Er zijn al sloperijen :die het door hebben waarvoor mensen zo ventilator motor willen hebben (modelbouw dus) En daar dan met de prijs ook heel goed raad weten hoor.:nosmile: Zit je soms niet ver van een power 1000 af Prijs dan welteverstaan he En die is dan wel nieuw hoor mvg Frederik
Niet meer geven dan 20 euro, dat zijn ze voor de sloperij al helemaal niet meer waard!!! Idd proberen ze je soms een poot uit te trekken, maar dan kan je simpel zeggen: het is een oude motor, die heel wat uren heeft gedraaid, en wat moeten jullie ermee?? meestal krijg je hem dan wel voor een prikkie mee. Of eerst op onderzoek uitgaan, en dan gewoon zeggen: ik moet die en die ventilator+motor hebben van dat type auto.
Hallo Luit In al mijn boten,twee duikboten en twee bovenwaterschepen zitten kachelventilatoren in. Ze komen uit suzuki alto's zijn 12 Volt /twaalf polig(energie zuinig)en zijn 60 mm rond ze nemen rond de 5 Amp. op en maken tussen de 3000 en 3500 honderd toeren per minuut. In mijn Tigertank 1:10 zitten kachel ventilatoren uit een BMW 3 serie en deze zijn wat zwaarder,toerental is meestal het zelfde en deze nemen 7 á 8 Amp. op( bekijk de site onder tanks,daar kun je zien zitten) Gr.Joop
Bedankt voor je info Joop (en de anderen natuurlijk ) Ik ga voor de ventilator motoren, dit lijkt mij de beste oplossing. Binnenkort maar eens bij de sloop langs! Weer een avond voor jan met de korte achternaam bezig geweest. Ik dacht dat ik het dak van de stuurhut wel met een kwastje kon verven....dus niet! Het ziet er niet uit, en heb alles weer vlak geschuurd. Nu gaat alles gespoten worden, maar op de een of andere manier heb ik bagger masking tape. Het laat al los als je er naar kijkt. Ik heb ook nog wel Tamyia masking tape liggen, maar dat is nog maar een paar centimeter. Met mijn formaat schip heb ik nog wel een paar meter nodig. Adviseren jullie ook Tamyia, of is er nog iets...goedkoper, wat wel goed plakt. Greetings, Luit
Ha Luit, Ik heb laatst isolatie tape voor electra gebruikt werkt wel , alleen na het spuiten direkt verwijderen . mvgr. Brandaris
Hoi Luit, die masking tape van Tamiya is prima en daar heb ik zeer goede resultaten mee gekregen. Andere optie is de tape die je op ramen gebruikt maar alleen als ik geen tamiya op voorraad heb. André
Tape Hoi Luit, Ik ben erg te spreken over "Spezialpapier 308" van Kip . Die tape is vergelijkbaar met de "Masking Tape" van Tamiya, maar voor ongeveer €5,- heb je dan wel 50m . Ik haal het hier altijd bij de Hornbach dus ik weet niet of jij toevallig ook zo'n zaak in de buurt hebt? Groetjes, Danny.
@ Drebo, Die tape voor de ramen heb ik hier ook liggen, maar dat werkt voor mij in iedergeval niet (zal wel weer goedkope rotzooi zijn ) @ Danny, Kijk, dat zijn berichten! Een euro per 10 meter Maar eens even bij Hornbach snuffelen dus. Greetings, Luit
Ahoi, Een kleine update. Met de laatste stukjes Tamiya masking-tape de Winch-Control-Unit afgeplakt, het is nu echt op. Hierdoor kon ik de Winch-Control wel van de juiste kleuren voorzien, grijs dusss. De unit kan nu afgewerkt worden, dus alle railingwerk, trapjes etc. kunnen nu gemonteerd worden. Daarna kan het in het schip geplaatst worden. Hieronder de foto's! Het Bulb-symbool staat er nu correct op De unit nog in het schip, en nog (bijna) compleet wit De grijze vlakken zijn gespoten, en de eerste trapjes geplaatst Nog een overzichtje (waar ook nog een strookje masking-tape zit...) Greetings, Luit
Hoi Luit, gaat nu echt de goede kant op, ga zo door. wie weet gaan we dan eens samen zo varen: YouTube - Smit Siberie Modelsleper in actie André
hoi je kan ook boormachine motor gebruiken heb ik ook in mijn sleper zitten werkt perfect let wel op dat je 12 volt neem en het zelfde aantal toeren deze kan je op een rommel markt al voor 5 euro kopen of aan familie vragen of ze nog oude accu boortolen hebben groetjes ron
Hoi Ron, Bedankt voor de tip, dit is ook nog een goed idee. Heb nog wel 2 accuboor-motoren liggen, maar die zijn 9,6V en de power in die motoren valt me een beetje tegen.
Ja!!!!......mijn draadje werkt nog Na een eeuwigheid heb ik weer eens een vraagje. Heb een aantal plastieken reddingsboeien gekocht, maar zit nu een beetje met de kleur te klooien. Ik heb een behoorlijk aggresiefe kleur oranje, wat eigenlijk nergens op lijkt (veel te fel). Wie weet een mooi (verweerde) kleur voor deze boeien? Greetings, Luit
Hoi Luit, Wat je kan proberen: doe een heel klein beetje bruin bij het oranje dat je nu hebt. Niet teveel! Daarna een drupje wit d'r bij en dan zou het zo ongeveer moeten zijn. Droop
Okay Droop, Zal dit eens proberen, maar het is echt mililiter werk he? Had al eens een mini-drupje zwart geprobeert, maar dat werd dus gelijk een zwarte kleur, met een heel vaag oranje gloedje er in..... Heb je nog tips hoe je zulks kleine hoeveelheden kunt mengen? Want op zich heb ik maar heel weinig verf nodig. Greetings, Luit
Er zijn hele kleine pipetjes (die dingen waar je oogdruppels mee aanbrengt bij voorbeeld). Die heb je ook in plastic. Daar gaat het heel goed mee.
... met een tandenstokertje, even in de (bruine) verf dopen en bij de te mengen (oranje) verf druppelen / of mengen met de (bruine) verf die aan het tandenstokertje zit (hele kleine hoeveelheid). Beetje lastig uit te leggen in woorden, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel...
Thanks Guys, Zal het eerst eens proberen met een tandenstoker, deze heb ik nog liggen namelijk. Lukt dit niet, dan zal ik eens zo'n pipetje opscharrelen. Greetings, Luit