bouw van de politieboten van colorikits!

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door rubenbosman, 12 aug 2009.

1. herby

herby

Lid geworden:
    14 jul 2009
    Klopt sailor,
    Bij 150 hebben ze nog minder lijm (spuug) gebruikt denk ik.
    Maar ja ,dat scheelt werk met verbouwen.

2. Gert Worst

Gert Worst

Lid geworden:
    10 jun 2009
    Jos,

Het is een model wat jij ook in elkaar kan krijgen. Op zich is het heel eenvoudig, je hoeft eigenlijk niets te zagen, snijden enz.
    Alleen alles goed nalopen en hier en daar wat overnieuw lijmen. Je hoeft ook niet alles werkend te maken als je dat nog te moeilijk vindt. Je kan net zo ver gaan als je zelf wilt en heb je problemen, daar is dit forum weer voor.
    Er zijn altijd mensen die je met raad helpen en eventueel naar oplossingen zoeken.

Dus ik zou zeggen wat let je?:p

3. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Goedemorgen deze morgen...
    Net teruggekeerd uit het fraaie Zwolle, waar mijn echtgenote mocht meedoen aan het "Nationale Rekendictee volgens Bartjens".
    Erg leuk om zo'n 150 rekenbollebozen in een sportzaal te zien blokken op de meest onmogelijk sommetjes.
    En we hebben er een leuke avond inclusief hotelovernachting aan overgehouden.
    Ze eindigde ergens op de helft van de lijst; Da's volgens mij erg netjes als je tussen types als bijv wiskundeleraren zit.

Maar goed, Even terug naar de Plieisieboot:
    Ja, da's inderdaad mijn boot en mijn filmpje wat meneer Bloemendaal op Internet heeft gezet. Die ga ik zometeen even een pittig briefje sturen.

@Gert:
    als je mij via PB je emailadres stuurt, krijg je van mij op PDF de beschrijving.

@Sailor:
    Als (bijna) beginner... ik denk niet dat je het moet doen. rijwel alles aan de boot moet je demonteren, nalopen, uitvinden, opnieuw lijmen of zelfs compleet uit scratch maken. Zelfs ik heb momenten gehad dat ik de neiging had om het ding het lot van de U-47 (Günther Prien) te laten ondergaan: duiken en nooit meer bovenkomen.

4. herby

herby

Lid geworden:
    14 jul 2009
    Sailor ook jij kan dat en anders krijg je wel hulp van deze kant.

5. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    @ Roel,
    ben benieuwd wat ze voor reactie hebben bij jouw brief. Bij mij gaven ze aan dat ze de webmaster het filmpje zouden laten verwijderen...
    Nog geen uur later stond die van jou erbij.

Als ze het nou gewoon vragen vind ik het geen probleem maar nu gaat het vanuit financieel oogpunt en daarvan vind ik dat wij daar niet voor zijn.

6. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Nou hebben jullie GRATIS reclame is het weer niet goed ;);)
    mvg
    Frederik:D :D

7. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ben ik met je eens. Even vragen, en je krijg van mij desnoord een nieuw filmpje... Ik zit daar niet mee. Dit vind ik simpelweg niet fatsoenlijk.
    Bovendien uit commercieel oogpunt minder briljant, want de boot was nog zo kaal als een biljartbal.
    Maar goed: ik kreeg binnen een halfuur eenzelfde soort reactie als jij. Neem aan dat ze 'm weghalen.
    Case closed.

Edit: nu staat het commerciele filmpje van Corolikits er op.

Laatst bewerkt: 21 nov 2009
  8. Gert Worst

Gert Worst

Lid geworden:
    10 jun 2009
    Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn aanbod :lol:

@ Roel bedankt voor de tekeningen.

Ik ben inmiddels bezig met de bovenbouw aan het dremelen om deze passend te maken op het dek.
    En het wordt de P 58 Terneuzen, hoef ik niet te klooien met stickers ed.

9. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004

10. Gert Worst

Gert Worst

Lid geworden:
    10 jun 2009
    Frederik,

Ik had de 'stelende' winkelier van het filmpje over de boot een mail gestuurd hoeveel boten hij eventueel wil afnemen voor €170 of bij minimale bestelling van 10 ze € 120 kosten.
    Dit is meer om te narren dan het serieus is, zijn verkoopprijs is € 349.-

Ik kon het niet laten :roll:

11. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Ik meende als dat wij iets hadden daarom begreep ik het niet dus:rolleyes:Ja ben76 en wil wel eens wat vergeten hoor
    Maar die tijd komt voor jou ook nog wel is maar te hopen
    mvg
    Frederik:D

12. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Nou... ik ben weer terug van een veelbewogen patrouille met de RV 162.
    Afgelopen week een paar Lipo's gekocht, geladen en ja... Wat doe je dan? Dan leg je ze in een boot en gaat eens kijken hoelang ze meegaan enzovoorts. In dit geval een 3S lipo van 2400 mAh. Lekker compact, en met 11,1V moet de RV 162 toch iets sneller gaan dan met 9,6V, nietwaar?
    Dat klopte.
    De boot ging er als een gek vandoor. Prachtig om te zien! Marechaussee der eerste klasse Appie (vaag te zien) stond op de boeg en vond het schitterend.

