boeken

jan brilman

Forum veteraan
Collegae!

Ik weet niet of het in deze tijd van www nog zinvol is, maar ik heb er wel wat aan en vind ze erg prettig: BOEKEN!

(Vliegtuigboeken bedoel ik dan, hè . . . :wink: )

Mijn mooiste, grootste, beste, dikste, zwaartste, etc.etc.:

The Great Book of World War II Airplanes

Inhoud:
P-38, P-51, B-17, Hellcat, F4U, Spitfire, Mosquito, Lancaster, Bf109, Fw190, Stuka, Zero ( 8O of je een emmer leeggooit . . .).

(Wat ik nogal mis (nou ja, nogal . . . 8) ), is de P-47. Had in het rijtje niet misstaan :nooo: )

Ruim 600 bladzijden, honderden foto's, 400 full-color illustraties en 24 uitklap-platen van Rikyu Watanabe, etc.etc.

Crescent books, New York Avenel (?)

ISBN 0-517-16024-2

Zie bv. (ISBN invullen in Google!)

http://www.abe.pl/html/english/details.php?id=0517160242

http://website.lineone.net/~leefisher/acknowledge.htm

Kost wel een paar centen :? . . . maar dan heb je ook wat! :D

Mag in de verzameling van geen enkele serieuze schaalbouwer ontbreken.

Wedden dat Ton en Tom hem hebben? :wink:

jan

@ jan

Getver jan dat is inderdaad nog eens een boek. Heb hem eens uitgeleend aan een vriend die met een B17 bezig was en heb veel moeten zagen en vragen om hem terug te krijgen. Met dat boek zou Arvid niet langer moeten zoeken naar een gedetaileerde bescrhijving van landingsgestellen van Corsairs :wink:

En die omslagen met daarop wel 100 P51's en dan nog wel in kleur!!!

ahh I am truly in love with that book.......... :banana:

Een must voor elke schaalliefhebber en inderdaad daar kunnen 100 goeie ont topic links niet aan.

Alles aan dat boek is geweldig. Zelfs de afmetingen en het gewicht. Amai men moet niet veel zo'n boeken hebben om de lade te doen doorhangen. Dit is het mooiste boek uit mijn collectie en ik heb er op heden toch zo'n 300 van alle takken van de luchtvaart.

Het ruikt naar :spam: maar is wel helemaal :ontopic:

Greetzzzz

Stevo

Dat is zeker een mooi boek maar weet niet of ik dit boek in mijn kast heb staan.

Ben al snel gestopt met het kopen van boeken met meerder vliegtuigtype in 1 uitgaven.

Mijn voorkeur gaat uit naar boekjes als de SQ signal serie , Windsock en Aerodetail etcetc, puur van 1 vliegtuigtype maar dan wel met veel foto's en uitgebreide driezijde aanzicht tekeningen en kleurenschema's.

Heb altijd graag mogen shoppen bij de Luchtvaart Hobbyshop te hoofddorp want man wat staat daar veel en het kost zo weinig. AAUUUWWWWWW GRAAAAAPJE.

Nu dat ik internet heb koop ik nagenoeg geen boeken meer, want het zoeken en verzamelen op internet is ook leuk.

Ton

:? 8O :oops:

Hoi Jan,

Ik ben dus niet in het bezit van dat boek, had er eigenlijk nog nooit van gehoord!!!
Kan je ons eens een paar voorbeeldpagina's inscannen en mee van laten genieten om zo te zien of het de moeite is om aan te kopen?

Ga het zeker eens zoeken hier in de buurt.

Wat mijn collectie boeken betreft:
Die beperken zich momenteel enkel tot de Spitfire, koop meestal specifieke boeken van het toestel zelf en wou dat nu ook voor de FW190 D9 te doen, want dat zal mijn volgende worden.

Staat deze toevallig in het boek in???

Bedankt
Tom

Dirk,
oepsjasorry :oops: had geen idee van het adres, maar rijd er zo blindelings naar toe.

In ieder geval bedankt voor het corrigeren :wink: .

Ton

Tom!

Inscannen wordt lastig . . . :? veeeeeel te groot en te zwaar . . . 8)

Ik zal het eens proberen (effe de vrouw vragen te assisteren . . . :wink: )

jan

Collegae!

Ik had ooit gezegd dat ik de vrouw zou vragen om te helpen het boek onder de scanner te houden, maar foto's nemen is toch minstens zo makkelijk. :yes:

De lampen/flitser en de uploadbeperkingen (geen details te zien . . .)spelen hier natuurlijk ook parten . . . :?

Nou ja, vooruit maar. :wink:

Voor Tom en Peter! :D

afb9662.jpg

afb9663.jpg

afb9664.jpg

afb9665.jpg

afb9666.jpg

En het hoofdstuk over de Mustang is ook niet mis!

afb9667.jpg

afb9668.jpg

En deze typen komen er in voor.

De P-47 mist; jammer . . .

afb9669.jpg

jan

Is misschien al een héél oud topic, maar kun je misschien wat foto's plaatsen van de Bf109, ik ben van plan om deze over 3 maanden uit amerika over te laten komen ( de kit dan hè!!!).
het liefst een foto van de grijze EMIL versie, met gele neus en geel rudder.

alvast bedankt :wink: .

Uit dit boek zal ik binnenkort het hoofdstuk over multi-engined models plaatsen.

HPIM0806%20%28Large%29.JPG

Vast niks nieuws, maar Boddington weet wel waar 'ie het over heeft.

Hij is niet te zien, maar hij is ongeveer net zo mooi als z'n vrouw, dus daar misen we niet veel aan. :nooo:

:wink:

jan.

jan brilman zei:
Een absolute aanrader voor de echte schaal-bouwer: 'Scale Fibel' van Dick van Mourik.

Hoezo?
Heeft niet iedereen dat boek allang dan..................... :D

Frank

(Ik dacht dat dat een standaard werk was: verplichte kost?)

Frank Hartog zei:
jan brilman zei:
Een absolute aanrader voor de echte schaal-bouwer: 'Scale Fibel' van Dick van Mourik.

Hoezo?
Heeft niet iedereen dat boek allang dan..................... :D

Frank

(Ik dacht dat dat een standaard werk was: verplichte kost?)

Dan zullen ze het boek toch eerst in het nederlands of engels uit moeten brengen :mrgreen:

Teus zei:
Dan zullen ze het boek toch eerst in het nederlands of engels uit moeten brengen :mrgreen:

Nergens voor nodig.
Ik heb nooit duits op school gehad en ben verre van een talenwonder: als de inhoud maar interessant is -en dat is Scale Fibel zeker- is het goed te lezen.
Dus zeker verplichte kost voor schaalbouwers!

Dit is ook een waardevolle serie (Modellers Datafile, SAM-Publications):

afb7593.jpg

Naast deze zijn er nog uitgaven van de
- Spitfire (griffon powered)
- Hurricane
- Beaufighter
- Lancaster

Back