bouw van de LCF Zeven Provincien

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door g.knulst, 10 jul 2010.

1. hms kortenaer

hms kortenaer

Lid geworden:
    28 mrt 2006
    geert hij ziet er te gek uit je project
    en probeer hem nu in de grond verf te zeten en ook in de eerste basis verf te zeten
    als hem op modelbeurs of bij een club ik wil hem op rotterdam op werldhavendagen
    er bij hebben bij de koninklijke marine roadshow die daar elke jaar staat ik voor de tweede
    keer staat ik daar voor modelbouw alleen marine schepen

met gr vr marco de koster van de mini marine internationaal

Laatst bewerkt: 23 jan 2011
  2. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    @ marco
    een vraagje(ik probeer u niet te kwetsen) maar ik kan van u laatste bericht niet zo veel bakken wat bedoelt u precies?

Hij kan helaas nog niet in de grondverf omdat het strak zetten nog niet klaar is.

gr geert

3. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Bedankt mannen voor de complimenten,

@koentjuh

ik heb thuis ook een broer koen,alleen dan van 17 jaar XD

gr geert

4. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Hallo allemaal,
    tis wat druk met school maar ja daar doe je niks aan. Binnenkort staat er weer een update op het programma maar voor ik die update kan doen wilde ik vragen of iemand een paar foto's heeft van net achter de APAR waar de grootste raketten staan. ik weet namelijk niet hoe het hier zit met de loopbruggen en paden. Heeft iemand misschien een Idee hoe ik de apar zelf kan maken dan bedoel ik die toeter met die antenne er boven op. Ik heb zelf het idee dat dat niet gaat lukken met 1,5 mm hout. massief is ook geen goed idee want dan licht het zwaarte punt te hoog. ideeën zijn welkom.

Gaat er iemand van de modelbouwers naar Goes 19-20 februari in de Zeeland hallen? Ik hoop namelijk aanwezig te zijn(zonder schip)

Gr Geert

5. FreekS

FreekS

Lid geworden:
    17 jul 2008
    APAR dekken

Hier een foto hoe ik het uitgepuzzeld heb.

De Stuurboord en Bakboordzijden zijn niet precies gelijk.
    De harpoon raketten zijn verlaagd met een brug onde de APAR

Ik heb de APAR gemaakt uit een massief stuk vurenhout, die ik met een bandschuurmachine in vorm heb geschuurd, en met een brede boor uitgehold. Inderdaad het gewicht wat hoog, misschien was een blok balsa beter geweest.

Freek

6. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Bedankt Freek dit verheldert veel. Heeft u misschien ook nog een foto van de rechter zijde waar die soort loopbrug boven het poortje zit?

gr geert

7. FreekS

FreekS

Lid geworden:
    17 jul 2008
    hierbij

Stuurboordzijde. Hier zie je het gat waar de uitlaatgassen van de harpoons uitkomen niet, maar dat zit achter de kraan
    Bakboordzijde,

Nog een keer stuurboordzijde

8. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    @FreekS bedankt. Jouw foto's hebben geleid tot dit resultaat:)

Maandag avond hoop ik dit huisje af te hebben.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] Hallo allemaal,

Helaas gaat het allemaal erg langzaam. Maar je doet er niks aan.
    vandaag mooie schepen gezien in de zeelandhallen waaronder het binnenvaartschip stelsea.

Dit was het weer,

groet Geert

Dit was het weer

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. greef

greef

Lid geworden:
    18 dec 2007
    welke kotter staat er op de achtergrond van de 4e foto gr d de greef

10. FreekS

FreekS

Lid geworden:
    17 jul 2008
    Geert,

Aan stuurboordzijde lijkt het gat voor de uitlaatgassen van de harpoonraketten goed te zitten (vierkant), maar aan bakboordzijde lijkt het rechthoeking te zijn en te hoog. Kijk even nog goed naar de fotos. Verder ziet het er prima uit, het lijkt dan langzaam te gaan maar ik heb ook een jaar aan mijn fregat gerwerkt en al twee aan mijn onderzeeboot.

Ik vraag me ook af of je nog genoeg ruimte hebt voor de loopbrug achter de APAR radar.

Freek

11. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    update

:eek:nweer:Die rot Freek met z'n arendsoog ziet ook alles. Nee hoor grapje:D ik ben je er dankbaar voor. Probleem snel dicht gesmeerd met plamuur en een gaatje er bij gemaakt. Ik geloof dat de loopbrug achter de apar wat smal is maar een beetje zeeman loopt daar wel over heen;)
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    De schouw is nog niet klaar dat blijkt stiekum een flinke klus.

De kotter is de UK 152 ik geloof van Bakker want er staat een B voorop. Precies weet ik het niet want hij is van iemand anders.

Marco je bent nog al stil toch niet ziek? Hoe staat het met de NH90 ik ben benieuwd naar de prijs.

