bouw van de LCF Zeven Provincien

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door g.knulst, 10 jul 2010.

1. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    @Marco bedankt;)

@Rob, het anker is zomaar een anker uit een rommel doosje voor de grap. Ik vond het er wel leuk uitzien, maar het echte anker moet nog gemaakt worden. Nog interesse in de foto's?:D

gr Geert

2. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    O ja bijna de vorderingen vergeten. Hij is bijna spuit klaar.
    wat moet er nog gebeuren?
    -de installatie's in de hangar
    -het achterdek
    -de gaten van het afmeerdek.
    Al met al nog heel wat uurtjes te gaan.
    Ik heb van de week toetsweek volgende week kunnen we er dus weer hard tegen aan.
    Het is de bedoeling dat hij met de start datum van dit project vaart. Ik vermoed dat dit wel gaat lukken. Tenslotte moet ik ook nog een beetje aan mijn toekomst denken.

gr Geert

3. R.Bogers

R.Bogers Guest

Ik vind het project heel erg fraai, ben zelf niet erg gecharmeerd van dit type schip maar dat is mijn persoonlijke mening. Als je met het anker bezig gaat, kan ik dan wat foto's krijgen van de voortgang?

4. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Uiteraard. geeft het als dat wat langer duurt? voor de komende tijd is het de bedoeling dat hij eerst gespoten word en dan de schroef assen er onder. De rest volgt pas later, maar als het anker af is krijgt u zeker foto's.

gr geert

5. R.Bogers

R.Bogers Guest

Geert, uiteraard geeft dat niets. Ik heb tijd zat, ik wacht rustig af. Alvast bedankt.

Rob

6. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    beloofd is beloofd

Hallo allemaal,

Mijn toets week is achter de rug:yes: dus ik zou weer meer aan mijn boot gaan doen had ik gezegd. Met dit resultaat:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Het afdek plaatje is gemaakt. Het magneetje moet nog gemonteerd worden en dan nog even schuren. Achter de gaten van het afmeerdek plak ik kleine doosje van hout zodat er een ruimte van 3 cm of groter is. Zo kan ik wel niet van de ene kant naar de andere kant kijken maar dat geeft niet. Altijd nog beter dan een roer inrichting die niet werkt door dat de ruimte te krap is.
    [​IMG] [​IMG]

Toen nog een kleine foto shoot met de kortenaer:p Die is net van onder het stof geplukt voor een revisie. Opnieuw schuren en plamuren en verven. Misschien nog een paar onderdelen vervangen maar hij deed het nog wel.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

We komen steeds wat dichter bij. Nog even en hij kan in de grondverf.

Gr Geert

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. FreekS

FreekS

Lid geworden:
    17 jul 2008
    dat ziet er weer keurig uit! Beduidend mooier dan mijn 7PROV! :)
    Ik ben wel benieuwd welke delen dan de opbouw eraf kunnen om bij de motoren, accus en eventuele radar en kanon aansturingen te kunnen.

Freek

8. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    @freek,
    Bedankt voor het grote compliment:oops:
    Van de hangar en het voorste gebouw kun je het 2e dek weg schuiven(als de beganegrond waar je de huisjes op bouwt het 1e dek is) het middelste huisje kun je helemaal verwijderen. Er zijn eerder al foto's te zien hoe het werkt.

9. R.Bogers

R.Bogers Guest

Hallo Geert, ik vind echt dat je enorm mooie modellen maakt maar hier en daar zie ik (als oud opvarende van Hr.Ms. Kortenaer 1977-1980) wat zaken die niet helemaal kloppen. Het is als opbouwende kritiek bedoeld.

Allereerst de kleur lijkt mij wat te donker en het naamcijfer F807 komt echt niet overeen met het grote voorbeeld (tot de verkoop dan). Ook het potdeksel (de overgang van het dek naar scheepshuid is niet zoals ik op de afbeelding zie (hoekig en uitstekend) maar is geheel afgerond vanwege de prewettings-installatie.

Het gedeelte boven de ramen op de brug is niet zoals ik op de afbeelding zie maar de overkapping van de ramen loopt afgebogen naar het brugdek, waarop de WM25 antenne is geplaatst.

