Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Blue Bird, 21 jul 2010.

1. bruteforce

bruteforce

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Mannen, super genieten dit topic, schaalbouw op een nivo waar ikzelf nooit zal geraken, SUPER!

Groeten, Marco.:p

2. Blue Bird

Blue Bird

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Welkom bij de ongeveer 400 wekelijkse volgers JoopB.

@ Didier,
    't zijn de details die een model maken. Veel kijken naar referentiefoto's en technieken zoeken om deze te immiteren is de manier van werken. De lagentechniek werkt altijd.
    Jij doet dat ook, en zo te zien in jouw draadje ben je ook opnieuw meer dan goed en inspirerend bezig.
    Straks beginnen de modelbouwbeurzen weer. Die zijn een echte aanrader voor elke modelbouwer en je ziet er de nieuwste materialen en technieken (oa. lasnaden immiteren met putty!).

Heligroeten,

Nick

3. SAR Scott

SAR Scott

Lid geworden:
    8 jun 2011
    pfffff wat gaat dit weer ver.......heel ver!!!!!!
    al denk ik dat we tlaatste hier nog niet gezien hebben!!!!!!
    bangelijk resultaat, echt waar.....
    dit is echt schitterend modelbouwen.

4. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Nick Nick Nick Nick .... ;-)

Amai ... deze panelen , woooooaaaaw ....
    Ik volg het bijna dagelijks wat je aan het doen bent , ik zit nu ook al uren en uren te lezen op de plastic model bouwers fora en ik moet zeggen dat het niet simpel is wat je hier laat zien , zonder zever , dit is kennis en alle technieken gebruiken die ze in de plastic modelbouwwereld ook gebruiken .

Plastic Putty als lasnaad , de verweringtechnieken , de washes , drybrushen luchtschilderen , TOP TOP TOP ... ik begin het allemaal te verstaan , maar de uitvoering ervan vereist jaren training ... en dus ik kan alleen maar toekijken en met mijne mond tot op de bodem van de vloer kwijlen wat je hier laat zien .

RESPECT mijn vriend , doe zo verder ..

Grtz
    Ron

5. SAR Scott

SAR Scott

Lid geworden:
    8 jun 2011
    mmmmmm tis weer vrijdag en ik zit vol ongeduld te wachten op nieuwe posts
    posting posting posting posting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6. Blue Bird

Blue Bird

Lid geworden:
    28 jan 2007
    How how how, er wordt druk op de ketel gezet om te vrijdagposten... maar, ik was nog volop bezig...
    Deze week is er niet gebouwd, maar geprutst om de luiken gemonteerd te krijgen. Sponningen aanpassen, de scharnieren ajusteren en herajusteren... de luiken zelf orienteren, herorienteren en aanpassen, opnieuw de sponningen bijwerken, enz. enz. ... er kwam geen eind aan tot vanavond. Eindelijk steken ze er deftig in.

Mijn oorspronkelijk idee om de sluiting van de luiken uit te werken met magneetjes zal niet lukken. Ik ga een andere oplossing moeten zoeken. Vermoedelijk met canopy lockers.
    Als er een 'sluitende' oplossing is gevonden en uitgewerkt, lezen en zien jullie het volgende week vrijdag.

7. SAR Scott

SAR Scott

Lid geworden:
    8 jun 2011
    mmmmmm mooi mooi tis mss ni veel maar t resultaat is er weeral hé!!!

8. Blue Bird

Blue Bird

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Bij RC-Warbirds vond ik toffe canopy lockers voor de ammo bay doors.
    Deze zijn besteld en onderweg.
    Tijdens de afgelopen week is er aan de Cobra bijzonder weinig gebouwd. Alle modelbouwtijd is besteed aan het apparaat dat te zien is in het volgende prentje.

Heeft deze multicopter enig verband met de Cobra-build?
    Eigenlijk wel. Ik ga deze TBS Discovery gebruiken als testplatform om vertrouwd te geraken met de mogelijkheden van GPS-positionering.
    Als deze technologie marcheert, dan wordt dit later ingebouwd in de Cobra als veiligheidsoptie.
    Door het camo jasje wordt een legerheli in vlucht soms onzichtbaar… of door een tranende oog… of door een vervelende horzel, enz… is een mens zijn zicht soms eventjes kwijt.
    Dan wordt de stabilisatie- en GPS-technologie de noodschakelaar om een dure machine waar jaren aan is gebouwd een extra kans te geven.
    Volgende week experimenteer ik verder met de Discovery en wordt de TRex 600 gereviseerd. Kwestie van de vloot op tijd klaar te krijgen tegen het aankomende vliegseizoen.
    De Cobra- activiteiten worden dus tijdelijk op een lager pitje gezet.
    Tot volgende vrijdag voor een Cobra-update.

9. SAR Scott

SAR Scott

Lid geworden:
    8 jun 2011
    Boa ja dit moet zeker kunnen ook alleen al questie van er geen dagelijkse sleur van te krijgen.

10. Blue Bird

Blue Bird

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Naast heel wat andere modelbouwactie kreeg de voorbije week de Cobra-build opnieuw wat aandacht. Balsa en styrene domineerden de bouwtafel.
    Ook in de afdeling ‘aankoop en bevoorrading’ zijn het drukke tijden.
    Intense modelbouwavonden vergen een goed getimde ravitaillering.
    Elke week worden er spullen besteld en geleverd.

