bouw van de politieboten van colorikits!

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door rubenbosman, 12 aug 2009.

1. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Zo, het einde begint in zicht te komen.
    Alle verlichting is aangesloten, moet nu alleen de hele dradenhandel onderdeks netjes wegwerken.
    De radar krijgt een eigen stroomvoorziening, want op 7,2V lijkt het eerder een slagroomklopper i.p.v. een radar.
    Maar voor de rest:
    Geluid op maximaal graag!
    [media=youtube]V0TWOsizpE4[/media]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. FirstTimer

FirstTimer

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Netjes Roel

weer een boot voor volgende week maandag ;)

Ben zelf nog lang niet zover met de pelesieboot,
    Nieuwe schroefassen zitten eronder.

de bovenbouw blijft een zwak punt, ga of alle naden nalopen, en verstevigen met glasvezel, of geheel opnieuw opbouwen, zoals Maarten al aangeeft, de mallen hebben we al

Deze week heb ik weinig tijd voor de boten, dus alleen mijn S-je zal klaarliggen voor maandag, zal kijken of ik het bootje van mijn neefje (is een kant en klaar 27MC product, maar dan hebben we een extra boot om de jonkies mee te laten varen.

3. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Goed plan, Paul!
    Ik ben ondertussen al bezig met een kleine powerpoint-presentatie...
    Als die klaar is, mail ik 'm wel.

4. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ik kreeg vandaag een brainwave... Soms heb je dat ineens. (of niet, natuurlijk:D)

Gisteren m'n hele verlichtingsbusiness aangesloten op een 7,2 NC pakket. Leuk, maar er zit al zo'n pakket in de RV 162. En twee is natuurlijk wat zwaarder.
    Wat zou er gebeuren als ik het hele verlichtingscircus aansluit op een 9V blokbatterij?
    Kortom: een verloopsnoertje gemaakt van Tamiya-stekker naar 9V-aansluiting, de zwik aangesloten en... Tatuuuu.... Alles werkt als een speer! Voordeel van LEDs is natuurlijk dat ze niet zoveel stroom gebruiken. Dus we gaan uitproberen hoelang die blokbatterij het volhoudt.
    De radar draait ondertussen op 2,4V: 2 NC penlights in serie. Gaat ook prima.

5. FirstTimer

FirstTimer

Lid geworden:
    13 sep 2008
    OK, 13 min voorbij, nog steeds licht in de duisternis :)

btw, welke vertragingsmotor heb jij in gebruik?

6. Puffin

Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Roel, wat is er mis om alles op 1 NC aan te sluiten, het verbruikt toch niks, nu heb je een 9V erbij, zijn de weerstanden bij de LED's dan nog o.k!

7. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    pfff.... :confused: Een of ander ding wat ik een paar jaar geleden eens met 5 stuks voor twee euro in Dortmund heb gekocht... Dat zijn dingen die je in Dortmund vindt wat voor mij de trip de moeite waard maakt.

Enne...Maarten: Ja, wellicht heb je gelijk, maar dan heb je dus alles inderdaad op één accu:
    ontvanger, motoren, LED's, relais voor de taaatuutaatuu... Gaat dat niet storen?
    En die 9V ben ik niet zo bang voor... ik heb zaterdag de hele zwik op 12V laten branden... de hele ochtend. Regelmatig gecontroleerd op temperatuur: alles bleef koud. Ik ook trouwens...
    Frisjes in het schuurtje, ondanks een electrische radiator.

8. FirstTimer

FirstTimer

Lid geworden:
    13 sep 2008
    ach een rondje om de kerk in marstempo geeft je weer genoeg warmte lijkt me.

afgelopen keer idd eea gevonden op de beurs, echter hier toen nog niet op gezocht, enfin volgende keer maar beter opletten dan.

Dortmund, leuk, een van de beurzen, waar je WEL SWMBO mee moet nemen, scheelt aannemelijk in de knip

9. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Temperatuur zegt niks over LED's de levensduur gaat erg achteruit, tenzij je de weerstand wat zwaarder neemt. Ik doe alle LED's op de BEC 5 tot 6 volt met een weerstand voor 6 Volt....... zo krijg je nooit een probleem. Dan heb je ook geen storing. Als de NC te laag wordt valt de ESC als eerste uit de BEC iets later. De BEC is vaak sterk genoeg voor een paar servo's en LED's

10. FirstTimer

FirstTimer

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Maarten,

eerste stappen zijn gemaakt met de modulaire bouw

Op de voorgrond de pinnen, links en midden 10A, rechts 30A
    Klemmen goed strak.

