Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

Netjes dichtgemaakt, en de motip filler schijnt goed ingeburgerd te zijn :-)
Trouwens, proxxonnen, is dat een nieuw woord? ;-)

greets,

didier

Hier noemen we dat dremellen. Of beter nog frezen.

Ziet er goed uit Nick. Je hebt alleen nog een laaaaange weg te gaan als je Ronny bezig ziet. Wat gaat die hard :lol:

Groetjes Rob.

Hey mannen,

Motib filler is een aangenaam product om mee te werken en 't geeft een mooie basis om op verder te werken. Een echte aanrader.

De weg naar de maiden is inderdaad nog uitzichtloos lang... een complete Himalaya moet nog worden bedwongen, ma ik heb tijd hé. 't Is 't plezier van 't bouwen en het eindresultaat dat telt, niet de snelheid.
Helaas zal ik vanaf begin april tot vermoedelijk eind mei de werkzaamheden zo goed als stil moeten leggen wegens het verhuizen van de 'Blue Bird facillities'.
Ma, de nieuwe bouwplek wordt gewoonweg schitterend met een zee van ruimte.

Ronny (Stratus) gaat idd. loeiend hard. 'k Heb het donkerbruin voorgevoel dat zijn 'Snake' nog dit jaar de lucht in gaat...

En ja, dat proxxonnen... vanaf nu is dat een nieuw werkwoord. Dremelgebruikers 'dremelen' en Proxxonfans 'proxxonnen...

Heligroeten,

Nick

frame324sketchupontwerp.jpg

frame325onderdelensnake.jpg

frame326afgewerktesnake.jpg

frame327aoriginalintake.jpg

frame328ingeplantesnake.jpg

frame329ingeplantesnake.jpg

Kom je op een gegeven moment niet op en punt dat je zegt:
"Ik maak de romp helemaal zelf !!!"

Je zit er namelijk niet meer ver vanaf lijkt wel.

zeer mooi, Nick, wordt ook een prachtmachien !! Heb je de Motib filler rechtstreeks op de balsa gespoten, of heb je de balsa eerst gesealed ?

P.S. Ik gebruik sketchUp ook regelmatig, best handig hé. En leuk om te doen.

Grtjs,
Ronny

Ja , deze Cobra wordt ook een pracht heli ...
In samenwerking met de nodige hulpmiddelen zoals SKETCHUP en PROXXON zal deze COBRA het uiterlijk krijgen zoals de echte ... ;-)

Eerst tekenen en dan uitvoeren ... mooi mooi ...

De Intakes zijn prachtig gemaakt ... ;-)

Go Waregem ...

Grtz
Ron

wrobijns zei:
Kom je op een gegeven moment niet op en punt dat je zegt:
"Ik maak de romp helemaal zelf !!!"

Van tijd denk ik dit inderdaad, ma als de nog uit te voeren aanpassingen lukken maken we er misschien ooit nog wel eens eentje volledig zelf, maar dan wel van een model waar er nog geen romp van bestaat... een Sea King op 1/6... (dreaming).

@ Corsairk

om ingewikkelde onderdeeltjes te ontwerpen is SketchUp enorm handig. Je bouwt in dit programmaatje de onderdelen als het ware virtueel, en... het vergt geen jaren studie om ermee te leren omgaan.

De motib filler had ik eerst rechtstreeks op de balse gespoten, maar het resultaat beviel me langs geen kanten. Je zag echt nog nerfjes...
Balsa heeft echt een sealing nodig. Balsa sealen doe ik met Tamiya Putty (een soort 1K plamuur uit de plastiek modelbouw). Nadien is dit vrij gemakkelijk te schuren.
Daarna kwam er dan opnieuw Motib filler over en was het gesimuleerde plaatwerk OK.

@ Arjen en Ronny LightSpeedBuilder,

thx voor de complimenten.

hahaha, het moet niet gekker worden Ron tekent eerst alles even in 3D en Nick laat ons op zijn I-pad zien hoe zijn creaties moeten worden.

