ik ga de bulkhead ook nog sluiten trouwens tegen dat water. En dan nog een laagje epoxy. En ik hoop dat er dan geen water bij komt! Was ik even vergeten te melden.
Motor Hallo, Ik zag op de site van HK een leuk motortje staan! Een watergekoelde 7,45 cc boot motor. Voor zo'n €45,- voor die prijs kon ik het niet laten om hem te bestellen en te kijken hoe deze motor is! Niet geschoten is altijd mis zeg ik maar altijd! Dit is et motortje: HobbyKing R/C Hobby Store : ASP 46M Two Stroke Water Cooled Glow Engine
wachten op bestelling Hallo allemaal, de komende tijd kan ik niet zoveel doen ivm het wachten op mn bestelling. Ik hoop dat mn hobbyking pakketje redelijk snel komt! Want ik wil de boot nog niet dicht gaan maken omdat ik de ruimte die ik straks misschien nodig heb om alles in te bouwen. Dus de bouw ligt eventjes stil nu, hopelijk kan ik snel weer verder! Ook is het wachten op het misschien wel miskoopje: de motor We zien het wel! Tot snel
Het is nog steeds wachten geblazen op mijn bestelling. Inmiddels begin ik te denken dat het niet gaat komen. Of klopt het dat een verzending lang kan duren bij hobbyking? Ik heb een bestelling geplaatst op 29-3-2012. En de bestelling is verzonden op 5-4-2012. Op de hongkongpost site staat: The item (RC161741304HK) left Hong Kong for its destination on 5-Apr-2012 Ik heb sindsdien niks meer gehoort..
2 weken is heel normaal. En als de douane nog een rekening wil bijvoegen, komt daar nog wat bij aan tijd (en geld).
Klopt.... 2 weken is eigenlijk de normale verzendduur. Er gaat sowieso de nodige tijd overheen voor het bij Hobbyking verwerkt en daadwerkelijk verzonden is , dan moet het nog naar het vliegveld en ook dat weer daadwerkelijk verlaten ..... Dan komt het hier aan en gaat het als je de pech hebt eruit gepikt te worden ergens op een plank tot er iemand de tijd heeft om er eens een keer naar te kijken. Zal waarschijnlijk volgende week ergens geleverd gaan worden
heb je geen Track & Trace nummer? welke vorm van verzenden heb je gekozen? als je pech hebt, ligt het bij de douane, dan kan het zo een week langer duren voordat het over is.
Vaak werkt dat nummer alleen tot aan de grens van het land van herkomst, en daarna is het niet meer te volgen.
T&T werkt internationaal hoor... ligt aan de transporteur... wij verzenden regelmatig naar US en Dld en kan ze volgen totdat ze worden uitgeleverd... (ook dat een pakketje niet afgeleverd werd en retour kwam)
Ik heb op de Hobbyking site alleen het nummer gekregen dat ik op de hongkongpost site in moest voeren. Verder geen nummer ofzo. Dus ik denk geen track en trace Dus het duurt waarschijnlijk nog een week? Als ik het zo bekijk ligt het denk bij de douane.. Ik heb trouwens gekozen voor: International (registered) Air Mail
Dat klopt, maar dan verzend je vanuit Holland met TNT naar het buitenland. Dit pakje krijgt geen tracking nummer van TNT, maar van Hong Kong post, en als een andere transporteur het daarna overneemt, krijgt het pakje een ander tracking nummer, wat niet aan jou bekend is. Soms sturen ze met Swiss Post, dan kun je de zending wel tot aan de deur volgen Zeker als het een wat groter pakket is, heeft de douane al snel interesse. Hoe groter het pakket, hoe groter de kans dat ze er wat aan kunnen verdienen met een naheffing.
Okee bedankt voor het antwoord! Ik hoop dat het pakketje dan ergens deze week op de deurmat valt! Groeten
Deze week is gelukt hoor! Alleen ik was niet thuis, dus kan hem morgen vanaf 1300 ophalen! Ik weet wel dat de douane mn pakketje te pakken heeft gekregen, ik moet 29,66 bij betalen.
motor en roer Vandaag eventjes het roertje geplaatst! Ik denk dat het roer iets te groot is voor de boot. Maar dat moet ik maar zien tijdens het varen. De motor(het gokje) ziet er goed uit. Binnenkort even een gloeiplugje medium halen en dan kijken of ie goed loopt. De uitlaat heb ik verkeerd om gemonteerd, dus achterstevoren. Dit kan in principe geen kwaad toch? Dit doe ik ivm de ruimte, de motor kan ik dan iets verder naar voren plaatsen.
ziet er goed uit, is dat spul van de hobbyking een beetje kwaliteit? ik had die site als tip gekregen van mn oom, ik heb in mn vorige boot robbe en graupner gezet en dat waren goede maar dure dingen... als ik het via de hobbyking kan doen bespaar ik een hoop. maar dan moet het wel goed spul zijn (op die foto's ziet het er goed uit...)
Beste Eric, Ik zit midden in mijn eindexamens dus ik heb et de afgelopen tijd en de komende tijd erg druk. Dus maiden moet helaas nog even op zich laten wachten. Zodra ik weer wat meer vrije tijd heb gaat de bouw weer verder! groet