Gr geert

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. koentjuh1990

koentjuh1990

Lid geworden:
    11 jun 2008
    Hoi Geert,

Je bent goed bezig! Ziet er keurig uit!

13. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    @koen, bedankt:)

Gisterren in een dikke discussie met iemand hoe het zit met lichten van deze boot. Ik dacht zelf dat alle lichten aan bakboord rood zijn en alle lichten aan stuurboord groen. Maar die man zij dat tussen de lichten(onder de apar) een wit licht zit. Uiteraard wil ik gelijk hebben omdat ik een poosje terug mijn lichtjes heb besteld en ik anders weer een berg aan verzendkosten moet betalen:) Weet iemand hoe het zit?

Gr geert

14. robin rozendaal

robin rozendaal

Lid geworden:
    13 jul 2005
    Wat je bij normale schepen ziet is dat ze 1 mast hebben met alle verlichting erop. Maar door de apar opstelling schijnt dit niet rondom. Of ze moesten een hele hoge mast bouwen bovenop dit gevaarte.

De keuze is gevallen op verlichting die op alle hoeken van de aparfundering geplaatst zijn. Goede kans dat dit alleen de beperkt manoeuvreerbaar verlichting is. Dan zitten er inderdaad nog witte lampen tussen.

Gr robin

ps. Heb het even op gezocht maar het zijn dubbele lampen, de bovenste zijn allebei rood, de onderste ook, en de middelste lampen hebben zowel een rode bovenkant als een witte onderkant. Hier kunnen dus de combinaties rood-rood-rood gemaakt worden en rood-wit-rood.

Op deze foto is het een klein beetje te zien:
    http://img.blog.yahoo.co.kr/ybi/1/24/56/shinecommerce/folder/15/img_15_8332_9?1229561975.jpg

Gr robin

Laatst bewerkt: 25 feb 2011
  15. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    @robin, bedankt dit is precies wat ik nodig had. Ik neem aan dat het bij de groene lichten precies hetzelfde is? Weet jiij toevallig ook of boven op de apar en aan bijde zijden(op de foto net boven de ronde bollen op die staven) ook lichten zijn. Boven op de mast op de punt lijkt ook een licht te zitten. Ik ken deze foto niet en ik ontdek verschillende nieuwe dingen.
    Gr geert

16. Buchertje

Buchertje

Lid geworden:
    2 jul 2007
    Beste Geert,

Die dingen op de Ra,s zijn UHF antennes hiermee communiceren ze met de schepen onderling, of met de helicoper. Reden dat ze er waarschijnlijk twee hebben is dat die dikke mast in de weg staat. Dat is ook de reden dat ze aan beide zijden navigatie verlichting op de mast hebben zitten.

Tevens willen marine schepen nog wel eens verstoppertje willen spelen en kunnen ze mbv van deze lampen een andere configuratie maken. Een beetje wachtsman haalt een marineschip er snacht's zo uit aan de configuratie van de lampen.

Op de M-fregatten zit dit ook zo en op de S-fregatten ook

succes ermee

17. Koos82

Koos82 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 dec 2007
    Klopt helemaal wat betreft de verlichting, weet niet meer precies hoe het precies genoemd wordt. wat betreft de antenne's ze hebben er meerdere omdat vaak ook een stuk of 10 uhf sets hebben en ook bepaalde antenne's alleen op nood voorziening kunnen
    de grote witte peuk op de voormast is ook een uhf antenne

gr
    Koos

18. robin rozendaal

robin rozendaal

Lid geworden:
    13 jul 2005
    Heb nog even een samenvatting gemaakt van alle verlichting aanwezig:
    http://img203.imageshack.us/img203/6422/zeven.jpg

Die ''hoge gebouwen verlichting'' op de Apar wist ik zelf ook niet tot ik vorig jaar met mijn stageschip in de marinehaven lag. Toen viel het me ineens op dat ze verlichting had om te waarschuwen voor de grote hoogte van de mast.

Veel andere marineschepen blijken dit ook te hebben.

@ buchertje, Verstoppertje spelen? hoe dan? met deze configuratie valt weinig te spelen. Lijkt me dat dit ook niet toegestaan is, kan behoorlijk gevaarlijk zijn voor andere scheepvaart.

Gr robin

19. Koos82

Koos82 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 dec 2007
    @robin
    Vaak hangen ze dan ergens anders ook nog andere verlichting op. en waarom zou dit gevaarlijk zijn? ze veranderen alleen de verlichting zodat ze vanuit de verte op bv een tanker lijken ipv een oorlogsschip.

gr
    Koos

20. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Bedankt mannen het is duidelijk zo. Ik denk dat ik het maar simpel houd en er geen witte lichten tussen plaats. Als ik dat gedaan krijg vind ik het al heel wat;)

gr geert

Deel Deze Pagina