Bouw van twee happy hunters schaal 1:33

Discussie in 'Werkschepen' gestart door jboers, 20 mei 2006.

1. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Wat wil je me hier dan vertellen

2. Botter

Botter Guest

Hij wil jou niks vertellen! Maar de topicstarter! Niet zo nieuwschierig... :rolleyes:

En volgens mij bedoeld hij gewoon dat de berghoutjes krom lopen! Soms is het wel makkelijk als je klein beetje logisch nadenkt Meneer van Gent, dan hoeft U niet zulke reacties te geven en wij zulke zoals deze terug :rolleyes:

3. jboers

jboers

Lid geworden:
    18 aug 2004
    Ja, heb ik al gezien, die moet er nog recht op gezet worden.
    Tenmiste als hij in het echt recht loopt, want het staat wel recht op de tekening, maar de romp zelf is niet recht. Dus wat is eigenlijk goed?
    Daarnaast loopt de waterlijn ook niet recht.
    Dus ook een stukje gezichtsbedrog op de foto, maar scheef dat zit ie!

4. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Weet je wat nog gekker is
    Als je de heer Boers een tip geeft laat hij je gewoon lullen zeg maar
    gegroet jongen

5. jboers

jboers

Lid geworden:
    18 aug 2004
    Hallo,

Heel lang heb ik geen tijd gehad voor mijn hobby, maar nu ben ik weer begonnen.
    Ik loop dan ook gelijk tegen een probleem aan.
    De huidige snelheidsregelaar is defect.

Nu heb ik mij de Traxxas EVX-2 (16.8 V) laten aanpraten en gekocht. Volgens de verkoper kan deze op de huidige loodaccu (12 Volt 12AH) aangesloten worden. Ik heb daar mijn twijfels over.

Wie heeft hier ervaring mee?
    Alvast bedankt.

6. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ik zou niet weten waarom niet... Een accu is een accu, die levert spanning. Via welk chemisch proces (lood, nicad, nimh, life, lipo) zal de regelaar een zorg zijn, die wil alleen maar energie gedoseerd doorgeven aan de motoren.
    Belangrijker zijn de specificaties van de regelaar. Die moet het voltage en het maximaal op te nemen amperage van de motoren aankunnen.

En voor die Traxxas EVX-2 zijn de specificaties:
    Input voltage: 6-14 NiCad and NiMH cells (7.2 to 16.8 volts DC)
    4-cell LiPo (14.8 volts DC)

Waarom ze het soort en aantal cellen bijzetten? Omdat niet iedereen gezegend is met de kennis dat een nicadcel 1,2V oplevert en een lipocel 3,7V...

Het amperage (180A) vind ik persoonlijk wat aan de hoge kant. Leuk voor een auto (waar deze regelaar voor bedoeld is!!!) maar tenzij dat je in je werkschip een stel mega-motoren hebt liggen EN wilt waterskieen achter je model aan is dit niet nodig.

In mijn visie heb je je iets aan laten praten wat behoorlijk " overdone" is.
    Maar goed, om op je vraag terug te komen: ja, je regelaar slikt ook stroom uit lood-accu's.

7. jboers

jboers

Lid geworden:
    18 aug 2004
    Beste Roel,

Bedankt voor je reactie.
    Ik ga de boel dan gewoon inbouwen.
    Zelf had ik ook al het idee dat het overdone is, maar dan heb ik in ieder geval genoeg aan boord.

Ik zal binnen kort even een filmpje online zetten hoe de vaar eigenschappen zijn.

8. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Enige waar je even op moet letten is de onderspanningsbeveiliging van zo'n auto-regelaar. Het kan zijn dat als de spanning van de loodaccu onder belasting te ver inzakt, de regelaar denkt met een bijna lege NiMh of LiPo te maken te hebben.

En of de rem is uit te schakelen, anders kun je niet direct achteruit, maar moet je eerst "remmen", stick naar neutraal en dan pas achteruit.

9. NielsdB

NielsdB

Lid geworden:
    19 aug 2007
  10. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010

Hij gaat van 6 tot 14 cellen. Het is niet ongewoon dat een regelaar dan een flexibele low voltage detectie heeft, bijvoorbeeld 70% van de beginspanning, of het aantal cellen van de accu bij aansluiten bepaalt aan de hand van de beginspanning van de accu, en dan de cut off daarop instelt. En daarbij kan de regelaar de plank wel eens mis slaan.

11. NielsdB

NielsdB

Lid geworden:
    19 aug 2007
    Aha op die fiets. (ik ben nog niet van die superslimme regelaars)

12. r.zeilstra

r.zeilstra

Lid geworden:
    28 sep 2013
    Geachte leden , ik heb een tekening aangeschaft van de sleepboot Happy Hunter schaal 1:50 , op de tekening van de stuurhut is pos. 2 en 3 en 6 door elkaar getekend , betekent dat dat het aparte delen zijn ?
    Dus pos.2 is een deel en pos.3, 2x zijn dus 2 delen en pos.6 is een deel klopt dat ?

Laatst bewerkt: 28 sep 2013
  13. jboers

jboers

Lid geworden:
    18 aug 2004
    Eindelijk alle onderdelen binnen. Volgende week maar eens kijken of alles werkt.
    Zal daarna ook eens beelden online zetten.

Bedankt voor alle tips!

14. jboers

jboers

Lid geworden:
    18 aug 2004
    @R. Zeilstra,
    Ik neem aan dat het gaat om de detail van de opbouw.
    Dan is pos. 2 de onderkant.
    Pos 3 het tussen schot (2x)
    en pos 6 ook een tussenschot waar de trap ook tegenaan komt.
    Klopt dat?
    Ik kan anders wel een foto plaatsen hoe ik dit gemaakt heb.

15. r.zeilstra

r.zeilstra

Lid geworden:
    28 sep 2013
    Bedankt jboers , de tussen schotten pos. 3 waren ongeveer 1 cm te laag moesten 1 cm hoger zijn dus die heb ik verlengd .
    Heb ik nog een vraagje zijschot pos.10 raakt de bodemplaat niet klopt dat? , kom ongeveer anderhalve centimeter te kort .
    Heb de maten opgemeten vanaf de tekening , weet niet of de maten vanaf de tekening wel juist zijn.
    Tis de eerste keer dat ik zoiets van hout maak vanaf de tekening , maar het lukt aardig , ben begonnen met de opbouw te maken incl. de schoorstenen.
    De spanten en romp lijkt mij het moeilijkste deel dus die maak ik als laatste.

16. jboers

jboers

Lid geworden:
    18 aug 2004
    Voor het komende jaar wil ik dit project gaan afronden.....
    De studie loopt ten einde en daarmee komt er weer veel tijd vrij voor de mooiste hobby!!!

Helaas had ik vandaag tegenslag bij het inbouwen van de snelheidsregelaar.
    De bekabeling werd wel heeeeeeel warm en daarna.......
    Tja. 2 uur werk voor niets.

Komend weekend maar weer eens opnieuw aan de slag...

17. theo_tb

theo_tb

Lid geworden:
    18 aug 2006
    Ergens kortsluiting gehad dus. Das klote, en nu alle bekabeling nakijken of zelfs preventief vervangen. En je snelheidsregelaar, doet die het nog?
    Als je juiste zekeringen hebt/had ingebouwd dan zou er een zekering kapot zijn maar verder niets. Had je zekeringen erin zitten?

VrGr,

Theo

Deel Deze Pagina