Het is niet de bedoeling om het volledige munitiemagazijn te bouwen. Daar is geen plaats voor. Maar, het is de bedoeling om de illusie te kreëren dat het volledige magazijn + inhoud er is.
    Vanaf volgende vrijdag komt er een time-lapse reportage van deze werkzaamheden.
    Tot dan.

11. didier n

didier n verslagschrijvers

Lid geworden:
    12 jul 2007
    Heyy,

Die canopy lockers komen mij héél bekend voor :)
    Hier ga je zeker mooie dingen kunnen mee maken...

groeten,

Didier

12. SAR Scott

SAR Scott

Lid geworden:
    8 jun 2011
    mmmm daar kijken we weeral naar uit .....................

13. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Ma hoe chiec is me dat ..
    Nieuw materiaal is altijd genieten .
    En die helmen , zo schooooooon .

De amo bay moet er inderdaad komen op deze heli , ;-)

Komt goed , komt goed ... :snipersmile:

Grtz
    Ron

14. Blue Bird

Blue Bird

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Hey hey helivrienden. De posting is wat later wegens vorige vrijdag ‘niet in het land’. Ondertussen is de kaap van 800 bouwuren genomen en het einde is nog lang niet in zicht…

De lockers zijn geïnstalleerd en de luiken kunnen eindelijk opnieuw dicht.
    Bij deze zijn alle gemaakte openingen en andere weggezaagde rompdelen opnieuw dicht en herwerkt. Oef…

Volgende week wordt er verder gebouwd aan de ammo bay en bijhorende inboedel.
    Tot vrijdag.

15. didier n

Lid geworden:
    12 jul 2007
    Netjes opgelost met de lockers, ik neem aan dat je de uitstekende delen nog wat gaat inkorten, want zelfs tamelijk ingekort kun je nog makkelijk het zaakje openen.
    En 800 uur... hmmm, ik ga ook stillekes die richting uit..

Groeten,

Didier

16. Blue Bird

Blue Bird

Lid geworden:
    28 jan 2007
    @ Didier, ik weet nog niet wat ik ga doen met die 'levers'... inkorten of niet.
    Ze schuiven zo zalig goed nu...
    Bij de echte zit er zowiezo niks op die plaatsen. Nu, in onze branche moet het schaalaspect soms inboeten tov het functionele. 'k Ga zien wat het heeft na het spuiten.
    Ik denk dat ze na enkele laagjes olive drab niet gaan opvallen. Vallen ze iemand toch op, dan maak ik hem wijs dat het uitgeklapte handvatten zijn die de piloten helpen bij het instappen... Weet je nog... de Ronny (Stratus) maakte ons ook wijs dat de vreemde kleur van 'wijlen zijn Cobra' echt had bestaan... (welliswaar tussen 2 spuitbeurten door).

800 bouwuren, ja dat begint aardig op te lopen hé. Nu, enkel onze 'Ronny' kan in 750 uur een model volledig afbouwen,... maar hij bouwt dan ook sneller dan zijn schaduw...

Heligroeten,

Nick

17. Super john

Super john verslagschrijvers

Lid geworden:
    24 feb 2005
    800 uur, ben bang dat je over de 1000 uitkomt. Maar ehhhh waar is "onze" Ronny, het is akelig stil rond zijn bouwdraadjes :(.

18. didier n

Lid geworden:
    12 jul 2007
    Tja,

Er zit waarheid in je argumenten, ik kan enkel zeggen dat ik ze heb ingekort tot enkele mm's op de A 10, en dat werkt nog steeds prima. Bij de A10 moeten ze goed werken, want ik sluit de luiken pas als de turbine's draaien, niet de moment om te zitten klooien dan. Jij zult ze bedienen in alle rust, dus denk ik dat inkorten geen probleem zou zijn..

Groeten,

Didier

19. Blue Bird

Blue Bird

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Niet bang zijn Super John... de kaap van 1000 uren zal zeker worden genomen... Maar zolang we voldoening hebben aan de bouw is dat geen enkel probleem.

Over je vraag... "Waar zit onze Ronny?"
    Ronny is bezig aan een doorgedreven modelbouwtraining. Hij is aan lichtsnelheid alles aan het leren over de mysteries van het modelbouwen, want hij wil de beste modelbouwer van het land worden. Oefenen doet hij op een klein modelletje. Zijn uitgebreide stage-uitstap kan je volgen in een schitterend bouwverslag dat hij publiceert op het modelbrouwersforum. Kijk daar maar eens op het subformum 'militaire luchtvaart'. Zijn draadje noemt 'Apache kit 1/48. Hij bouwt daar een indiaantje onder de slogan: wat ik nu in het klein kan, kan later ook in het groot...
    Ik kijk al uit naar zijn come-back hier...

Heligroeten,

Nick

20. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Hei Nick ,

Je had het niet beter kunnen zeggen .... ;-)

Maar je bent zoals altijd prima bezig aan je SNAKE ... ;-)

De scharnieren , tja , we hebben inderdaad te maken met een model wat nadien de lucht in moet en dan moet je al dan niet de kogel door de kerk laten fladderen om zulke scharnieren in te bouwen die ervoor zorgen dat de panelen netjes op hun plaats gehouden worden .
    En inderdaad , het zouden opstapjes voor de piloten kunnen zijn ... ;-)

Doe gewoon zo verder Nick ... ik ben nog even op STAGE bij de andere ( kleinere ) modelbrouwers .
    Maar ik kom terug .... ;-)

Grtz
    Ron

Deel Deze Pagina