Voor de Lipo's (moeten nog binnen komen) gebruik ik straks het kleinere broertje van de D-Sub hierboven, kan maximaal de 4S LiPo aan.

[​IMG] [​IMG]

11. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Paul: en nu een stukje tape eromheen aan de achterzijde en vol gieten met 2c (zonder dat het in de pinnen komt!!) dan heb je meer houvast met lostrekken e.d. zeg maar een soort houder ipv de kapjes!

12. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Zo... De RV162 is gereed! Alle kleine details erop, vrijwel alles gewijzigd, aangepast, hersteld en gemodificeerd...
    "Almost ready to run" was ze zeker niet! Maar het resultaat is wel aardig.

Een overzichtsfoto:

Vooraanzicht:

Voordek en preekstoel:

Achterdek:

RVSB: (Rigid Very Sinkable Boat)

Trapje:

Mast:

Ziehier de lijst van "Sponsors":

Ruben (Attent maken op...)
    Lex (stickers)
    Paul en Maarten (morele ondersteuning en technische adviezen)
    Jaap (Scannen instructies)
    Billing (Scheepsbel)
    Raboesch (Schroeven, kokers en assen)
    Robbe (Laswerk en héél veel secondenlijm, zowel dun als dik)
    Modelbouwshop Flevoland (verlichting, fenders, vlaggen)
    Bart Smit Colmschate (Brandweerauto met geluidsmodule)

En uiteraard de bemanning van de RV 161 voor hun tijd en geduld om de stomme vragen van een landrot te beantwoorden.:D

13. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Hoi Roel,

Ze is een prachtboot geworden, gefeliciteerd met het resultaat! Doe wel een beetje rustig aan met het uitdelen van bonnen, het is crisistijd ... ;)

14. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    hoor wie 't zegt...........had er niet iemand torpedo's

15. Brandaris

Brandaris Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Roel, ik wil niet zeuren hoor , maar die foto van het vooraanzicht,volgens mij staat je mast uit het lood naar SB.

verder ziet het er prachtig uit :thumbsup:

groeten, Brandaris

16. Pergotje

Pergotje

Lid geworden:
    21 apr 2005
    Op die foto staat de workmate ook uit het lood, de standaard en de boot dus ook.
    Overigens staat de schutting ook niet helemaal recht.

[smoezenmode]Het kan zijn dat er bij de sluitertijd van de camera niet genoeg rekening gehouden is met de draaiing van de aarde en daarom de foto schuin is geworden.[/smoezenmode]

@Roel, ziet er goed uit.
    In die staat is mijn boot nog langgg niet.....

17. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    O ja, da's waar ook, dat heb ik verdrongen geloof ik ...:oops: Maar ik bedoelde meer een bepaalde opgevoerde zwart-rode waterfiets, dat gaat me anders bakken met geld kosten! ;)

18. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Als we toch ff en beetje zeuren (mooie boot roel) Tja recht.... onze vrienden in het verre Oosten hebben een vreemd gevoel voor recht, als nog zoveel andere dingen. Nu ik de foto zie (roel) de voorzijde, de stootrand zit niet in het midden, bij mij ook. De verdikking daar achter is 5mm tekort aan BB. Zoals gezegt onze verre vrienden

Lex wat bedoel je met rood / zwart??? ........ik zie zoveel blauw dat het rood voor de ogen wordt, dat dan weer wel.

Ach zoals eerder gemeld alle 1800 en 1805 worden toch allemaal RWS dus dan zijn we van de bonnen af. dus binnenkort ff overspuiten RAL 1016!

19. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Roel heeft er tijdens de NMM in Soesterberg nog foto's van trachten te maken. Was een béétje lastig ....

Ik geloof dat ook hier sprake was van een gewijzigde aardrotatie ingegeven door het grote aantal 2,4 gig zenders waardoor de afdrukvertraging van Roel's toestel significant vergroot werd. Bovendien werd Roel af en toe overgoten door een respectabele hoeveelheid spatwater zodat de slingerruit op de lens geregeld geactiveerd werd ....

Je snapt dat ik dan zenuwachtig wordt van pliesieboten met bonnenboekjes!

Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  20. Puffin

Lid geworden:
    7 dec 2006
    mmmmmmm...........zou 't werkelijk aan het fototoestel liggen????????? ik denk op z'n minst 2 oorzaken?!!!.............mijne heren!

Deel Deze Pagina