Blade mSR bewegingen

Alles wat tegen de zwaartekracht in gaat is vliegen. Dus hoveren ook...
Willem.

Hoveren kun je nog wel met een 0 kanaals heli die op een bepaalt throttle percentage vast is gezet, als hij ook met 45 graden flybar is uitgerust. Dat zegt niets over of je er wat mee kan. Als een fabrikant op de doos zet dat elke heli wordt proefgevlogen, moeten ze dat waarmaken. Een proefrit in een auto is ook meer dan de motor starten en weer uitzetten...

Hoveren kun je nog wel met een 0 kanaals heli die op een bepaalt throttle percentage vast is gezet, als hij ook met 45 graden flybar is uitgerust. Dat zegt niets over of je er wat mee kan. Als een fabrikant op de doos zet dat elke heli wordt proefgevlogen, moeten ze dat waarmaken. Een proefrit in een auto is ook meer dan de motor starten en weer uitzetten...
Daar gaat het niet om. Jij deed de uitspraak dat hoveren geen vliegen is. En dat is niet zo.
Of een heli heeft proef gevlogen of niet is weer een ander onderwerp.
En hoveren met een 250 valt vies tegen kan ik je melden. Dus in mijn boek is hoveren wel vliegen.

Willem.

Daar gaat het niet om. Jij deed de uitspraak dat hoveren geen vliegen is. En dat is niet zo.
Of een heli heeft proef gevlogen of niet is weer een ander onderwerp.
En hoveren met een 250 valt vies tegen kan ik je melden. Dus in mijn boek is hoveren wel vliegen.

Willem.

Vandaar dat ik later voor de duidelijkheid opmerkte dat hoveren met een 45 graden flybar setup geen vliegen mag heten. Dat is gewoon gas geven, en de staart trimmen, meer niet. Dat zou je zelfs met een 0 kanaals heli nog kunnen, motor die op vol gas net genoeg vermogen levert om te hoveren, aanzetten, en "vliegen" maar totdat hij naar beneden zakt als de batterij leeg raakt...

Met een CP heli of 90 graden flybar is het uiteraard anders, daar moet je voortdurend sturen. Daar ging mijn opmerking niet over, we hebben het hier over de mSR. En met die heli is het anders, dus als er dan op de doos staat dat er is proef gevlogen, mag je verwachten dat ze meer hebben gedaan dan gas geven, want dat zegt helemaal niets over of je echt gecontroleerd met het product kan vliegen.

Laatst bewerkt:
Back