Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Maarten123, 4 dec 2008.

1. Puffin

Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Roel ik heb ook plannen voor nog een S100, deze van nu is meer detail dan speed. Zit te denken aan een S38, dus zonder kalotte en evt een ander dek met de buizen open en bloot. Misschien zelfs een Nitro motor er in ipv electro. Ik heb zojuist een blad gelezen dat iemand een stoommachine in een 1/72 Revell Corvette heeft gedaan, dan moet dit ook lukken.

2. Maarten123

Maarten123

Lid geworden:
    3 dec 2008
    @ Roel :
    Ik kan Freek alleen maar bijtreden. Je S-je ziet er zo verschrikkelijk mooi uit op het water en ze is zo snel! Ik moet dringend varen, maar de weergoden zitten hier vandaag niet mee.. Gelukkig is wapenproductie ok wel leuk!

@Joris : mooi mooi mooi! Die vlaggetjes zien er geweldig uit! Ik heb je al gePB't, dus hopelijk weet je waar er twee terecht moeten komen? Ik kijk er naar uit!

Er zijn nu in totaal drie mijntjes en twee wagentjes af. Voor het derde wagentje moet ik nog iets anders zoeken om te kanibaliseren, aangezien ik zonder onderdelen ben gevallen... Maandag even langs de modelbouwboer dus...

Nu ik toch aan het scratchbuilden ben, ben ik dan maar aan en ander klein detailtje begonnen. Ik merkte in één van de boekjes dat de radarmast dikwijls tesamen met nog een stuk apparatuur werd geplaatst. Ga ik nu maken.

Ik hoop straks foto's te hebben, maar SWMBO is op stap met vriendinnen én de camera! :(

Maar aan de bouw weer dan...

3. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ja, da's allemaal wel leuk natuurlijk, een nitro-motor in een S-zie-ik-je-vanavond-nog-eens-een-keer, maar...
    je bent dan wel ernstig beperkt in de keuze van je vaarwater!
    De meeste gemeenten / waterschappen tolereren elektro, maar brandstof... Zijn we hier nie zo happig op nie!

Bovendien beperk je je dan tot maar één schroef...

4. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    @Roel,

Vergeet je dolfijnen dan niet in te leveren .... ;) Ja, ligt nog steeds gevoellig, :p:rolleyes:

5. FirstTimer

FirstTimer

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Meine kameraden, heute kein bericht, es muss farbe geschmiert werden.

dus geen foto's of andere verhalen, Paulus heeft zijn potjes wit, welliswaar 1*XF2 en 2*X2, so what ze zijn onderling te mengen (net getest), en de glans is al wat minder na het mixen, Ik werk het uiteindelijk toch af met matte lak, zie je er niks meer van.
    Ik kan weer verder Yes, Yes, Yes, nooit geweten dat iemand blij kan zijn met een potje bier (ahum, verf dus, bier komt later)

voor wie nog zoekt in het westen, Muco Amsterdam heeft er nog 2 staan, X2 welliswaar, maar goed.

Er is meer goed nieuws, er is een nieuwe lading Tamiya verf aangekomen in Nederland, een container vol, echter de douane houdt deze container vast, omdat de potjes niet goed zijn gestikkert. men heeft er nu een mannetje opgezet (daarom mannetjes !!!, waar heb ik dat meer gehoord), die alles gaat stikkeren, er zijn leukere klussen, als alles meezit, ligt het over twee weken weer in de schappen.
    Ok, nu hoor ik denken, eerst zien dan geloven, hehehe zo denk ik er ook over :p

@Joris, hmm die vlaggen zijn te kek, eigenlijk zonde om ze aan boord te brengen. btw, wat zou een fullsize flag kosten ?

6. Mustang64

Mustang64

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Met die vlag komt het goed hoor Paul, ze kunnen veel hebben en wat ik van de verkoper heb gehoord en ik meen staat het ook in de beschrijving in de verpakking dat ze erg kleur vast zijn.
    Ook als ze wat dof zouden worden dan hielp het erg om de kleur weer boven te krigen door ze te strijken!

Ik ben nu druk bezig met het sorteren en zoeken van eveloppen voor de verzending.
    Als extra doe ik er nog wat bij geheel kostenloos maar dat ziet u wel in de verpakking als alles binnen is.
    Ik hoop het zondag met de post mee te kunnen sturen als ik genoeg "Briefmarken" (postzegels) in huis heb...
    Anders maandag langs postkantoor...

Heg 15 min zitten balderen door het topic voor dat ik eindelijk weer de lijst bestellers had gevonden! (pag. 68) :)

Nu dus boel regelen voor verscheping en dan weer aan de airbrush!

7. Mustang64

Mustang64

Lid geworden:
    7 dec 2006
    p.s. ik heb eventueel ook intresse in een 1op1 vlag.

Maar die maken model flags (denk ik) niet.
    Geen idee wat zo iets moet gaan kosten trouwens...

8. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Visualiseer het verfprobleem...

:hammer::bad-words::!::nooo:

9. Maarten123

Maarten123

Lid geworden:
    3 dec 2008
    Had ik niet al eens gesproken over dat drukkerijtje hier iets verder? Ik zal eens informeren wat een 1/1 vlag kost daar ;)

De vlaggetjes van Modelflags zijn inderdaad schitterend! Ik heb op een U boot een vlaggetje van hen hangen, en ben er erg tevreden mee!

Ik kijk er echt naar uit!

Juist de radardetector, die met dat glazen koepeltje over, gemaakt en gemonteerd!

