[Bouwverslag] Associated TC5 Factory Team

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Pasqual, 16 nov 2007.

  1. Friso

    Friso Guest

    Zo!
    Dat is nog is een zender.
     
  2. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Heb je de rand van het slot waar je tape doorheen gaat ook aan de onderkant afgevijld, zodat het scherpe van die kant af is? Zolang je dat niet doet, blijft je tape scheuren, nadat ik het afgeschuind had, had ik nergens meer last van.
     
  3. Rogier

    Rogier Guest

    Volgens mij heeft Robert die nog net mee kunnen grissen uit de inventaris van Yab Yum. Man wat een ding...
     
  4. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Volgens mij heb ik de randen waar de tape doorkomt voor zowel 5 cellen als 6 cellen netjes rond gemaakt. Weet alleen niet zeker meer :oops: :D

    Maar Robert krijgt het altijd voor elkaar om zijn tape te breken. Net als die spurs die hij stript :p
     
  5. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    en zijn t-bars......
     
  6. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Reactie niet meer van toepassing :)
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2008
  7. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Vasco bedoeldt het aantal gesneuvelde T-bars op de Xceed cup (dat viel nog mee).
    En dan heb je veel T-bars op voorraad. breek je ze niet meer. :roll:

    Jaap, de slot is netjes gevijld en gelijmd, en dus rond. de tape is pas één keer gescheurd, maar i kvoorzie nog meer problemen. De rand is niet recht, maar heeft 2 kronkels. Daardoor word de spanning op een kleine oppervlakg gezet, en is de druk dus te hoger, dan als het over de gehele breedte wordt gezet. Ik denk dat ik hem recht vijl. Daar is niet veel voor nodig.

    De zender, daar is een ander topic voor jongens. Daar staan al genoeg opmerkingen :wink:

    Groet Robert

    Sommige mensen kunnen ook alleen maar treiteren
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2008
  8. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Op die fiets :p

    Het duurder ff voor het kwartje viel ;)
     
  9. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wacht maar tot jij dat heli-ding van jou de lucht in wilt schoppen :twisted: :wink:

    Groet Robert
     
  10. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - België
    Robert, ff off-topic, ik merkte eens op dat je een oortje inhad tijdens het rijden. Dat oortje was aangesloten op je zender.
    Luister je onder het rijden misschien naar een ingebouwde Ipod met Frans Bouwer-selecties ... of is het wat anders (more likely :) :D )?
     
  11. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Soms is het vet rumoerig op de baan. Of sta ik gewoon te kleppen met de mensen beneden of naast me, beetje slechte eigenschap. Dat probeer ik mezelf af te leren door mij te doof te maken. Mijn zender geeft om bepaalde tijden een piepje.
    Ik kan dus naar het geluid horen hoever ik ongeveer ben in de wedstrijd. Hij geeft bijvoorbeeld na iedere 30 sec een piepje (zelf in stelbaar) en 30 sec voor het einde gaat hij continu rustig piepen, en 10 sec voor het einde driftig piepen. allemaal instelbaar, en meestal blijf ik dan wat beter geconcentreerd, soms ook niet :wink:

    Met Muziek oprijden heb ik ook gedaan, Maar ik vind dat muziek heel erg je rijstijl beïnvloed. Harde Metal ga je iig niet beter van rijden, en van emo-muziek raak ik heel erg staarderig naar mijn auto. Kortom niet heel goed. Maar wie weet werkt het voor jou wel werelds! :D

    Groet Robert
     
  12. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Ik heb het ook eens geprobeerd, met een schijf van Coone (The Return) en de Red Hot Chilipeppers (Snow) en bij die laatste ging het werkelijk beter, doordat zenuwen van veel minder opspelen en het mij allemaal iets minder kon schelen, gewoon genieten van het rijden :)

    On-topic: heb je ook al eens getest met de standaard chassisplaat op tapijt? Mijn voorkeur gaat uit naar de TC5 voor dit jaar, en aangezien ik vooral op tapijt wil rijden is het handig als de standaard plaat er ook werkt.
     
  13. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - België
    muziek tijdens het rijden? Nah, niets voor mij.
    Ik kom uit een andere sport (*) waar concentratie ook zéér belangrijk is (in welke sport eigenlijk niet?) en leerde daar al dat muziek me afleidt. Sterker nog, als ik erg geconcentreerd bezig ben, heb ik meestal de muziek gewoon niet gehoord :)

    Maar ik kan me wel inbeelden dat de extra auditieve signalen je een bepaald ritme aangeven dat zeker kan helpen in RC.


    (*) heel efkes stoeffen of opscheppen. Look for Ludo De Greef, Heren Barebow :)
    en, Yup, dat ging over een BK :)
    Field staat voor veldschieten, een aparte discipline die deel uit maakt van de Worldgames.
    Paar fotootjes: 1, 2, 3 en 4
    radioreportage (mp3)
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2008
  14. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Mooi mooi, met grote voorsprong precies:)
     
  15. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Het gebruik van een hoofdtelefoon is niet toegestaan op de meeste wedstrijden.

    Dit omdat het commentaar (warnings/stop and go) van de wedstrijdleiding niet hoorbaar is voor de rijder.
     
  16. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - België
    ja maar als je een oortje gebruikt, zit dat meestal maar in één oor. Kan je nog altijd horen wat er gezegd wordt ... of het startsignaal niet missen :)
    Maar verder natuurlijk logisch, hé. 't Is wellicht ook veiliger zonder oortje en afleiding.

    (totally offtopic:
    @Potloodslijper: het mooie was dat ik toen een halfjaartje low-actief was en de kerel die tweede werd, dacht dat hij het wel van me kon halen. Was die kerel even ontgoocheld zeg. Ik had er medelijden mee maar was tegelijknatuurlijk supercontent.
    Vorig jaar werd ik dan Trainer van het Vlaamse Team, met mooie resultaten ... tot mijn gezondheid even 100% tegenwerkte en ik de handdoek in de ring moest gooien.
    En nu genoeg gestoeft. End of story :oops:)
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2008
  17. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Heeft de TC5 nu zoals eerder wel eens gezegd is metrische schroeven of imperial schroeven???

    Ik moet zeggen dat het wel een schitterende auto is... Zijn er van Asso zelf ook een spool en one-way te koop of moet je dat van een ander merk kopen???

    Joost.
     
  18. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Die zijn gewoon verkrijgbaar van Asso zelf hoor.
    AS-31176 TC5 One-way kit $49.99
    AS-31179 TC5 Spool kit $25.90

    Gegevens komen van RC Model in HK.
     
  19. Rogier

    Rogier Guest

    Bij mijn weten is de TC5 de eerste Asso die metrische schroeven heeft...
     
  20. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Heb de spool en one-way inmiddels gezien idd... Met de huidige dollarkoers en de toch wel lage prijs van de TC5 is dit ook weer een erg interessante kandidaat... Plus dat deze spool met blades werkt en daar ben ik altijd wel een voorstander van geweest. Dat miste ik een beetje bij de 415MSX MRE...

    JK.
     

Deel Deze Pagina