bouw van de politieboten van colorikits!

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door rubenbosman, 12 aug 2009.

1. FirstTimer

FirstTimer

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Jos,

mail is onderweg

2. Gert Worst

Gert Worst

Lid geworden:
    10 jun 2009
    Ook namen mij welkom bij de club Jos.

De meeste onderdelen kan je wel lijmen met CA, vloeibaar of gel. Gel gebruiken bij ,tenminste heb ik gedaan, verlijmen radarkooi. Breken er andere stukjes af kan je deze verlijmen met lbison hard plasticlijm.

De assen en behuizing heb ik er ook uitgegooid, kreeg met geen mogelijkheid één van de assen door het huis.

Ach zo heb je iets te doen, voor de rest vaar ze de komende twee weken en daarna goed aan de slag.:D

Ps ik bouw de P58 ipv van de 65

Laatst bewerkt: 24 nov 2009
  3. Puffin

Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Welkom sailor: Vergis je niet in wat lijkt vast te zitten, goed hoesten, laat vanzelf meer los. De schroef assen en schroeven ritueel weggooien en goede bestellen. De water dichtheid is waardeloos daar, ook het glasmatje lijkt stevig.............is eh nie!

4. sailor36

sailor36

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Dank allen.
    Is het alleen bij mijn boot of bij iedereen dat die driehoek die de mast op z'n plek moet houden te lang is,dat ding steek een eind voorbij de mast.
    Volgende punt:de bovenbouw lijkt mij niet echt naadloos aan te sluiten op de romp.(dit verhelpen middels schuren?)
    Voor de rest wil ik niet echt overal te hard op duwen want dan krijg je alles wel los.(althans als ik zo mijn handen bekijk na 20jaar scheepvaart is het een wonder dat er nog iets blijft leven haha)
    O ja sorry had me nog niet voorgesteld.
    Ik ben Jos Geerlings,ben 36 jaar,en werk als schipper op een tanker.
    Daarom zal ik vele van jullie al wel regelmatig zijn tegengekomen(uiteraard zonder dit te weten er hangen namelijk geen grote modelbouwvlaggen in de mast)
    Op het moment was ik bezig met een spits die ik op de kop had getikt,waarvan alleen de romp gedeeltelijk was gebouwd.Achteraf blijkt dat er een hoop mist,en niet alle tekeningen aanwezig zijn,ook is er een hoop verkeerd gebouwd,toch begint het ergens op te lijken.
    Heb ook nog een romp staan van een vrachtschip,dat uit een wrijfhout is gemaakt daar ben ik zover mee dat er alleen nog moet worden afgewerkt en verbeterd.(Jammer genoeg niet zo mooi als die stelsa van la sage maar toch..)
    Model van de romp is vergelijkbaar met de tanker Holger Gerhard(vroeger Debora waar ik op ben begonnen als matroos)
    Nu met drie boten op de helling heb ik wel even genoeg projecten voor de winter,omdat ik ook in huis nog het een en ander moet doen van m'n vrouw.(dit schiet er een beetje bij in hahaha maar zeg eerlijk wat is leuker een houten vloer en een gevervde wand of modelbouw?)
    Verder als het weer het toelaat vlieg ik nog met modelbouw vliegtuigen.
    Hiet in Nederland heb ik een cb trainer op brandstof,en in Thailand staat nog een sporter op brandstof.(aangezien mijn vrouw daar vandaan komt ben ik daar elk jaar,daar bestel ik dan ook het liefst een hoop spullen dat scheelt een slok op een borrel)
    Zo genoeg over mij.
    Alvast bedankt voor alle hulp,die ik zeker nog nodig zal hebben.
    Mvg Jos

5. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Hoi Jos
    De driehoek van de mast: Het klopt dat die een stuk achter de mast uitsteekt.
    Als je gaat kijken hoe de mast gestreken wordt, (zie vorige pagina) dan zie je ook dat die driehoek de "verlichtingsmast" mee naar beneden moet trekken.

M.b.t. het aansluiten van bovenbouw aan dek:
    Klopt ook; in de bouwtekeningen zie je dat je de dwarsscheepse bovenbouwspanten en voor- en achterschot moet schuren tot de zeeg van je dek er in zit. Een beetje hol dus.

6. Stephan le Sage

Stephan le Sage

Lid geworden:
    15 apr 2009
    @ Jos,

dankje voor het compliment.

Een romp van een wrijfhout, das wel goed stevig hout dan. En ook geen kleintje neem ik dan aan.

Succes met de bouw van alle. Mocht je ze echt besluiten af te maken start er dan een draadje over, is wel leuk om te volgen.
    Buiten de politieboot om dan, die staat hier al.

En verder ook aan de rest. Ziet er wel gelikt uit allemaal, zit dit allemaal al een tijdje te lezen. Ben wel onder de indruk.

7. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Ik heb als bedrading in de mast wikkeldraad van 0,6 mm dik gebruikt. Dit is draad wat ze gebruiken om een spoel te wikkelen, koperdraad met een soort blanke lak erover als bescherming tegen kortsluiting.
    Uiteinde iets met een mes afschrappen en solderen :)

Ik ben heel benieuwd naar de bewegende masten!

8. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    [.
    Uiteinde iets met een mes afschrappen en solderen :)

Op een asparientje gaat het ook heel goed hoor
    Ideaal bij heel dunne draden ivb met afbreken
    mvg
    Frederik:D

9. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Meen ik ooit eens een topic gelezen te hebben van een moderator over het "reseizen" van foto's :sleeping:
    Ik mot 20 beeldschermen hebben wil ik bovenstaande foto op ware grote kunnen bekijken!!
    Maar ziet er goed uit Roel.
    Zal een saaie bedoening worden op de volgende WSD met zo veel "wethandhavers" :(

10. sailor36

sailor36

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Hoi allemaal.
    Het zou kunnen kloppen dat er iets uitsteekt,maar ik kan dit niet zien omdat ik geen tekening heb.(zit nog te wachten op mail van firsttimer)
    Alleen heb ik het gevoel dat die gaatjes bij die pinnetjes horen en in dat opzicht is die driehoek echt te lang.
    Ben er ook achter dat het relingwerk dat bij het trappetje naar beneden niet overeenkomt met de gaatjes in de boot,m.a.w nieuwe gaatjes boren.
    De schroefassen die erbij zitten(die lange met aan het uiteinde schroefdraad)passen niet in de kokertjes.
    Ik krijg het gevoel dat er toch meer werk aan zit dan in eerste instantie gedacht.

Stephan
    Klopt inderdaad dat het een aardige afmeting is van dat wrijfhout.
    Behoorlijk zwaar maar begint weer ergens op te lijken,nadat het een paar jaar op zolder heeft gelegen.Die boot was al mooi gespoten maar niet waterdicht genoeg,dus begon de verf te barsten.Nu is ie opnieuw geschuurd en staat ie in de primer.
    Als ik me niet vergis kom ik je ouders wel eens tegen in het wesel datteln kanaal,anders heb ik ze wel eens gezien staat me wat van bij.

Mvg Jos

11. FirstTimer

FirstTimer

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Jos, vreemd, de mail is hier de deur uit 8 Mb, zal hem nog eens sturen

edit, ik zie het al, jouw provider accepteerd geen grote mails, zal hem wel gaan verkleinen

12. Stephan le Sage

Stephan le Sage

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Hoi Jos,

Dat moet niet kunnen wij varen niet in Duitsland, Er vaart nog een andere Ora et Labora maar die is 110 11,40 Dit zijn wij niet. Deze bestaat net een paar jaar, Wij al behoorlijk lang. 80 x 8,20 vierkante kop maar wel een die niemand anders heeft.

Vandaag voeren me ouders achter de nieuwe aan btw, ze hebben daar foto's van maar die zie ik het weekend pas.

13. sailor36

sailor36

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Heb je mail inmiddels binnen firsttimer bedankt daarvoor.
    Jammer genoeg niet echt meer naar kunnen kijken ben een beetje druk zo de laatste dag thuis.

Over die ora et labora dat zou kunnen kom die kleine ook wel eens tegen,maar had het over die grote idd.
    Mvg Jos

14. joostt

joostt

Lid geworden:
    28 feb 2009
    hallo
    ik heb een vraag
    ik kan de website van colorikits niet vinden wie kan mij helpen
    gr joost

15. Pergotje

Pergotje

Lid geworden:
    21 apr 2005
  16. FirstTimer

FirstTimer

Lid geworden:
    13 sep 2008
    sales@allonscale.nl

stuur hier een mail heen, en zeg dat je belangstelling hebt voor een Politieboot
    € 150,=

de rest spreekt voor zich

17. Gert Worst

Gert Worst

Lid geworden:
    10 jun 2009
    Heb vandaag ook maar eens de dremel met groot zaagblad in het achterdek gezet. Kan ik er straks goed bij om de nieuwe assen te plaatsen en eventuele nieuwe matjes te plaatsen.

Is voor mij wel weer heel nieuw om de dremel 'slijptol' te gebruiken, heb nl 5 jaar geleden een beroerte gehad en mijn linkerhand werkt niet meer helemaal naar behoren. Maar het is gelukt en nog redelijk recht ook:music:

Ws ga ik dus maar één versteviging en motorschot gebruiken, ben ik ook van twee koppelingen af. of hebben jullie een beter idee?

18. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Goed bezig :)

Wat mij wel erg opvalt is dat er wel heeeeeeel veel kwaliteitsverschil in de dozen zit.

Ik heb de mijne al ruim een jaar geleden gebouwd en had bijzonder weinig wat slecht vast zat. Ik heb ook de originele assen enz kunnen gebruiken. Als ik nu zo de ervaringen lees dan is het ook wel begrijpelijk dat ze er voor weinig vanaf willen. Ik kocht hem voor 250 euro via marktplaats van Peter Toemen.
    Dat terwijl de adviesprijs zo rond de 450 lag?

19. Pergotje

Pergotje

Lid geworden:
    21 apr 2005
    @Richard
    Ik heb ook het idee dat als er iets mankeerd aan een in china geassembleerd pakket dat ze de goede onderdelen uitzoeken en daar weer pakketten van maken.
    Als dus de roeren gebroken zijn en de opbouw is goed wordt die opbouw in een andere doos gedaan waar de romp wel goed is en die kan voor de volle prijs naar een modelbouwwinkel.
    Dat andere pakket met kapotte romp krijgt zo dus die kapotte opbouw.
    Dus grote kans dat er wat aan de romp, de opbouw, de radarkooi, kraan en de mast mankeerd.

De duurdere pakketten bij de modelbouwshops zijn dus beter van kwaliteit, die hebben de controle wel doorstaan en zowel coroli als de shop moeten garantie geven.
    Niet dat die foutloos zijn, ik ken ook wel mensen die er 400 voor betaald hebben en niets dan problemen hebben.

20. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004

He Pergotje
    Die Chinezen toch he
    Je zou ze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    mvg
    Frederik

Deel Deze Pagina