Bouwpakket F3A-X kist,

Discussie in 'F3A-X' gestart door M-artijn, 8 feb 2012.

1. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    Mijn giles weegt 11,5kg getankt, de gemiddelde knol weegt bij ons ongetankt 11,6kg

dus ik zou niet zo meteen durven zeggen dat het zéér zware bouwpakketten zijn..;)

M-artijn, heel veel succes met de bouw
    het is een leuke kist die je niet heel veel ziet :)

2. M-artijn

M-artijn

Lid geworden:
    15 okt 2004
    Ik kan ook een ZDZ 80 overnemen van club lid.
    Zit er nog veel vermognens verschil tussen een DLE 111 of ZDZ80.
    Wat zoude jullie doen? een ZDZ zal in kwaliteit toch wel beter zijn aangezien deze een stuk duurder is.

3. Wiert Land

Wiert Land

Lid geworden:
    19 nov 2010
    Zoals in het filmpje van Alexzzz te zien is draait zo'n DLE mooi is wel wat zwaarder maar heeft ongetwijfeld ook meer vermogen dan de ZDZ80 en dat wil je ook bij F3A-X. Kwaliteit kan ik niets over zeggen heb geen van beiden.

4. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Dat is een redenering die nergens op slaat: als iets duurder is, wil dat niet automatisch zeggen dat het ook altijd beter is. Als ik zou kiezen voor een 80-eencilinder of een DLE111, dan zou ik zeker voor de laatste kiezen. Ik heb vroeger ook een ZDZ 80 eencilinder gehad, de DLE111 loopt veel mooier en rustiger.

5. M-artijn

M-artijn

Lid geworden:
    15 okt 2004
    Dat iets beter is omdat het duurder is, is inderdaad niet altijd waar. Maar het prijs verschil moet toch ergens in zitten ? Ik zal de vraag anders stellen: DLE111 gewoon een goede motor ? of merk je dat het een imitatie is van DA en lopen ze gewoon minder als een DA let op ik zeg niet slecht. of merken jullie helemaal geen verschil en moet ik gewoon een DLE 111 bestellen heb ik meer als vermogen genoeg en betaal ik er een mooie prijs voor.

Ik wil gewoon meteen een goede aankoop doen, de man waar ik het toestel van heb overgenomen had minder goede ervaringen met deze motoren en adviseert mij een 3W of DA te kopen.

6. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ik heb een DA150 gehad, en de DLE111 loopt mooier bij mij (en geloof me, ik heb alles geprobeerd destijds) Van de DL-50/DLE-55 is ook bekend dat hij beter draait dan de DA-50. Er zijn mensen die per sé een DA op hun kist willen hebben, en om die reden zelfs de membramen en carburateur hebben overgezet van een DLE op een DA, wat dus positieve invloed heeft op het motorgedrag (FlyingGiants staat er vol mee)

Zonder een hele DA-DLE discussie te willen beginnen: DLE zijn perfecte motoren, ik vlieg nu zelf 1.5 jaar met een DLE-55 en sinds het najaar met een DLE-111. Van de zomer komt er waarschijnlijk ook een DLE-170 nog.

7. M-artijn

M-artijn

Lid geworden:
    15 okt 2004
    Kijk dat is duidelijkheid, ik heb alleen een goed aanbod gekregen met een ZDZ 80 dat bespaart een hoop geld ten opzichte van een DLE111. Dus ga daarvoor en dan kan ik voor me giles altijd nog een DLE111 kopen tegen de tijd dat die klaar is.
    Ik heb ook gezocht naar servo's kwam bij deze uit.
    Die wou ik dan 8 bestellen
    4x aileron
    2x hoog laag
    2x richting

Laatst bewerkt: 13 feb 2012
  8. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
  9. jvenant

jvenant

Lid geworden:
    14 jan 2007
    M-artijn

Ik denk dat een DLE111 beter op de kist past ivm kracht en gewicht van de motor en.

ik heb de kist in odoorn zien vliegen met een DLE111 en das echt De combo !

