Bouw Liebherr telescoopkraan LTM 11200-9.1 schaal 1:16

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Leo Broers, 18 apr 2021.

  1. Leo Broers

    Leo Broers Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 dec 2017
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Westwoud
    Dank je Johannes, stoppen is ook geen optie.;)
    Alle leuk aanklikkers ook bedankt voor de belangstelling voor het project.

    Heel veel uren met het spuitwerk van de cabine bezig geweest en nu de afwerking ervan realiseren voor de beurs op 27 oktober.

    Nog wat foto's van de voortgang.

    20241012_221243.png
    De hijsblokken weer in elkaar gezet na het spuitwerk de kleine met 3 schijven is goed voor 112 ton en de 7 schijven is goed voor 250 ton,

    20241012_184347.png
    Mijn broer was zeer tevreden over het resultaat.


    20241012_184603.png
    De onderzijde van de cabine in de kleur.

    20241010_152236.png
    Voor de verlichting in het frontdeel maak ik gebruik van een magneet connector, als dit deel naar voren wordt geklapt, dan kan de cabine kantelen.



    20241012_184502.png
    De verlichting in het frontdeel, het schilderwerk moet nog wat worden bijgewerkt.
    Ik zou er nog een blauwe bies op spuiten, maar heb veel problemen met de lijm van de afplaktape die achter blijft op het spuitwerk na het spuiten.
    Dit onderdeel heb ik helemaal weer kaal gehaald en opnieuw gespoten vanwege de tape problemen.


    20241012_201950.png
    En hoe krijg je al die draden weer weg gewerkt en aangesloten, met de minimale ruimte.:(

    Wordt vervolgd

    Groet Leo
     
    ozy, bvdh, gerard v Beuningen en 11 anderen vinden dit leuk.
  2. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    875
    Locatie:
    Halsteren
    Die stroomdraad weg werken is altijd weer een gevecht Leo. Is dunnere draad geen optie. Bij wetronic zag ik laast van brawa (volgens mij) dun soepel draad gebruikte ik vroeger bij modelspoor.
     
    Leo Broers vindt dit leuk.
  3. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.324
    Locatie:
    Hoofddorp
    Met mijn afplakwerk op diverse modellen gebruik ik vaak de spullen uit onderstaande link o.a. de friskfilm voor grotere afplaksessies.
    Afplak tape / Fineline Tape / Friskfilm | Diverse Materialen | Airbrush Services Almere (airbrush-services-almere.nl)
    Grootste voordeel lage kleefkracht maar vast genoeg en geen lijmresten achterlatend.
    Vloeibare maskeer film word door mij ook wel gebruikt voor moeilijkere details.

    Grt John
     
    Leo Broers vindt dit leuk.
  4. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.483
    Locatie:
    Nijmegen
    Prachtig weer Leo ! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

    Groetjes, Charlotte.:bye:
     
    Leo Broers vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina