Bouwverslag bettoningsvaartuig Breeveertien 1:50

Bedankt nog voor de reacties:thumbsup:.

Update,

Inmiddels vakantie, en weer wat tijd gevonden voor de Bree14.

Druk bezig geweest met de railing rondom de accommodatie, alleen nog twee kleine stukjes aan BB en SB brugvleugels.

Railing op het brugdak ook opnieuw gemaakt, want ging er per ongeluk op zitten, want het dak lag op mijn bed.
34ot40k.jpg

(Oude railing)

Zou het toch al gaan vervangen want de railing is veel te dik.

Dit is de nieuwe railing:
eflc43.jpg

1z1wpyc.jpg

Het neusje vordert ook al mooi, orgineel ankerketting besteld, kost wat meer, maar staat ook beter.
nbalo0.jpg

14mtfeo.jpg

Het "logo" wat voor op de accommodatie komt te hangen

2s17qer.jpg

54dnwo.jpg

2q1ccbc.jpg

En het origineel,
28k3uoi.jpg

Stay tuned, more to come!

Jan

Ja zonde van zo'n dakje maarja dat soort dingen gebeuren. De 2e keer gaat altijd sneller :D Waarom heb je het dek niet tussen de verschansingsteunen in geverfd Jan? Is dat in het echt ook zo?

Ja zonde van zo'n dakje maarja dat soort dingen gebeuren. De 2e keer gaat altijd sneller :D Waarom heb je het dek niet tussen de verschansingsteunen in geverfd Jan? Is dat in het echt ook zo?

He Pim,

Tja, waarom ik dat zo geschilderd heb is meer een beetje de gemakkelijke weg:oops:.

Ik weet dat het achterdek wel zo is gedaan met schilderen en dat het deels origineel is.

Ik ben alleen bang wanneer ik tussen de steunen in moet gaan schilderen, dat het dan een stuk minder strak word, omdat mij de ontluchters in de weg staan en andere onderdelen.

Mooi man !
En wat een snelheid.

Bedankt Ferry!
Ja, we houden de vaart erin, Wellicht is ze wel voor de WSD klaar.

Prachtig Jan een genot om naar te kijken!

Dankjewel Paul.

Jan, weer respect van mijn kant

Jij ook bedankt Steef;)

Jan

Ik ben alleen bang wanneer ik tussen de steunen in moet gaan schilderen, dat het dan een stuk minder strak word, omdat mij de ontluchters in de weg staan en andere onderdelen.

Ja Jan, beetje de snelheid eruit halen en eerst het dek en de losse verschansing schilderen/spuiten voordat je de (geverfde) details erop zet;) Vind het persoonlijk mooier maar jouw versie is ook netjes hoor.

Gr.
Pim

Hoi Jan

Wordt een mooie boot en zulks mooie details.
Petje af we moeten eens ff afspreken om eens te gaan varen.

gr Martin

Nog bedankt heren, en we spreken zeker weer een keer af Martin.

Accommodatie staat in de kleur.

4lhzk0.jpg

Eerste alles in de grondverf.

5k2ged.jpg

2yyzcih.jpg

Even een korte update, maar kleur kan veel doen;)

Jan

ziet er helemaal anders uit met de kleurtjes. Vind ze wel een beetje aan de heldere kant maar als je wil opvallen is het prima. trouwens iedereen heeft andere smaak , dus doen wat je zelf tof vind.
vgr
Marc

Nog bedankt mannen!

Het schiet aardig op nu met het bootje.

Tja, groen te licht van kleur, heb juist met opzet voor deze pastelgroene kleur gekozen, vond het erg mooi passen bij het geel van de opbouw.

70uo7p.jpg

En omdat ik geen idee heb wat voor kleur de echte had op haar accommodatie dekken, heb ik zelf de keuze mogen maken, had het ook wel dezelfde kleur als het werkdek kunnen schilderen, maar ben bang dat het dan een triest gezicht wordt.

2a0ykl.jpg

15f61qu.jpg

2ibpb35.jpg

s6uatx.jpg

rkv32d.jpg

Nu zit ook alles definitief vast, masten, brug schoorstenen.
Helaas komen er bij bepaalde aansluitingen toch naden, maar dit kan ik wel verhelpen, dus geen paniek;)

Inmiddels ook 24 man in 1:50 binnen gekomen, dus kan voorlopig wel vooruit.

Jan

Heb jij zoveel vrije tijd Jan dat je met dit tempo kan bouwen..... Ik begrijp er niets van hoe jij dit toch voor elkaar krijgt.
Ik vind het groen inderdaad te licht, komt een beetje speelgoedachtig over. Het rubberbootje vind ik persoonlijk iets te grof

Hoi Jan,
Ziet er inderdaad perfect uit, kleur groen zal een discussie punt blijven.
Alleen jammer dat ik wat mis onder de waterlijn?
Doet verder geen afbreuk aan je model had het wel een uitdaging gevonden voor je.

Groetjes Wout

Back