Haha, hier hetzelfde! Heb er ook geen enkele ervaring mee. 't Is een kwestie van proberen. Heb er nieuwe originele cartridges in zitten. Ook heb ik een spuitbus (ook van Testors) erbij waar ik de decals mee kan sealen. Als uiteindelijke beschermlaag ga ik ze aflakken met matte lak. Bedankt voor de tip om eens op Youtube te kijken! Ga zeker eens even rondneuzen daar. En om er toch achter te komen wat het beste is ga ik nog een velletje decal papier proberen, maar dan de printer ingesteld op fotopapier. Greetings, Luit
Yes! We have success!!! Kraak heldere decals... ben helemaal in m'n nopjes ps de 600dpi deed het e'm.
Ik kan de decals voor je maken met echte stickers. Maar zal je me de afmetingen en voorbeelden moeten mailen. Mailadres is modelbouwdecals@kpnmail.nl Dan praten we even verder. Gr John
Ahoi allemaal, En dan heropen ik hierbij de vergadering Heb een tijd terug enkele dozen vol met rc apparatuur voor een prikkie kunnen overnemen. Het is echter allemaal oldschool shizzle dus er is niet veel documentatie over te vinden. Nu heb ik even een test setup in elkaar gezet maar krijg er geen connectie tussen zender en ontvanger. Heb ook geen idee hoe ik de connectie correct op kan zetten. Kan iemand mij hiermee uit de brand helpen? Alle tips & tricks zijn welkom. Dit zijn de onderdelen: Robbe Promars 30Mhz zender Robbe FMSS 30 Mhz ontvanger Robbe Rokraft regelaar Graupner Speed 720BB motor Graupner C505 servo Zie nu dat alle foto's op de kop geplaatst zijn.... raar
Belangrijk om te weten is welke kristallen er in de zender en ontvanger zitten. Die twee zullen op elkaar afgestemd moeten zijn, anders werkt het niet. Gr. Klaas.
Luit, Om te kijken of het HF gedeelte van de zender werkt zou je de entenne van de ingeschakelde zender tegen een brandende TL-buis kunnen houden en daarna de TL-buis uitschakelen. Als de zender goed werkt zou er naast de antenne een stukje TL-buis licht moeten geven. Bij de zender en de ontvangerkristallen zou er 455 Hz verschil moeten zijn, maar soms geeft de leverancier voor een kanaal dezelfde frequentie aan. Zijn de kristallen van Robbe? Gr. Klaas.
Okay, komt de meest belachelijke uitspraak van het jaar; "Misschien is het verstandig de batterijen voor de ontvanger even op te laden......................" Ben er te lang uit geweest waarschijnlijk hahaha Er is leven in de brouwerij!