Volgens mij zie ik twee roeren maar het is er maar 1 maar dat kan ik niet helemaal goed zien. Het dek is ook niet grijs maar zwart anti-slip (tenixon verf, zo heet dat spul). Als laatste zie ik dat er op de scheepshuid onder de waterlijn geen anti-fouling verf is aangebracht, dus roest-rode gekleurde verf en niet zwart. Helaas kan ik verder niets van het model zien. Neemt niet weg dat het schip er toch fraai uitziet maar als oud stoker op dit schip "moet" ik er wat van zeggen, ik hoop dat je mij dat niet kwalijk neemt. Dus als je het model nog eens gaat renoveren. Als je zoekt naar bepaalde detail foto's van het schip, kan ik je er misschien wel aan helpen.

Rob Bogers

Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2011
  10. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    grappig

@Bogers,
    Als u goed leest aan het begin van dit draadje staat er "Ik ben begonnen met de bouw van mijn eerste boot de LCF zeven provincien(voor degenen die het niet weten, een Nederlands lucht en commando fregat)":D;)

Hij is dus niet van mij:yes:. Maar wel bedankt want hij moet in de revisie en dan kan de eigenaar alles weg werken. Hij is namelijk gebouwd van een plastic revell model en posters. Wat het roer betreft: het klopt dat er een groot roer onder hoort, maar voor de vaar eigenschappen zijn twee kleine roertjes beter. Hij is namelijk al een paar keer omgekapt.
    Gr Geert Knulst

11. R.Bogers

R.Bogers Guest

Sorry, dat had ik even niet goed gelezen. Succes met bouwen, het LCF ziet er goed uit. Trouwens als de maker van die "Kortenaer"er een fictief nummer op plaatst, bijvoorbeeld F283 of zoiets dan hoeft het helemaal niet precies te lijken op een S-fregat want ook de Duitse tegenpolen van de S-fregatten ziet er afwijkend uit.

Groetjes Rob

Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2011
  12. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Is er nog interesse?? anders bespaar ik me de moeite van een volgende update;)

gr Geert

13. Sjaak

Sjaak

Lid geworden:
    24 nov 2010
    Dag Geert;

Laat de up-date's maar doorkomen!

Groeten Sjaak

14. robin rozendaal

robin rozendaal

Lid geworden:
    13 jul 2005
    update's zijn altijd welkom.

Meeste mensen kijken lekker mee zonder te reageren. Zoals ik ;-).

Gr robin

15. han mul

han mul

Lid geworden:
    27 dec 2005
    En ik. :)

16. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    update

leuk om te horen dat er nog geïnteresseerden zijn,

Hier komt ie dan. Hij staat ondertussen in de grondverf. En ik heb de doosje gemaakt voor bij het afmeerdek. Helaas ben ik de foto's van de kimkielen kwijtgeraakt maar die heb ik ook gemaakt. Even een beschrijving van hoe ik dat gedaan heb. Van een plastic hoek stripje heb ik kimkielen geknipt. Door de zijde die tegen het schip aankomt heb ik gaatjes geboort. Daarna heb ik op de romp netjes afgetekent waar de kimkielen en de gaatjes moeten komen. Als eerst heb ik een gat geboord en draad ingetapt. Toen heb ik hem met een m3 boutje vastgedraaid en de andere gaatjes geboord en getapt. Het is strak resultaat en makkelijk. Aan de zijde die tegen het schip komt doe ik straks een paar drupjes siliconen en werk ik het netjes af. Als ik straks mijn kimkielen kapot vaar is het gewoon een kwestie van losschroeven een andere kimkiel er tegen en gaan met die banaan.

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    even een leuk kijkje door het afmeerdek gat voordat de doosjes er definitief in gingen.
    Ondertussen heb ik weer toetsweek maar de vakantie komt er aan. De planning is nog steeds dat hij in Augustus kan varen. Ook al is hij nog niet helemaal af.

Dat was het:)
    De groeten, Geert

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. Koos82

Koos82 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 dec 2007
    Ziet er goed uit hoor Geert, mooie strakke romp
    gr
    Koos

18. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Bedankt koos. Binnenkort weer een update.

Gr geert

19. hawser

hawser

Lid geworden:
    23 sep 2007
    Hasjikidee

Geert,
    Ik had mijn twijfels maar ga zo door ! (en niet te snel) Overweeg je opbouw te maken van ABS, krijg je geen spijt van!
    grt
    Hawser

20. Luc Biemans

Luc Biemans verslagschrijvers

Lid geworden:
    15 okt 2008
    Als ik eerlijk ben, ik ook. Maar ik mis volgens mij zo'n 100 foto's van het schuren en plamuren-proces. Het eindresultaat mag er zijn maar dat zal best een hoop werk zijn geweest.

Deel Deze Pagina