Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Blue Bird, 21 jul 2010.

1. stanny

stanny

Lid geworden:
    11 jul 2013
  2. Blue Bird

Blue Bird

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Vorige week was er geen posting. Daarom krijgen jullie de prentjes deze week één dag eerder...

Waar dit geknutsel allemaal toe zal leiden zien jullie volgende week…

3. didier n

didier n verslagschrijvers

Lid geworden:
    12 jul 2007
    Ik zie al rivetjes aan de binnenzijde van de ammobay, ik heb zo'n gevoel dat we weer iets heel bijzonder gaan te zien krijgen als dit afgewerkt is...
    En dan is een weekje langer wachten ook geen probleem hoor ;-)

Groeten,

Didier

4. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Amai , top top top ...

Weer iets moois in de maak ... :snipersmile:

Ik ben zeer benieuwd naar dat resultaat .

5. Blue Bird

Blue Bird

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Een mooie vrijdagavond beste schaalheliliefhebbers allemaal.
    Ook deze week werd er verder geknutseld aan het munitiemagazijn en de munitiekist.

Tegen de volgende aflevering hoop ik om wat kleur in het ammo-verhaal te krijgen.

6. SAR Scott

SAR Scott

Lid geworden:
    8 jun 2011
    man man, what te f*ck!!!! Dit gaat mijn clakske te boven!!!! Waar leg je de grens in het schaalbouwen? Dit gaat echt ver.... Heeeeeeel ver!!!!!!!!

7. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Is dat "Geert Wilders" modelbouw????

Die ging ook te ver.... ;)

Groet, Bert

8. Metroid

Metroid

Lid geworden:
    29 jun 2005
    Dat het in de politiek te ver gaat ja, maar in modelbouw. Dat denk ik niet.

Ziet er mooi uit Nick. Weer een staaltje modelbouw 1e klas. Ga zo door en je hebt een Cobra met BBS (Blue Bird Supergrade) afwerking. De hoogste rang mogelijk :lol:.

Gr. Rob

9. PoweRotoR

PoweRotoR

Lid geworden:
    6 aug 2009
    Nick,

Dit ziet er weer helemaal geweldig uit. Jij gaat nog vele stappen verder in de detaillering dan wat ik doe. Super hoor!

Grt Han

10. didier n

Lid geworden:
    12 jul 2007
    Jaaaa.... onze Nick is weer niet te houden :)

geweldig!

groeten,

Didier

11. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Ja watte .. ;-)

Alweer een TOP detaillering ten huize BLUE BIRD .

Prachtige ( NEP ) Munitie kisten zijn het geworden .

VAKWERK Nick , VAKWERK ..

12. Blue Bird

Blue Bird

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Door het vroege prachtige lenteweer staan de Cobra werkzaamheden op een bijzonder laag pitje. Het was plots alle hens aan het bouwdek om de gestripte TRex 600 vliegklaar te stomen. Na een lichte crash, eind vorig vliegseizoen, diende er het één en ander vervangen te worden en terwijl ik dan toch bezig zou zijn was ik van plan om mijn trainertje een ‘make over’ cadeau te doen…

Helaas lijdt hij nu aan de ziekte van Align… namelijk ‘schudden’. Ik denk dat het aan de demping rubbers licht. Ik heb de zachte grijze rubbers vervangen door harde zwarte.
    Nieuwe grijze rubbers bestellen en deze opnieuw monteren.
    Volgende keer hopelijk opnieuw een Cobra-bouwvordering-posting.
    Geniet van het vliegen…

13. didier n

Lid geworden:
    12 jul 2007
    Is het nu de eerste keer dat je het schudden waarneemt? Of is het begonnen vanaf de zwarte rubbers erin zitten? Dan heb je het meteen gevonden... Ik weet nog wel dat deze heli's erg gevoelig zijn aan te lage toeren op de kop, mss daar eens kijken?