Gezien de toestand van de container.... ik aanvaard nog bestellingen voor verf uit Antwerpen hoor! :)

Laatst bewerkt: 25 apr 2009
  10. FirstTimer

FirstTimer

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Heren,

we weten dat Roel vanmiddag weer een heerlijke cruise heeft gemaakt, maar ik krijg zo het gevoel, dat hij in zijn enthousiastme, iets te ver is gegaan met het afvuren van zijn torpedo's.
    Bedankt Lex, voor het leren van de medebouwers op het forum, hoe men werkende torpedo's kan afvuren.
    Nu moeten we nog langer wachten op de verf ;)

ff zonder dollen, heb net de romp een tweede laag gegeven, morgen de blanke lak erover,
    Heb al een testonderdeel gedaan, een laag blank is al voldoende om de glans te verwijderen. i'm pleased,

zo nu eerst een bavaria, of een ander lekker bier

Oh ja Roel, op 16 mei mag je je torpedos thuislaten, veels te gevaarlijk die dingen

11. Puffin

Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 dec 2006
    De werf sluit hier voor een week,ff kamperen met het gezin..... dan pas de stress weer voor de 16e........komt knap naderbij!

@Roel: Ach ze doen hier niet zo moeilijk als je het geluid goed kan dempen. Die raceboten en auto's hebben of geen ruimte of willen het gewicht niet maar een hele goede demper kan ik wel kwijt als ik alle andere functie laat vervallen, trouwens de S100 heeft ze onder de waterlijn...... dat wordt lastig......... het is weer een uitdaging. Heb nog een oude sparta-met moter liggen voor een keer een grote sleper oid.

12. Mustang64

Mustang64

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Heren vlaggenbestellers,

3 pakjes gaan zo op de bus.
    Roel, Paul en Maarten C kunnen van af morgen post verwachten.
    Die voor Maarten F, onze ontwerper, gaat morgen op de post om dat ik glad door mijn zegels heen ben nu.
    Ik stuur die pas morgen weg om dat Maarten nu lekker op de kamping zit en dus wel een dag wachten kan toch? ;-) :celebrate:

13. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Hij is fijn!
    Ik ga morgen voor de brievenbus liggen wachten...
    O nee, die staat buiten, aan de weg en het zou morgen niet zo mooi worden als vandaag.

14. Mustang64

Mustang64

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Update verzending:

Alles is op de post! Ook die van Maarten C!!
    "effe" (kerst:x-mas:)postzegels gescored bij fam in de buurt hier...

Nu weer verder met de S-boot en hoop straks foto's te kunnen plaatsen.

Hier een foto van wat werk van gisteren (avond).

Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  15. Mustang64

Mustang64

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Nog niet helemaal tevreden maar het spuiten gaat beter!

Nog niet helemaal droog...

Nu wachten en dan wat stofjes weg werken en de roeren nog een laag rood geven!
    Dan op naar het wit!!!!

Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  16. FirstTimer

FirstTimer

Lid geworden:
    13 sep 2008
    De S155 is gedoopt

Heren,

Vandaag heeft de werf wat overuurtjes gemaakt, er is gewit, gegrijst, en geblankt, en vervolgens wat logo's geplaatst. er begint een eind aan te komen, oh ja het dek zit niet vast, vandaar de kieren in het voordek

Mag ik u voorstellen "schnellboot S155"
    Nieuwste aanwinst voor het 8ste Flottielle

17. Mustang64

Mustang64

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Als een speer ga je Paul!!!

Ziet er goed uit!!!
    Ik ben ook druk bezig hier. :)

18. sanmos

sanmos

Lid geworden:
    2 okt 2008
    ik volg dit draadtje een beetje ik zeg maar dit :worship:

19. FirstTimer

FirstTimer

Lid geworden:
    13 sep 2008
    @mustang

hehehe,

ik denk dat we kwa afbouwen niet ver van elkaar afzitten hoor.
    Ik heb nog genoeg te doen, zo moet ik de motoren weer in bouwen, roeren plaatsen, hoop hier donderdag en vrijdag nog een hoop aan te kunnen doen, eventueel zaterdag de maiden trip.
    daarna nog een load aan kleine onderdelen lakken en plaatsen
    Ga denk ik eerst de plastic railing gebruiken, kan dan later altijd nog een messing railing bouwen, het is nu zaak eea af te krijgen voor de 16e mei.
    Misschien dat ik de railing nog ga voorzien van wat kanvas voor de stevigheid en
    Dit zal waarschijnlijk dik afdekplastic worden, wat ik weer ga spuiten, de railing heeft op een aantal punten wat rare bochten.

btw, ben je niet bang de witte verf te smetten met de rode verf, ik zie dat je niet alles afplakt ?

@Sanmos, dank je voor het compliment, maar als je het draadje verder doorleest, zie je dat ik bij lange na nog niet de resultaten haal als oa Maarten, zijn boot is al jaren in de vaart, de mijne komt net van de werf, , hehehe, ik bedoel de zijne is al mooi geweathered, ook de boot van Roel heeft een mooi motief en weathering, wordt zelfs door de duitsers bewondert.

Laatst bewerkt: 26 apr 2009
  20. Mustang64

Mustang64

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Paul, ik werk van onder naar boven.
    Zo ver heb ik nu rood en de zwarte lijn gemaakt.
    Van de week het wit aanbrengen.
    Ik plak dan de romp af met tape en pak alles verder in met plastic. :)
    Net de romp even bekeken en wil nog een dunne laag rood over heen spuiten.
    Maar dat ga ik morgen na mijn werk doen na een nachtje goed drogen.
    Misschien zo de brug spuiten in de schaarse kleur wit ;-)

Deel Deze Pagina