dat de motor scheef staat is voor 2 dingen de koeling en ik heb een schurft hekel aan een motor die op zijn kop hangt in de motor kap is het gat van voorkant erg groot voornamelijk de achterste hoek dat motorschot gat is nog aan de kleine kant durf er niet meer uit te halen het schijnt wel te kunnen
ik ben nu bezig met het rudder nu wil het niet echt lukken om het recht en licht tekrijgen voor al aan de achterlijst krijg ik de ribben niet recht ik heb er al 2 vernietigt het lastige is dat het rudder van 3 kanten schuin af loopt van boven 74mm naar beneden 179mm lengte van rudder de breedte van 18mm naar 22mm bij de schanierlijst en de achterlijst moet 3mm worden hoe doen jullie dat?
toch weer een poging gedaan. deze keer is het redelijk gelukt. :roll: is alleen niet zo stijf, er zit nog behoorlijk veel torsie in. nu is er nog wel 1 kant open. het zal dan nog wel wat verbeteren als de ander kant ook dicht zit. ik moet eerst nog een versteviging maken voor de hoorn.
Als je de andere kant ook dicht hebt, is de torsie echt weg.. ziet er toch goed uit? Ik heb het heel anders opgelost; gewoon een kist gekocht waarvan de bouwer dit al gedaan had
deze is redelijk tot goed recht die andere twee waren echt een drama ach... ik wordt gewoon veel te kritich
Ja ken het, heb het ook.. moeilijk om dan ook nog maar iets goed te vinden.. je wil het gewoon perfect hebben..
nou hij is dicht hoor scheelt toch een hoop is nu behoorlijk stijf perfect is wat we nastreven..... nu het perfecte vliegtuig nog
rudder is nu geschuurd en op de juiste maat gebracht de afschuining moet er nog wel af en niet onbelanrijk even gewogen, zit ik op 36 gram het wordt echte krap die 5000 grammen
Eerst de spanten op een beplankingsstuk lijmen De voorlijst van het rudder ondersteunen met een latje dat verloopt van 2 naar 0 mm en de achterkant met een lat van: 22/2 - 3/2 = 9,5 mm En dan de andere kant van de beplanking er op. (Ik ga uit van jouw maten, echter de achterkant ziet er veel dikker uit dan 3mm. Als al jouw maten ex de beplanking van 1,5mm is dan moet je bij de 22 en de 3 in de formule 1,5 optellen)
Nog een kleine gewichtstip.. ik zag dat je bij Dennis keek naar de Multiplex lipo's.. weet niet hoeveel mAh die waren, maar ze wogen geloof ik 56 gram, als ik goed afgeluisterd heb. Ik heb nu de FlightPower Evolite 800mAh 2s1p gekocht, die wegen 48 gram, zowel volgens de specs als in het echt. Weet niet of je voor 1 of 2 accu's gaat, maar als je voor 2 gaat, scheelt dat toch weer 16 gram in totaal..
de roeren zijn nu uit gezaagd moet nog wat schuur werk aan gebeuren. ik heb geprobeerd om al wat foto's te plaatsen maar dat wil nog niet erg lukken zal het later nog eens probeeren.
Ah kijk, vooruitgang, mooi.. vond het al stil worden en dat kan natuurlijk niet, je moet wel klaar zijn voor de 1e wedstrijd van het volgende seizoen he
Daarin verkijk ik mij ook steeds. Je denkt nog eeuwen de tijd te hebben en zo is het al weer zo ver. Succes nog met het 'scheppen' van een fraai model.
of ik het haal weet ik niet hoor. (hij zal dan wel afzijn maar moet er dan toch veel mee trainen/uit trimmen) maar ik kan altijd mee doen met de eerste wedstrijd. ik heb een x-tra 60 gekocht voor een mooi prijsje. die gebruik ik mooi als back up. kan ik toch mee doen als er iets voor valt met de adrenalin. in januari ga ik weer in training
gisteren voor het eerst met de x-tra gevlogen. wat een openbaring, ik ben nu blij dat de extra gesneuveld is(R.I.P.) wat was dat een dweil er moeten nog wel een paar aanpassingen gebeuren, vooral de aanstuuring van het gas is niet naar mijn zin. ik moet toch zeggen dat een arf geen garantie is voor een recht vliegtuig!!! wat heb ik genoten zeg, een vliegtuig die doet wat je wildt wat hij doet. ps ik ga nu al in training moet toch weer een hoop net even wat anders sturen
alexzzz als hij mocht sneuvelen bouw ik er toch zelf 1 z'n opgevoerd potloot kan ik heel goed zelf bouwen!!