bouwverslag container ship

klopt! ik ben echt wel krap in plek hoor!! maar meschien als ik het servo heveltje door de stuurhut laat lopen, het is toch niet zo groot! en het schakelaartje binnen in! dat is de oplossing!!!!

hallo,

ik ben al sinds de start van de bouw aan het denken voor een naam, maar ik vind er maar geen. nu de vraag aan jullie: hebben jullie suggesties voor een naam?

-Albatros
-Vertrouwen
- Rust
- Ganzestad
- Octopus
- Jopie
- Kees
- Zandkreek
- Diff
- Zwaantje
- Power
- Pauwel
- Paula
- Kaiserberg
- Helena
- Arende
- Thira

Paul

Met rederij naam is wel leuk als je meerdere schepen hebt.
Deze noem je bijvoorbeeld "Brecht Limburg".
Je volgende schuit "Brecht Antwerpen", "Brecht Luik/Liége" enzovoort ga je alle provinciën van België af...
VT doet dit ook met hun schepen, maar dan met steden.
En je hebt hier ook de "grachten": Keizersgracht, Vijzelgracht, enz.
Zoek de inspiratie gewoon om je heen.

Of vertaal gewoon iets wat op je schip slaat (iets als stapelen ofzo)
Ik heb twee van mijn schepen "duwen" en "dragen" genoemd.
In het Deens geeft dat leuke namen als "Støde" en "Bære"
Je kunt gewoon een taal kiezen die je mooi vind, Latijn wordt voor scheepsnamen erg veel gebruikt.

Laatst bewerkt:
Oh, ja: vrouwennamen.
Je kunt ook toevalsgewijs een vriendin vinden met meerdere namen, zoals mijn vriendin heeft. Dan kun je even voort.
Ik heb wel eens horen zeggen dat er een bijgeloof bestaat dat het ongeluk zou brengen: Een vrouwennaam op je schip. (en mijn kopschroef is lek, zou er iets van waar zijn?)

Overigens zie ik het probleem niet zo van het veranderen van een naam.
Mijn duwbootje is voor de afbouw al van naam veranderd.
Die duwboot is als "Tycho" (naar mijn neefje) op stapel komen te staan en heet sinds de proefvaart Støde.
Als de naam je niet meer bevalt (of in geval van meisjesnaam, je verkering gaat uit) dan peuter je de letters eraf en plak je er een nieuwe naam tegen aan.

eindelijk.......... na lang bouwen....... is ie af!!!!!

containers worden ook nog aangepast maar dat is voor later.
en omdat foto's nu meer zegt dan tekst:
jxfu.jpg

z3qa.jpg

bewaakt door mijn mini beagel
2a7z.jpg

gr Brecht

Back