het uitslag "probleem" is opgelost :lol: de uitslagen zijn nu exact gelijk, ik heb er nog niet mee gevlogen. ik denk dat de diameter van de spoel te groot is, maar daar kom ik snel genoeg achter. weer aan het spuiten geweest de oranje komt vrij aardig overeen met de folie, alleen het silver is een probleem. daarom nu met zilvergrijs gedaan daar zit alleen een flink kleurverschil in. het silver kan niet tegen brandstof het zilvergrijs,zwart en oranje wel. aangezien ik in de toekomst nog een ribben vleugel ga bouwen. laat ik het kleurverschil maar zo zitten, met de nieuwe vleugel pas ik de kleuren wel aan. het valt nog niet mee om alles stofvrij tekrijgen, maar het gaat nu toch korten.
Komend seizoen dus weer in Adrenalin in de lucht, die van mij staat nog steeds op zolder en gaat bij gebrek aan nieuwbouw waarschijnlijk in een grote onderhoudsbeurt (tenzij er nog een koper komt, want hij staat nog steeds te koop) Ben benieuwd hoe hij gaat vliegen, wat voor een motor komt erop? richard
een os max 160 FX komt er op. ik ben ook razend benieuwd hoe hij vliegt. wat weegt die adrenalin bij jouw?
Goede keus vwb motor, zet er wel een goede demper op (Hatory) en een brandstofpomp (perry) zodat de tank ver naar achter kan. Hij loopt dan ook beter, zuiniger en probleemloos! Die van mij weegt krap 5200 gram en daar moest ik wel mijn best voor doen. Helaas was de romp een beetje aan het gewicht. Voor vliegen van het programma met die motor is het geen probleem. Succes Richard
een hatory demper zit er al in :lol: aan een perry pomp twijfel ik nog sterk, of dat ik dat doe (neig naar wel). ik heb totaal geen ervaring met die dingen. zijn die pompen ook in nederland verkrijgbaar?
Is niet nodig. De 160FX doet het perfect zonder pomp, alleen maar extra gewicht, daar je je tank toch niet op het zwaartepunt zet. De kist waar ik laatste wedstrijd mee vloog, had een 160FX zonder pomp en altijd probleemloos gelopen. Br@m vloog vorig jaar met een 1.60 (OS en Irvine als ik mij niet vergis); beiden zonder pomp en probleemloos. Pomp is alleen nuttig als je je brandstoftank op het zwaartpunt gaat zetten, anders achterwege laten, kan alleen maar kapot, kost geld en je moet het meezeulen. Levert je niets op. Nou ja.. 1 klein voordeel.. primen kan makkelijker gaan. Wil je er toch een, voor zover ik weet verkoopt Dennis wel pompjes?
Ik heb bij een X-tra 2x2 de tank zelfs op het CG gelegd, en zelfs dan doet de 160FX het nog prima zonder pomp. Bij mij zou hij er nooit in komen
Tsja, als ik mij niet vergis MOET Bert de tank wel in de neus leggen, dus dan wordt het al helemaal onzin.. (nou ja, moeten is een groot woord)
Zowel bij mijn Oriole als mijn Tsubasa had (heb) ik de tank op het sg, mijn Super Tigre heeft daar geen enkel probleem mee, een 160FX moet dat volgens mij ook wel aan kunnen. Ik heb al wel heel veel verbaasde vragen gehad "heb je daar geen pomp op???? " gr, Nico
ervaringsadvies Er wordt niet gezegd dat de OS zonder pomp niet goed loopt, ik heb jaren zonder gedaan en hij loopt perfect zonder pomp. Waar het om gaat is dit: Het is belangrijk dat de tank in de buurt van het zp ligt want dan blijft de kist trim neutraal door de gehele vlucht, massa momenten worden minder met volle tank (rollen en snappen). Door een constante brandstofdruk is de afstelling van de carburator in het hele toerenbereik constant. De motor wordt hierdoor stukken zuiniger !!! consequenties van 20 gr gewichtstoename is minimaal tegenover de behaalde voordelen (minder brandstof nodig). Let maar eens goed op de kisten die aan de top vliegen, deze zijn nagenoeg allen voorzien van een brandstofpomp ! Maar ja meestal zijn deze niet zo ervaren De perry pomp is niet verkrijgbaar (voor zover ik weet) in Nederland. Bestellen in de States is de enige optie (30 dollar) Uiteraard blijft het een advies gr richard
De kisten aan de top vliegen electro, en daar is geen pomp voor nodig. De tank ligt bij deze kist niet op het zp. 20 gram extra gewicht maar ook iets wat kapot kan en verder geen functie heeft. Aan Bert de keuze
ik ga het wel gebruiken, vooral zuiniger met brandstof spreekt me aan. dat de motor ook goed loopt zonder weet ik. Perry Pumps - Pumps dit is de enige site die ik gevonden heb, wordt deze compleet met toebehoren geleverd? ik begrijp dat er met een ring leiding gewerkt wordt. of is direct een betere oplossing?
Tsja, 't is een vrij land Toen ik met mijn Alliance bezig was, heb ik Dennis naar pompjes gevraagd, en hij had destijds gewoon een perry pump liggen.. en weet ook hoe deze aan te sluiten. Heeft hij ze niet meer?