Bouwverslag Brian Taylor 83 inch Spitfire

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Tom Verstappen, 16 jan 2004.

1. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Helemaal waar.

Maar er zijn natuurlijk grenzen!

Ik zou de zaak zo goed mogelijk documenteren, alle bewijs verzamelen, bestanden kopieeren etc., en denk er dan eerst even rustig over na.

Overhaaste acties / reageren heeft geen zin, maar zorg ervoor dat als de tijd daar is, je klaar bent om te handelen! :evil:

jan.

2. jan brilman

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Tom!

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? :?

jan.

3. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Tom,

Hoe ga je nu verder met de Spitfire, ga je dat stopzetten :cry: wil je best helpen met een nieuwe plug als je dat zou willen.

Zou toch jammer zijn van de Spit als je zou stoppen want volgend jaar hebben we weer een schaalmeeting en ja dan hoort de Spit daar natuurlijk te staan.

Tis maar een idee

Ton

4. Tjen il-Vec

Tjen il-Vec

Lid geworden:
    13 okt 2004
    Jeeee.... wat spijt me dat te moeten lezen Tom! En dat terwijl ik ook m'n vetrouwen had gelegd in zijn 'werkzaamheden' voor jou zoals je terug kunt lezen in mijn reaktie naar hem toe en ook nog in het Engels om die stuk :eek:nweer: tegemoet te komen.... :roll:

Ik heb (gelukkig) geen ervaring met dit soort praktijken maar ik zou er behoorlijk zuur van zijn.

Het merendeel is al verkondigd hier dus mijn verdere inbreng zou van geen toegevoegde waarde zijn ben ik bang :?

Sterkte met de afhandeling en ik hoop je sterk terug te zien bij de schaalmeeting volgend jaar!

Groetjes,

Tjen il-Vec

5. Tom Verstappen

Tom Verstappen

Lid geworden:
    28 jul 2003
    Hoi Gasten,

Leuk jullie reacties te horen.

@ Ton: Ik had zoals jullie weten ook gehoopt volgend jaar mee schaalwedstrijden te vliegen, ik ga gewoon mijn Spit verder bouwen en dan zien we nog wel en als het in 2007 niet is zal het in 2008 zijn. :lol:

@ Jan: Yep ik heb een rechtsbijstandsverzekering kan ik daar dan iets mee doen??? hmmm moet ik eens aan de voorzitter van onze club vragen, dat is mijn agent. :wink:

@ Tjen: Normaal gezien was het de bedoeling om zoals ik dus zei in 2007 mee te vliegen met de Spit, maar nu zit ik te twijfelen of ik misschien eerst mijn volgend project ga bouwen of niet.
    Het nadeel van de Spit is dat het enorm veel rivets zijn en dus vrij veel werk in zit, denk dat ik dit beter op termijn kan plannen.

Als ik niet mee kan vliegen mag ik toch altijd komen kijken hé. :proost:

6. Danny Mulders

Danny Mulders verslagschrijvers

Lid geworden:
    7 aug 2004
    ik snap het, niet, hij heeft m gekocht, maar toch gejat?

anyway, ik zou zeker naar justitie stappen, alleen ik weet niet of dit als diefstal geld, je geeft iets aan iemand te leen en hij geeft t niet terug.

ik vind die gast een grote t*****lijer, van je vrienden moet je het hebben :evil:

7. Tom Verstappen

Tom Verstappen

Lid geworden:
    28 jul 2003
    Hoi Danny,

Hij heeft ooit een GFK romp van me gekocht, en nu ging hij deze met Lithoplaat detaileren, en als dit klaar was kreeg ik de plug om te mallen, in ruil daarvoor kreeg hij geld en een toestel, toch niet zo moeilijk? :wink:
    De onderdelen om het geheel te maken heeft hij van mij gekregen incl. een vacuumpomp en dergelijke.

Tom

8. Arvid

Arvid Guest

Tom, sorry te horen van dit verlies. Meer kan ik eigenlijk niet zeggen dan dat dit soort zaken de hobby behoorlijk verstoord.

9. Grumpy

Grumpy Guest

here is tracking number. all is shipped back in august. CP061857517FI
    and what money? i have give to u 900€+.
    and u would get the plane but i could not thrust and give all my work to u with out any money. u offered finally 400€(its nothing) to me. and maybe some later and no qaranties about that. if there is any problems to find the paggage. contact your local post office. i can put all tickects to this forum if u like. im not going to disguss about this any more. u can contact to my lawyer. i have done nothing illegal. and this plane will not be in production. its only for my hobby like it was in 1st place. so dont u worry.

10. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Is this a contradiction?

11. jan brilman

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Hoe moeten we die mail van Grumpy nou duiden? :?

Snap het geloof ik niet helemaal . . . :nooo:

jan.

12. Grumpy

Grumpy Guest

Hi again!
    that paggage is the vacuumpump! Tom sended for free to me, but i dont want it. no use for me. its very old from early 80s model and i should put to it lot of money to get it work.
    and im Toms customer i bought fuse mk9 from him.
    and used Bob Holman cutted parts for it and made myself cowl canopy area carb intake and part all by myself . so im building here spitfire mk1a.
    and i have hammered panels now 9months and im still working on it. making plugs for plane. those will be about 20 in the end and molds maybe. im building scale competion plane here.
    and for myself.
    Tom was interested to make copies from my plane wings and tailplane .and all the parts. but we never get good understanding about terms how to do it. i also wanted to build plane for sales also. but Tom dont like the idea. so its ok for me. i dont need to build it. this is hobby for me.
    but i dont want to give plane for free. i dont know Tom so well. never meet him. and he want i make plugs also for him. and he would give money from sales. this was hes offer. but coz of reason i told earlier, i would like to get money before i deliver the plugs. like normally if u buy something. i have put money on this project 2500€ in this point.
    and making plug for free without money. its impossible to me, cost for a making a plugs out of my molds will cost for me more than 400€.
    im not rich. sorry my bad english.and miss understanding.
    same way i gave to him 900€. before i got fuse and retracts for my project.
    is this easy to understand?

if u want ask more its ok for me.
    too bad we talk different language, easy to get miss understanding.
    what is my crime? making the plane better?

cheers

13. jan brilman

Lid geworden:
    27 sep 2002
    :nooo:

(just kidding :wink: )

jan.

14. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Hoi GRUMPY,

Lijkt me beter om ff een bakkie koffie samen te drinken en het probleem samen op te lossen, Helsinki is niet zover voor ons toch!!! en belgiee ook niet voor jouw!!!, geen gezeik hier verder op het forum.

LOS HET SAMEN OP

Mocht je dat niet willen Tom staat zo voor je deur!!!

Mvg Jaap

15. Tom Verstappen

Tom Verstappen

Lid geworden:
    28 jul 2003
    Hoi Jongens,

Klopt we zijn groot genoeg om dit onderling op te lossen...en zoals Jaap zegt met een koffie... :? geef mij maar een goede citroen jenever...hahaha

Laten we hopen dat Jukka en ik er samen uit komen en dan kunnen we nog leuke dingen doen...

:celebrate:

Tom

16. Grumpy

Grumpy Guest

LOL this happens only when two poor guys meet with empty wallets. and i believe we can take few beers later, maybe on western side of channel... it seams to be dangerous on eastern side of channel. :wink:
    for me... im sure one day we fly spittyes together and be totally waisted afterwards by beer.

cheers

17. jan brilman

Lid geworden:
    27 sep 2002
  18. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Vraag me af of dat enige hulp biedt :?
    Heb mijn site er eens doorheen gehaald en de vertaling is bijna niet normaal te lezen :roll:

19. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Computer's zullen nooit de grammatica snappen, (sommige mensen ook niet :wink: )

Grtz Ger.

Deel Deze Pagina