bouwprobleempjes serpent 747 (+ tips gevraagd)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door fransrs, 1 okt 2012.

1. fransrs

fransrs

Lid geworden:
    1 okt 2012
    Ondertussen is de auto praktisch volledig afgewerkt.

Electronica zit erin. Enkel de bekabeling zou ik nog iets meer willen wegwerken maar dat zal ik nog eens moeten bekijken.

Als motor staat er een JP-stock op. Dit is een motor die ik heb overgenomen van iemand voor een goeie prijs. De motor is trouwens nog nieuw.
    Dus nu wachten op een goeie dag om de motor in te rijden en de auto te proberen.

Body moet ik ook nog spuiten en pas maken. Dat spuiten zal ik voor deze keer simpel houden zodat het rap gedaan is.

Verder nog 2 puntjes:
    - waar plaats je een transponder in de auto? zoveel plaats daarvoor is er niet.
    - de nitrotank zit (te) vast. Een winkelier zij ooit dat een nitrotank "los" moest staan en een beetje moest kunnen bewegen. De reden hiervoor weet ik zo even niet meer. Of is dit enkel voor RTR auto's zoals ik er toen had.

2. KweetNiet

KweetNiet

Lid geworden:
    22 feb 2008
    - Transponder heb ik aan de stuur servo vast ge-taped.
    - Tank wordt vastgezet op rubbertjes, hij zit dus niet echt vast maar klemt wel genoeg om hem op zijn plaats te houden.

3. andyr74

andyr74

Lid geworden:
    13 feb 2005
    Ik ben zelf ook bezig met de bouw van een serpent 747.
    Het enige wat ik nog moet doen is de motor erop zetten en daar zit ik nu met een probleem.

De motor die ik er wilde opzetten is een Sirio evo 4 (mijn Sirio XXX staat nog op mijn 720). Maar de motormount is één geheel. De vastzetschroeven zijn dus niet 2 aan 2 wat op te schuiven zoals met de standaardmotormounts op de 720 het geval was. Het probleem is nu dat de gaten in de motormount niet overeen komen met de vastzet gaten aan de motor. Veel scheelt het niet maar op deze manier past het niet.

Wat zijn nu de mogelijkheden?
    - de motormount thv de achterkant van de motor in 2 zagen zodat beide delen los van elkaar op te schuiven zijn en zodat de Sirio motor wel past?
    - een optionele motormount als die bestaat? Deze van de 733?

4. KweetNiet

KweetNiet

Lid geworden:
    22 feb 2008
    Er zijn meerdere opties mogelijk, waarvan de optionele motormount van de 733 er één van is (Serpent Model Racing Cars - Product - Engine mount top (Sirio)). Maar dit betekend wel dat je de gehele 733 motormount er op zal moeten gaan zetten.

Een alternatief is de gaten in je carter met een dremel zo opruimen dat het wel past. Dan kun je hem naar eigen wens op de 747 motormount plaatsen.

Als laatste kun je kijken of je extra gaten in de motormount kunt maken. Ik weet niet of je daar genoeg ruimte voor hebt, als het maar een halve mm scheelt, dan zou ik voor het aanpassen van de carter gaan.

Deel Deze Pagina