Mocht je echt een DA willen ik heb nog wel een DA85 op de plank liggen

10. M-artijn

M-artijn

Lid geworden:
    15 okt 2004
    @ alexzzz ik heb niet goed gekeken, Ik ga volgend weekend gewoon even naar die winkel toe daar weten ze mij waarschijnlijk genoeg te vertellen over servo keuzen.
    Over de motor ben ik nog aan het twijfelen, ik moet veel veranderen aan de Cap om er 2 dempers in kwijt te kunnen, en een ZDZ voor 400 euro is toch stuk aantrekkelijker als een DLE111 die 600 kost zonder dempers

11. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    400 euro voor een 2ehands ZDZ80 is ook niet bepaald een werelddeal hoor.....

Maar goed, je hebt genoeg advies gekregen, het is aan jou wat je er verder mee doet;)

12. M-artijn

M-artijn

Lid geworden:
    15 okt 2004
    Het is een nieuwe ZDZ 80 van wim sanders, Maar ik heb inderdaad een goed advies gekregen ik ben ook nog aan het twijfelen wat ik doe, en wat de besturing betreft ga ik naar w&w in Duitsland . Daar konden ze volgens de vorige eigenaar mij goed adviseren alleen, die zelfde persoon rade mij een DLE111 af dus wie ik nou moet geloven is een beetje een vraag. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur. Waar heb je jou DLE111 gekocht? bij hobbycity hebben ze hem voor een mooie prijs alleen dan is het een beetje lastig met garantie. Aerobertics.be - Home is hij wat duurder maar heb je wel een winkel waar je naar terug kan gaan mocht je problemen krijgen.

13. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    Ik zou toch overwegen om er een 1 cilinder op te zetten, ik vlieg met deze kist in combinatie met de DL100
    motor loopt prima, heeft mij nog niet in de steek gelaten maar ik heb dik 200gram lood in de staart mogen duwen, en dat is natuurlijk ook weer jammer..

Ook moet je er rekening mee houden dat je best een 3blad steekt (of een hoger landing gear koopt) want met een 28x10 ga je nogal weinig ground clearance hebben.

De Giles is dan ook ontworpen voor een ZG62 met tuned pipe.

De tips die ik je kan geven (waar je achter vroeg in pb) zijn de volgende:
    - Trek de cockpit door tot aan de motorspant, dat dat 1 geheel wordt.
    - Servo's van de elevator niet in de romp steken, maar in het horizontale staartvlak zelf
    - als je de tunnel voor de uitlaat niet gebruikt, hem ook niet bouwen (is allemaal onnodig gewicht..)

Grt Dennis

14. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Mijn DLE's komen bij rc-planes.nl vandaan. Wel opmerkelijk dat Wim zo over DLE praat, aangezien Jeroen vd H (vliegt ook bij die club) jarenlang probleemloos met een DL-50 heeft gevlogen...

15. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Dan zou ik desnoods de accu's achterin de staart stoppen, lood is altijd zonde....

16. M-artijn

M-artijn

Lid geworden:
    15 okt 2004
    How how om problemen uit de weg te helpen, wim praat niet zo over een DLE,
    Wim heeft een ZDZ 80 Te koop, Iemand waar ik de cap en de bouwdoos van de Giles van heb gekocht praat zo over DLE.

Ik denk er gewoon nog een paar nachtjes over na. En na de carnaval koop ik een motor, en dan hou ik jullie op de hoogte.

17. razor

razor Guest

ik heb hier 2 splinternieuwe dle111 liggen, waarvan je er 1 kan overnemen voor 500,-
    de doos is nog nieuw en ongeopend.

ik heb deze besteld voor iemand anders, maar die is hem nooit op komen halen en heeft een andere motor gekocht.

ik vlieg ook met DLE, en ik koop geen ander merk meer.

18. M-artijn

M-artijn

Lid geworden:
    15 okt 2004
    Razor je hebt PB

19. Jan scholten

Jan scholten

Lid geworden:
    8 sep 2002
    vervallen

20. Twan

Twan

Lid geworden:
    31 okt 2005
    Hoi,

Om nog wat twijfel weg te halen!
    Ik heb vorig jaar mijn 3w80xi inc. reso vervangen door een DLE111.
    En heb na 1 vliegseizoen hier zeker geen spijt van.
    Minder trilling in de kist en meer vermogen, motor start prima.

Er zat maar 1 nadeel aan: moet weer een nieuwe kist zoeken voor mijn 3w80xi (let op dit is ook een top motor maar kan natuurlijk zich niet meten met een boxer)

gr. Twan

Deel Deze Pagina