Hallo allemaal,
In dit topic ga ik proberen om een bouwverslag bij de houden van de Smit Elbe.
Ik ben met dit model begonnen in de zomer van 2011, en ben ondertussen wat meer gevorderd met de bouw, daarom leek het mij nu het geschikte moment om maar eens en bouwverslag te starten.
Hier een plaatje van hoe het model er ongeveer uit gaat zien...
Verder zal ook Berend(B.K) de bouw van zijn Svitzer Warang in dit topic gaan bijhouden, aangezien we samen de rompen hebben gemaakt, en de modellen ook samen verder opbouwen.
Hier een plaatje van de Svitzer Warang.
Wij zijn met dit project begonnen omdat wij van dit project veel kunnen leren betreft het zelf maken van een schottelaandrijving. Zeker als we later nog meer modellen met schottelaandrijving willen bouwen is het handig om hier ervaring mee te hebben.
Wat technische gegevens:
Type: Damen ASD Tug 2810
Lengte: 28.67 m (1:50 - 57.3 cm)
Breedte: 10.43 m (1:50 - 20.9 cm)
Diepgang: 4.60 m (1:50 - 9.2 cm)
Bollardpull: 62 ton (1:50 - 4 kilo)
Schroefmaat: 2400mm (1:50 - 48mm)
We hopen in ieder geval dat we de modellen mee kunnen nemen naar de WSD, ze zijn dan nog niet af, maar het is natuurlijk altijd leuk om even een proefvaart te kunnen maken.
Binnenkort meer...
Bart
In dit topic ga ik proberen om een bouwverslag bij de houden van de Smit Elbe.
Ik ben met dit model begonnen in de zomer van 2011, en ben ondertussen wat meer gevorderd met de bouw, daarom leek het mij nu het geschikte moment om maar eens en bouwverslag te starten.
Hier een plaatje van hoe het model er ongeveer uit gaat zien...

Verder zal ook Berend(B.K) de bouw van zijn Svitzer Warang in dit topic gaan bijhouden, aangezien we samen de rompen hebben gemaakt, en de modellen ook samen verder opbouwen.
Hier een plaatje van de Svitzer Warang.

Wij zijn met dit project begonnen omdat wij van dit project veel kunnen leren betreft het zelf maken van een schottelaandrijving. Zeker als we later nog meer modellen met schottelaandrijving willen bouwen is het handig om hier ervaring mee te hebben.
Wat technische gegevens:
Type: Damen ASD Tug 2810
Lengte: 28.67 m (1:50 - 57.3 cm)
Breedte: 10.43 m (1:50 - 20.9 cm)
Diepgang: 4.60 m (1:50 - 9.2 cm)
Bollardpull: 62 ton (1:50 - 4 kilo)
Schroefmaat: 2400mm (1:50 - 48mm)
We hopen in ieder geval dat we de modellen mee kunnen nemen naar de WSD, ze zijn dan nog niet af, maar het is natuurlijk altijd leuk om even een proefvaart te kunnen maken.
Binnenkort meer...
Bart

Laatst bewerkt: