als het even kan ben ik op het veld zodra het donker wordt zit ik bij de hout kachel ik geniet van beide LOL
Hans, Ben jij even een oude knar aan het worden zeg;-) De beste omstandigheden om te vliegen (buiten het feit dat je voeten er soms afvriezen) is de winter, laminaire lucht met veel draagkracht, staalblauwe hemel, een zuchtje wind.............................. Stevo
Niet zoveel gevlogen als vorig jaar, tot nu toe, maar wel gevlogen deze winter.. gaat prima. Maar ja.. Hans heeft hoogzomer al 2 truien over elkaar aan..
naar toch even tobben krijg ik weer foto's geplaatst hier zitten de achterlijsten erop hier zie je de linker vleugel hier heb ik het stabilo onderhande genomen hier zitten de achterlijsten al op hun plek het schuren is nu al klaar ik heb de reso tunnel ook al gemaakt ben nu bezig met het landingsgestel zal er wel een paar foto'van maken
Gaat de goede kant op! Nog vorderingen gemaakt de laatste tijd? Gaan we je de 1e wedstrijd met dit toestel zien?
ik ben de onderdelen aan het maken voor de romp reso tunnel, motor ophanging, landings gestel bevesteging, bevestiging van de reso tunnel zijn al klaar moeten nog wel worden vastgelijmt en sommige moeten nog worden bekleed met koolstof. schiet al aardig op, of ik de 1e wedstrijd haal weet ik niet. krijg even wat minder tijd, ik ben bezig met een dakkapel voor m'n hobby kamer. maar ik heb geen haast hoor, ik bouw naar m'n zin, ik heb al verschillende onderdelen gemaakt en vervolgen ritueel verbrand. dan ben ik er niet teverde mee. ik zie wel hoe ver ik kom, meedoen is geen probleem ik heb de x-tra 60 ook nog, die vliegt ook goed
even een update de vleugel bevestiging in de romp is er in gelijmt en het past redelijk het landings gestel zit er nu ook vast gelijmt zo ook de versteging voor de bouten even een voor aanzicht gewoon voor het mooie
Ziet er goed uit! Je bent nu ongeveer op het punt waar ik begonnen ben met de Alliance. Deze is nu klaar, dat heeft dus grofweg 3,5 maand geduurd. Daar haal je zeker 2 maanden vanaf doordat jij niet gaat glassen en daarom ook minder hoeft te spuiten. In principe kan het sneller, als je er meer en langer aan klust, natuurlijk. Met andere woorden.. je zou de 1e wedstrijd er mee moeten kunnen halen, maar of dat dan gewenst is, is een tweede
er hoeft eingelijk niet zoveel meer te gebeuren als de motorschot vast zit en de kappen op hun plek zetten de uitlaat er in servo's plaatsen dan nog een keer folieen spuiten schanieren lijmen ik ga er geen haast mee maken ik vlieg lekker met de x-tra mee!
ik ben nu bezig met het motorschot te bekleden met koolstof doek (93gram/m2). ik dacht aan beide kanten 1 laag is zat, nu begin ik te twijfelen. wie heeft hier ervaring mee? motorschot is 3mm multiplex, is al behoorlijk stijf zit nu op het gewicht van 4600 gram ik heb nog wel wat mogelijkheden om gewicht te besparen gaat krap worden
ik ben gewoon door gegaan, en het is toch stijver dan ik verwacht had. hier de zijkant zo nu kan hij in de romp worden gelijmt dit alles weegt 1250 gram is dit nu veel of weinig?
Mooie constructie hoor, ziet er erg netjes uit! Wat betreft gewicht.. ik weet niet wat zo'n contraptie normaliter weegt, echter, is het zo heel relevant? Ik zie niet iets waar je nog gewicht op kunt besparen, als je gaat voor een mount als deze, heb je alles wat er nu opzit gewoon nodig.. Enige andere alternatief is een andere mount, maar betwijfel of je het dan veel lichter maakt..
ik zou nog wat gaten in de alu achterplaat kunnen maken durf dat niet goed aan erkomt wel 3.7 pk aan te hangen
En hoeveel zou je daarmee winnen? Hoeveel weegt die achterplaat los? Denk eigenlijk dat je daar te weinig mee bespaart om het echt zinvol te laten zijn.. als het zo krap wordt, kun je beter een mount zonder schokbrekers overwegen.. zoiets als wat in mijn Alliance zit, zijn 2 balsa klossen met daaromheen fietsband gelijmd en normale motorsteun op voorkant.. en dan neusring. Is wel lichter dan deze constructie denk ik, maar of je er veel mee wint..
wat de achter plaat los weegt weet ik zo niet meer dacht iets van 78 gram (zal morgen eens wegen zit nu net vast gehecht) +het gewicht van 4 rubber en toebehoren (37 gram) en twee dempers dan valt het wel mee bij die 1250 gram zit het motorschot en uitlaat bocht ook bij
Heb je eigenlijk al een idee hoe je uit gaat komen mbt zwaartepunt? Zou toch zonde zijn als je nu je motorschot tot gatenkaas vermaakt om er straks in een later stadium achter te komen dat je lood in de neus moet plaatsen..
de onderdelen die een vaste plaats hebben komen re eerst in dan ga ik kijken waar de rest moet komen (ik heb dit vaker gedaan)
weer wat gebouwt de motor zit op zijn plaats het motorschot is nu vast gelijmt hier de bevestiging voor de tank (460cc) zonder tank weegt het maar 24 gram nu ben ik bezig om de tunnel een plekje te geven het schiet toch aardig op zo
Dat je vaste componenten eerst plaatst en dan pas rest, lijkt mij logisch .. maar dan nog kun je uitkomen op staart- of neuslastig. Je wil bv. je servoplank niet direct achter het brandschot gaan monteren. Omdat je het had over een mogelijk marginale besparing waarbij je niet zeker was in hoeverre de constructie e.e.a. nog zou houden, leek het mij van belang om te kijken hoe je uiteindelijk uit zou gaan komen. Hoe dan ook.. ik zal mij verder onthouden van commentaar, afgezien van dat het er netjes uitziet allemaal.. ik had dan toch het 'geluk' dat dat voorwerk allemaal al gedaan was door een zeer ervaren iemand. Geluk tussen aanhalingstekens omdat ik juist dat bouwen ook leuk vind.. maar technisch gesproken was dat een geluk