij hebt die van links op de foto maar moet die hebben van rechts op de foto.
Daar passen de lipos rechtstreeks in.

De produkt nummers lijken erg op elkaar daarmee ook de fout in de shop.
 
Volgens specs van Hobby Horizon zijn de swash plates precies dezelfde.

Ja, denk ik ook, maar wat was dat dan wat ik kreeg,
jammer dat ik geen foto van heb, heb het gewoon terug gestuurt,
nu wachten tot die nieuwe komt.

Heeft iemand een nieuwe gekocht met die nummer en is die met 3 groote kogels?
 
De mCP X heeft batterijen met een JST PHR-2 plug.

De balletjes op de swash plate waar de servo's aan zitten zijn groter dan die naar de blade grips gaan. Die naar de servo's gaan hebben onderling dezelfde afmeting bij de BLH3509 die ik destijds binnen kreeg.
 
@Uwe,

Misschien was het de swashplate van de nieuwe nano?

Grtz.
Olaf

Antwoord gekregen van Freddy:
het was een constructiefout, of wat jij zeg Olaf, een swash van een andere Heli:
feit is: er is een en dezelfde swashplate voor de mCPX en de v2 versie
die swash heeft grote kogels naar de links voor de servos en kleine kogels naar de links naar de rotorbladen.
Bedankt allen voor meekijken,
Probleem opgelost/.>>
 
vandaag binnen gekomen,
swashplate, zelfde nummer , alles hetzelfde,
alleen 3 grote kogels voor de links naar de servos, dus goed
 
Antwoord gekregen van Freddy:
het was een constructiefout, of wat jij zeg Olaf, een swash van een andere Heli:
feit is: er is een en dezelfde swashplate voor de mCPX en de v2 versie
die swash heeft grote kogels naar de links voor de servos en kleine kogels naar de links naar de rotorbladen.
Bedankt allen voor meekijken,
Probleem opgelost/.>>

Zat even bij HobbyManiac te kijken bij de onderdelen voor de mCPX, en zag dat er voor de V2 toch een langere tail bestaat, maar of deze standaard is bij de nieuwste V2, of een optie is zou ik niet weten.

Tail Boom Assembly w/Tail Motor/Rotor/Mount Nieuw V2! Extra long [BLH3602L] : RC helicopter kits and parts HobbyManiac.Com
 
Zat even bij HobbyManiac te kijken bij de onderdelen voor de mCPX, en zag dat er voor de V2 toch een langere tail bestaat, maar of deze standaard is bij de nieuwste V2, of een optie is zou ik niet weten.

Tail Boom Assembly w/Tail Motor/Rotor/Mount Nieuw V2! Extra long [BLH3602L] : RC helicopter kits and parts HobbyManiac.Com
Ik heb diezelfde tail boom gehaald omdat ik de mijne aan prut had gevlogen. Hij is inderdaad langer dan de standaard V2 boom.
 
m cp x revisited

Na een kleine zijsprong ( 130X) weer terug naar de m cp x :cool: .
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks , de rotorkop is meer bling bling dan functionaliteit alhoewel er op de xtreme kop toch zeer weinig (zeg geen speling zit). Bij mijn voorgaande zat er een op van microheli en daar was wel wat speling . De swash is absoluut een verbetering maar het zal hier wel allemaal al eens gezegd zijn :rolling:
Toch zijn er een paar dingen die ik nog wil uitproberen zoal een 120 tail en misschien brushless :confused:8O
 
Ik heb diezelfde tail boom gehaald omdat ik de mijne aan prut had gevlogen. Hij is inderdaad langer dan de standaard V2 boom.

Mij is verteld dat de tailmotor van de V2 minder toeren maakt, maar heeft wel een grotere rotor met een andere spoed, dit zou er voor zorgen dat de problemen van de vorige uitvoering verleden tijd zijn ;)


Jan
 
Hmmmm, ik heb de std. wires van de tailmotor vervangen door UTP wires. Wires rechtstreeks op mainbord gesoldeerd. Merk wel dat de tail een beetje "zwaar" aanvoelt. Het vliegt wel goed en uitbreken doet hij, ook bij full pitch, niet meer.
 
Volgens mij komen die tail blow-outs gewoon door dat lullige plugje waarmee die motor op het mainboard zit aangesloten. Ik geloof niet dat de dikte van de draden er iets to doet.
 
Back
Top