bouw van de LCF Zeven Provincien

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door g.knulst, 10 jul 2010.

1. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Hallo allemaal,
    Veel gedaan met weinig resultaat. Maar ja dat kan gebeuren. De belangrijkste vorderingen zijn eigenlijk dit.

sturen-met-2-motoren-robbe-futaba-f-14-a

Ook heb ik eindelijk de stroom voorziening van de verlichting in de apar aangepakt. Dit heb ik gemaakt zoals eerder in dit verslag als tip gegeven was, namelijk met sleep contactjes. Dit werkt prima. Hoe het precies zit is best lastig uit te leggen dus jullie hebben een foto te goed.

En ik heb een uitbreiding gekocht met een schakelmodule. Nu kan ik weer twee extra functie's. Ik weet al een functie

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.sail-world.com/photos/std_morse_lamp.jpg

De andere functie weet ik eigenlijk nog niet. Iemand ideeën?

Dat was het weer.
    Gr. Geert

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    :puppydogeyes:Iemand ideen voor een extra grapje of functie of iets:puppydogeyes:

3. Dikkie

Dikkie

Lid geworden:
    18 feb 2005
    Je kan bijvoorbeeld de SMART-L aan/uitschakelen (draaiing ervan), je kan een torpedo afvuren, je kan het kanon laten vuren met een klein terugslagmechaniek en een ledje in de loop..

Er zijn tal mogelijkheden ;)

4. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    @dikkie,
    Om het kanon werkend te maken moet ik het helemaal verbouwen. Dat vind ik een beetje zonde. Misschien dat ik het bij mijn volgende model doe. De smart-L zet ik gewoon aan met een schakelaar. Afstandbestuurbaar vind ik niet veel toevoegen. Ik denk dat ik er maar een toeter opzet.

Gr.Geert

5. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Onkruid vergaat niet

Daar ben ik weer,
    Met de volgende foto's hier en daar misten nog details. De foto's spreken voor zich.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

De ribs zijn bijna af. Hier en daar een klein likje verf en dan is het midden dek ook af. Als jullie het er mee eens zijn;) gaan ik naar het dek met de SMART-L en dan schiet het al aardig op.

Gr Geert

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Vincent1979

Vincent1979

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Goed bezig..

Gaat echt de goeie kant op met jou :D,
    Detailwerk duurt altijd langer, gaat erom dat je rustig en met beleid werk,des te mooier is je resultaat...

7. FreekS

FreekS

Lid geworden:
    17 jul 2008
    Keurig

Prachtige details! Dat is al een heel mooi schip!

Freek

8. Koos82

Koos82 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 dec 2007
    ziet er mooi uit geert!!

9. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Komt steeds meer tot leven, goed bezig!

Is de "machinekamer" nu ook weer op orde? Je had toch wat waterlekkage via 1 schroefaskoker?

10. Sjaak

Sjaak

Lid geworden:
    24 nov 2010
    Hey Geert;

Ik mistte je al een tijdje. Goed bezig!

Groeten Sjaak

11. jandootjes

jandootjes

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    ziet er zeker mooi uit!:D
    hij word mooi;)

12. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Bedankt voor alle reactie's. Tja het is nog al druk binnenkort examen enz.

@Indoorvlieger, het schiet er op het moment gewoon bij in . Ik ben al blij als ik wat kan bouwen. Uitgebreid testen daar is het nog niet van gekomen.

Gr Geert

13. Dikkie

Dikkie

Lid geworden:
    18 feb 2005
    Mooi man, het word echt een prachtig schip zo! Ga vooral zo door!

14. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Het is ondertussen een poos geleden. Ik heb wel wat verder gewerkt en vandaag heb ik gevaren. Ik weet denk ik zeker waar het water vandaan kwam. Na 3 kwartier varen stond er genoeg water in de boot om de servo die op de vloer stond uit te schakelen en een zekering te laten springen. Het water komt waarschijnlijk van het afmeerdek vandaan, omdat de spanten onder het helikopter dek ook vochtig waren. Dat kan niet van een lekke schroefas komen. We waren met drie man en hadden alle drie last van storing. Hoe verder de boot van mij vandaan ging hoe minder hard hij ging varen.
    Foto's volgen nog een keer.

Gr Geert

15. Dikkie

Dikkie

Lid geworden:
    18 feb 2005
    Dat "afmeerdek" onder het heliplatform heet het waaiegat ;)

16. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Je zou bijna een kleine camera in de boot moeten zetten, om te zien wat er gebeurt. Hopelijk krijg je het onder controle. Een paar druppels binnen is niet erg, maar als er servo's gaan sneuvelen...

17. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    De marine is een paar nieuwe actie's begonnen:
    Operatie servo en operatie waaiergat:)

De servo was helaas niet te redden. Het water was brak dus de servo was bijzonder vies(redoxreactie)

Operatie waaiergat is in volle gang. Het probleem was dat de siliconen in het waaiergat aan bakboord niet goed hechte. De verf was gescheurd en liet heel snel los. Het waaiergat aan stuurboord was op zich wel goed maar ook daar ben ik aan de gang gegaan. Eerst alle verf verwijderd en siliconen en daarna heb ik er bison lijm in gesmeerd twee componenten voor alles geschikt super sterk en zeewater bestendig(we gokken er maar op) daarna heb ik alle kieren overvloedig dicht gesmeerd. Het goedje droogt doorzichtig op en is overschilderbaar. Het ziet er niet netjes uit maar het is heel lastig werken door twee nauwe gaatjes en je ziet er bijna niets van van af de kant.

Positieve punten: hij kan heel scheef hangen net als op de filmpjes van de marine. De schroefas kan niet lek wezen want ik heb voortdurend gecontroleerd en het duurde heel lang voordat het water de schroefassen bereikt had. De torpedo gaten zijn goed genoeg dicht.

Er zijn geen foto's want mijn mobiel is kapot.

Gr geert

18. kuperus

kuperus

Lid geworden:
    18 nov 2005
    btw siliconen en verf gaan niet samen... je kan beter een acrylaat kit of pu kit gebruiken...

19. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    @kuperus,
    Dat wist ik maar ik had het toch geprobeerd. Eigenwijs heet dat.

Mijn vader en moeder kwamen nog even langs de werf. Met de apple in zijn hand loopt hij door het land:p(niet lezen pa)
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    En de maker die nog snel wat deatails toevoegd die nog geverfd moeten worden.

Gr Geert

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. kuperus

kuperus

Lid geworden:
    18 nov 2005
    Hey Geert, dat noemen ze hier anders hoor ;)

then again, professioneel spuiter hier in de buurt had ook een oude lap gepakt om wat af te vegen... (was dus lap waarmee ik rubberranden van auto met siliconenspray in had gespoten...)

Deel Deze Pagina