groeten,

Didier

14. Blue Bird

Blue Bird

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Zoals de meeste TRexen lijdt mijn TRex 600 ESP Superior Combo blue aan wat ik noem "de ziekte van Align", namelijk 'schudden'. Door de kop vlugger te laten draaien verminderd het schudden inderdaad. Daarmee is echter enkel het gevolg van het probleem verdoezeld, maar is de oorzaak niet aangepakt. Zachtere demingsrubbers verdoezelen het probleem eveneens.
    Volgens helidokter Guy VDS ligt de echte oorzaak van "de ziekte van Align" aan de speling tussen de aslagers en de as. Je kan deze speling voelen en zien door aan de kop te wringen. Align maakt de diameter van de TRex-hoofassen al jaar en dag te klein.
    3D-TRex piloten merken hier weinig van omdat ze aan een hoog toerental draaien. Enkel aan het einde van een vlucht, als het toerental dik 200 toeren gezakt is, krijgen ze ook deze schudding...
    Nu, ik ben geen 3D-piloot en ik wil eerder rustig kunnen rondtuffen met mijn toestel, zonder dat het vroeg of laat uit mekaar schud. Dus ga ik de oorzaak aanpakken en de speling tussen de aslagers en de hoofdas elimineren.
    Ook de zwarte rubbers worden opnieuw vervangen door de goed ingevette zachtere grijze zodat de machine het smoothere vlieggedrag van voor de make-over terug krijgt.

Heligroeten,

Nick

15. Blue Bird

Blue Bird

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Het bekoorlijke weekendvliegweer verplicht mij om tijdens de week een serieus modelbouwtandje bij te steken. De bouwavonden flitsen dan ook voorbij.
    De voorbije week is er ‘beyond the Cobra-build’ een zwever gemonteerd en vliegklaar gemaakt… ’t Is niet dat ik het helivliegen moe ben, integendeel, maar het vliegplezier wordt uitgebreid…

Tevens is de T-Rex opnieuw deftig aangepakt om hem te genezen van de ‘ziekte van Align’.
    Het probleem zat inderdaad in de speling tussen de hoofdas en de lagers. Door de speling weg te nemen is het schudden voor 90% weg. Ik begrijp niet waarom ze hier bij Align al jaren niks aan doen? Een iets stijver frame zou ook geen kwaad kunnen om de overige 10% schudden weg te nemen.

Back to the Cobra scene.
    Tijdens heel veel bouwuren heb ik mij serieus kunnen uitleven op het inkleuren en weatheren van de zijkanten van de munitiekist.

Volgende week wordt de ammo-kist verder aangekleed en ingebouwd.

16. didier n

Lid geworden:
    12 jul 2007
    Weer zalig mooi geweatherde ammo kisten :)
    Geen tussenfotokes gemaakt toevallig? altijd mooi om te zien "groeien" die veroudering..

Veel vliegplezier met u 2 aanwinsten zou ik zeggen, ook belangrijk!

Groeten,

Didier

17. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Wat , ik zie geen schaal ammo kisten , da zijn gewoon foto's genomen van echte kisten die vroeger in de COBRA zaten .

Als da schaal ammo kisten zijn dan weet ik het ook nie meer sé .

Prachtig prachtig prachtig , magnifiek , erover gewoon , ik ben hier van mijne stoel gevallen ... :snipersmile:

Grtz
    Ron

18. Blue Bird

Blue Bird

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Meer vliegtijd betekend minder modelbouwtijd. Nu, treurig ben ik daar niet om, maar elke vrijdag zinnige bouwvorderingen posten lukt daardoor niet meer... Het post-interval wordt tijdens het vliegseizoen niet stilgelegd, maar gewoon iets ruimer,.want tussen het vliegen en enkele andere projecten door wordt er langzaam verder geknutseld.
    De voorbije weken zijn de fake ammo bay en bijhorende munitiekistzijwanden afgewerkt en ingebouwd.

Een deel van de ammo bay werkzaamheden situeerden zich aan de binnenkant van de romp. De komende bouwtijd blijf ik dan ook in deze omgeving verder werken. Wat dat allemaal wordt zien jullie in de volgende aflevering…

19. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    ONGELOOFLIJK COOL .. ;-)

AMAI ... wat een details , vakwerk NICK .

Grtz
    Ron

20. didier n

Lid geworden:
    12 jul 2007
    Wow

Ik had blijkbaar wat sneller om foto's moeten vragen :p
    Waar blijf je die spulletjes toch vandaan toveren vraag ik me af.. superscale is dit!

groeten,

Didier

Deel Deze Pagina