En na een paar voorzichtige bochtjes ging de schipper wat meer de grenzen opzoeken: dus op volle kracht vol roer aan bakboord!
    De reactie was in het begin voorspelbaar: Eerst ging de boot hangen richting binnenbocht om vervolgens met een ruk naar de buitenbocht over te slaan. Tot zover geen nieuws, dat deed ze op 9,6V ook. Alleen begon nu de middelpunt vliedende kracht een woordje mee te spreken: Ze bleef overhellen en plotseling lag ze op haar kop in het water.:shock:
    Marechaussee Appie vloog overboord. Helaas voor hem had hij zich niet met een veiligheidslijn vastgebonden en zakte hij, na wat gespetter, in het diepe water van de overloopvijver. Twee luchtbellen waren het laatste wat we van hem Graag één minuutje stilte voor MarI Appie. Wij zullen zijn koffie missen ................................................................................................................................................................................................................................ De pet van de RV162 bewees echter zijn diensten: door de aanwezige lucht in de pet bleef de RV16 op bakboordszijde liggen onder een hoek van ongeveer 110 graden. En doordat ik de kajuit gelukkig goed had geborgd bleef die op zijn plaats zitten. Na een bergingsmissie die me een paar koude voeten opleverde, stond de RV 162 weer op de kant. Kajuit er af, stroom uit, accu er uit... Accu: droog. Electronica: droog. m.u.v. de regelaar, maar die is waterdicht. na uitgebreide controle: 7,2V accu er in, hoofdschakelaar aan en.... Alles deed het nog steeds! Motoren, roerservo, verlichting, sirene... Joepie! Het enige wat we kwijt waren waren dus Appie en... "de Geus" die in de vlaggenstokhouder voorop stond. Nou ja, dat is het minste.
    Vervolgens ging de RV162 weer te water en vervolgde haar patrouille. Het hiernavolgende is een deel van het patrouillerapport van WmrI Uitdeketting.

"Op dd. 211109, op of omstreeks 14:30U waren wij, WmrI Uitdeketting, R. G.H., Rnr 61032112 en Wmr Prettjot, G.W.S., Rnr 630605488, uitgevaren met de RV162. Wij voeren in kalme vaart ...........
    ...... naar het ons bekende patrouillegebied, zijnde de overloopvijver te Nw. Heeten. In ons patrouillegebied aangekomen bespeurden wij alras een aantal individuen die zich verdacht ophielden langs de kant van het water. Dichterbij gekomen identificeerden wij onder andere ene Alfred Jodokus K., bekend onruststoker en een aantal van zijn companen. K. liet blijken dat hij ons gezien had door demonstratief en overduidelijk zijn linkerpoot op te heffen en de middelste van zijn zwemvliezen naar ons op te steken. Dit obscene gebaar was slechts voor één uitleg vatbaar. Wij besloten om voornoemde K. aan te spreken. Bij onze nadering koos betrokkene laf het luchtruim onder het zingen van "Opzijopzijopzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats, wij hebben ongelofelijke haast..."
    ... Om vervolgens een aantal meters verderop neer te strijken het het obscene gebaar te herhalen. Wederom naderden wij, nu in een wat forser tempo...
    en wederom trachtte hij op te stijgen.
    Ditmaal waren wij hem voor: met een gericht schot-voor-de-snavel deden we hem schielijk van gedachten veranderen. Nadat wij zijn identiteit hadden vastgesteld hebben we hem gevankelijk meegevoerd en konden we hem al snel overdragen aan de RWS 142. Ook die had een appeltje met verdachte te schillen, aangezien hij bij voortduring zowel het water als de walkant vervuilt.
    Na het overdragen aan de RWS 142 konden we onze patrouille met de bekende rustige snelheid vervolgen,

waarbij we overigens ernstig gehinderd werden door de absentsie van MarI Appie Heyn. Deze verzorgde normaal de koffie.

Op ambtseed opgemaakt, te Nw. Heeten, de WmrI Uitdeketting, R. G. H., bezoldigd opsporingsambtenaar.

13. Puffin

Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 dec 2006
    ........ik denk uiteindelijk het beste voor Appie.........met z'n schipper!

Persoonlijk had ik wat in de koffie gedaan........!

Mooie actie foto's Roel, tel wel weer een waslijst aan overtredingen, maar goed.

Ik vrees dat een werkschependag toch eerder een snelheids klasse wordt als dit zo doorgaat. Wat is nu de technische verklaring voor het omslaan (naast de stuurmanskunst) hij lag eerder vreselijk stabiel, toch het gewicht van de pet???

14. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Met oprechte deelneming ;-)

15. FirstTimer

FirstTimer

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Roel,

en waar zijn de foto's van de "duikboot"

anyway, hoe lang heb jij nu gevaren op die LiPo's van jou ?

16. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Nee...
    Het GEBREK aan gewicht van een Lipo, in combinatie met snelheid in de bocht. Het scheelt nogal of je met een 9,6V NiMh pakket onder in je romp vaart, of een 11,1V Lipo.
    Qua snelheid, maar ook qua gewicht. Minder diepgang, dus meer kantelen in de bocht.

17. herby

herby

Lid geworden:
    14 jul 2009
    Kon je nu maar de mast laten zakken;)

18. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Roel,

Ergens sluimert het toch voort. Als dat duikbootvirus je eenmaal te pakken heeft ... :D Het is dat jou boot van de Kmar is, anders had je nu een LiPolitieboot. :turn-l:

19. herby

herby

Lid geworden:
    14 jul 2009
    Info gezocht voor bouw van Damen Stan Patrol 2706 (KLPD)

Hier had Cheeta mooie foto's geplaats, p46 met vinnen/zwaard.
    Zal dit niet helpen in de bochten?
    En in combinatie met de mast laten strijken, voor minder topgewicht!?

Maar Roel, hij vaart mooi, zoals ik kan zien op de foto's.:D

20. sailor36

sailor36

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Heren bedankt voor het reageren,en heb inmiddels het bedrijf al gemaild(vanmorgen)en wacht nu dus op een reaktie van hun.
    In de tussentijd bouw ik vrolijk verder aan m'n spits totdat ik donderdag weer aan boord moet,dus hopelijk hoor ik voordien van hun.

Mvg Jos

Deel Deze Pagina