Bouw en ontwerp Me 1092/3 edf , luftwaffe geheim project

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Peter Pankras, 31 jul 2005.

1. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    hoi ton,

ik heb even gemeten. Op de plek waar jij de servo had getekent heb ik 11mm ruimte.. dus dat is genoeg om een servo kwijt te kunnen.

Ik laat het zo, en bouw rustig verder..

Peter

2. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    :offtopic:

Bij het doorlezen van deze draad stuitte ik op het volgende.

Beetje laat, maar toch. :oops:

Ik ben benieuwd hoe dik/dun dat stabilo dan mocht/moest worden . . . :?

Hoe dun kun je een geprofileerd stabilo maximaal bouwen?

Ik zou zeggen: plm. 6 mm. :teacher:

:eek:ntopic:

jan

3. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Jan,

Tis maar net hoever je wil gaan want als je 0.4 triplex gaat gebruiken kun je nog veel dunner dan 6mm, de vraag is denk ik meer van waarom wil je dat en is dat praktisch.

Een stabilo bouwen met 3 mm hoge ribben is al lastig en als een verloop er dan ook nog eens inzit dan is dat lastig bouwen en zeker niet de moeite waard met een krom stabilo te eindigen.

Een plank is dan toch de meest praktische oplossing, er dan wel vanuit gaande dat men er een profiel in gaat schuren.

Denk dat minimaal 8-10mm bij de wortel een mooi uitgangspunt zou kunnen zijn, alles daaronder een plank welke in profiel wordt geschuurd.

Ton

4. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    ik ben het met ton eens.
    Als ik het stabilo bekijk die ik nu voor de me1092 heb gemaakt, is dat op het randje als je het met ribbetjes gaat doen.
    Een optie is een schuimkerntje snijden en hem indekken met 1mm balsa.. persoonlijk vind ik dit stabilo achteraf gezien al te dun om met ribbetjes te bouwen.

Peter

5. flightsim

flightsim Guest

Peter, waarom maak je dan geen voll-gfk stabilo, kan je met minder werk een strak en dun stabilootje bouwen dat altijd hetzelfde is.
    Mijn glas stabilo lamineer ik binnen 10 minuten, alleen het drogen duurt wat langer.. ;-) en ik kan het op 25 gram bouwen (320mm span)

Grts GJ

Deel Deze Pagina