Het lijkt wel een battle!...maar wel een hele mooie battle :murder:

Hey hey Super john,

kan je verzekeren dat het helemaal totaal geen battle is hoor. Ron en ik zijn de beste bouwvrienden die mekaar door dik en dun steunen en motiveren.
Bijna dagelijks brainstormen we samen over hoe we de zaken zullen aanpakken (Skype is een zalig medium).
We hebben wel elk onze eigen stijl om de zaken aan te pakken en respecteren dat. We leren veel van mekaar en genieten van elkaars werk en van de andere schitterende bouwprojecten hier.

Heligroeten,

Nick

Hei Hei ..

Ja NO BATTLE , ik kan dat enkel maar beamen ... ;-)
Zoals eerder vermeld in mijn eigenste draadje is Nick mede verantwoordelijk van wat er op mijn bouwplank is gebeurd ... ;-)

NO 'BLUEBIRD' Nick .... NO 'STRATUS' COBRA ... ;-)

De Wings ( versie 2 ) , de graveerlijnen , de Airbrushwerken zijn daar enkele voorbeelden van ... ik wist daar bijna niets van , en den Nick deelt dan al zijn kennis en ervaring met ( iedereen ) .. dus nogmaals een bedankje naar Nick toe van mijne kant ... Thx Mate ..

Uiteraard leren we van elkaar , door bijna dagelijks contact te hebben weten we bijna alles van elkaar , de bouwplannen , wat en hoe en van welk materiaal gaan we het bouwen , alle info , zelfs info voor de postings weten we van elkaar ... ;-)

Nick is echt een voorbeeld en inspiratiebron voor velen ... en daar kan ik enkel maar respect voor hebben ... hij mag terecht eens in de VIRTUELE bloemetjes gezet worden.

En het is inderdaad het lijkt een Single Line Scale DUO COBRA Battle , waar iedereen op dit forum iets aan kan hebben ...

:-) :-) :-) :-)

Grtz
Ron

Hei John ,

Natuurlijk begrijpen wij dat , maar jij gaf me de kans om Nick nog eens in de ' bloemetjes ' te zetten ...
Thx John ... :-)

En merci voor de compliments ... ;-) we zullen er samen 1 tje op drinken den derde Maart ..

Grtz
Ron

Hey hey Ron, thx voor de complimenten en de bloemen... snif, snif, sibiet ga ik hier nog emotioneel van worden...

Ik schreef het vroeger ook al, een schaalheli bouwen is gelijk de Himalaya te voet oversteken. Je bent de ene helling nog niet over of een volgende nog steilere dient zich aan.
Deze projecten vragen zoveel competenties, dat het onmogelijk is om 'alles over alles' te weten.
De enige manier om tot een goed eindresultaat te komen is door mekaar te helpen en mekaar door dik en dun te steunen (lees: je kennis delen).
Gelukkig heb ik de voorbije jaren onder andere via dit forum heel wat 'wijze' gasten mogen leren kennen.
Zonder al die goeie 'heli-kameraden', die ook bereid zijn om hun kennis te delen' zou het nooit lukken. Iedereen met een schaalheli-passie en met de goeie spirit is welkom bij ons... en ondertussen zijn er dat al een heel pak. 3 maart aanstaande wordt daarvan een schoolvoorbeeld.

Heligroeten, nu weer bouwen,

Nick

Hei Nick ...

Zeer zeer zeer zeer mooi gemaakt ....

TOP GEWOON ... ;-)

Laat de andere uitdagingen maar komen .... zunne ..

Grtz
Ron

Hey Nick ,
Zeker van de verhuis ? Als ik uw werkzaamheden zo zie dan denk ik toch dat de waregemse lucht u ten goede komt :)
Heel schoon gemaakt. Zit deze intake effen met de romp of komt die iets erbuiten ?

Groetjes
David

Back