Bouwverslag: DIY Mini Quadcopter

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door edo, 9 feb 2011.

?

Vul 2 van de vier antwoorden in a.u.b. en alvast bedankt!

1. Ja, ik heb wel interesse in een kit.

31 stem(men)
    64,6%
  2. Nee, ik heb geen interesse in een kit.

12 stem(men)
    25,0%
  3. Ik wil een 26,5cm frame voor 6" props of het maakt mij niet uit.

14 stem(men)
    29,2%
  4. Ik wil perse een 22cm frame voor 5" props.

8 stem(men)
    16,7%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
  2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ja dat zijn ze, maar zie geen melding dat ze er niet zijn, maar ook niet dat ze er WEL zijn. ;)

3. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
    Ok, das een beetje lastig...?

Hebben die props een mounting hole van 4 of 5mm?
    En deze prop mount zet je vast met lock-tite, dat lijkt mij geen goed idee?
    RCtechnics

Grts,

4. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Nee, ik had ze met mijn miniquad van ik meen 5mm, maar zeker weten doe ik het niet.
    Kijk anders even in mijn bouwverslag van me miniquad, daar zie je wel de goede prop adapters, die pasten precies op de 5x3 props. Mysterie motoren waren dat,en kreeg de prop adapter erbij, denk wel da tje van mystery dus deze propadapters los kan bestellen.

Waren goede adapters, goed recht,gecentreerd op de as,en sterk, enkel even inkorten, dat dan weer wel...

5. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    ik denk 4mm, voor mijn 5mm adapter moest ik ze uitboren.

6. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
    Mmm, wat een gedoe zeg. :(

Eventjes een stapje terug, hoe zit dat met elastiekjes?
    Kan ik de drie blads props erop zetten met elastiekjes?

btw; Heeft iemand een setje van 2 cw en 2 cww props (5") liggen die hij zou willen verkopen?

Grts,

7. demen586

demen586 Guest

8. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Elastiekjes gebruik je beter niet omwille van trillingen.
    Er gaat niks boven je propellors vastbouten!

Op eBay moet je goedkope props vinden, normaal gezien ook met adapterstukjes, zo kun je kiezen hoeveel mm je shaft is.
    Inderdaad een heel gedoe, heb in dezelfde situatie gezeten.

GL

9. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
    Zijn elastiekjes ook zo erg op 2 blads?
    Ik heb Warthox ze zien gebruiken op zijn miniquad met dezelfde motortjes als mij...

Ik heb hier zowel de gewone oranje 5" props van GWS liggen als de zwarte 5" CW en CWW.
    Het probleem is dat bij de zwarte het boorgat niet in het midden zit en 5mm is in plaats van 4.

Zou het mogelijk zijn om op een creatieve manier het gaatje op te vullen en opnieuw te boren? Ik hoef er maar twee te doen als ik twee van de oranje props gebruik.

Sorry voor al de vragen...

@Demen586, bedankt voor het aanbod en als het nodig is stuur ik je nog wel een pb'tje!

Groeten,

10. Nodri

Nodri

Lid geworden:
    16 jan 2009
    Probeer het gat op te boren in een draaibank oid zodat het precies in het midden zit. Dan kun je messing of een kunststof bus gebruiken en deze in het opgeboorde gat lijmen.

11. _KC_

_KC_

Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Hoe weet je dat het boorgat niet precies in het midden zit? Is het niet gewoon een kwestie van de propeller balanceren?

Ik heb messing busjes gemaakt om van 5 naar 4 mm te gaan.

12. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
    Bedankt voor de tips, een soort bushing is waarschijnlijk beter dan opvullen en uitboren.

Hoe dat ik weet dat het scheef is? Het zit minstens een halve millimeter scheef! Dat kun je met je blote ogen zien...

Groeten,

EDIT: M'n frame wordt morgen geCNC'd. Huh, raar woord... Anyway, Jussi van RC Groups heeft die props ook gebruikt en gebalanceerd met eendjes tape (duck tape, haaahaha)

Laatst bewerkt: 15 mei 2011
  13. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
    Hey,

Maandag kwam mijn nieuwe ontvanger aan en ik heb twee vraagjes;

- In mijn zender zit een kristal, maar de RX is Synthesized. Heb ik dan minder kans op last van storing?? (lees: andere zender op zelfde kanaal)
    ---> HobbyKing Online R/C Hobby Store : Corona Synthesized Receiver 4Ch 35Mhz (v2)

- Het is een vier kanaals RX, dus als ik op eender welk kanaal een motor aansluit (zonder flightcontroller) kan het dan dat de motor die aan de esc zit alleen wilt draaien als de esc in het kanaal zit dat ik met de stick zonder veer aanstuur? :rolleyes:

Groeten,

14. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Je RX heeft ALLE kanalen ingebouwd middels een synth. Je zender heeft slecht 1 kanaal per keer (xtal)
    Op de synth slecteer je dus het kanaal wat je in de zender hebt. Deze moeten bijde gelijk zijn.

Voordeel van synth, je hoeft niet met xtallen te gaan wisselen Voor de rest heb je netzoveel kans op storing ;)
    Immmers je gebruikt 1 kanaal per keer, niet meerdere!

Je 2e vraag klopt. Enkel de knuppel welke je gebruikt geeft output op de ontvanger.
    Als daar een servo op zit, op de ontvanger op dat kanaal, doet de servo het,enzovoort..

15. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
    Bedankt voor het antwoord,

Wat me wel opviel met de ontvanger die bij de MX-12 zat er veel jitter op de servo's kwam wanneer ik de zender uit zette. Als ik dat met de nieuwe ontvanger herhaal heb ik daar minder last van??

Groeten,

16. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Kan, ligt aan de filters, in de betreffende ontvanger, of aan de storingsinvloeden daar, of een combi van deze.

Vergeet ook niet het geluks aspect, of pech aspect in deze! Een zeer ondergewaardeerde factor ;)
    Echter EERST de zender aan, DAN de ontvanger.

Bij uit doen: EERST de ontvanger, DAN de zender.Hiermee voorkom je de door jouw aangehaalde problemen, en is een standaard regel...

Hoewel ik nooit geen last heb gehad, als ik het andersom deed toen met 27mhz,35mhz,of 40mhz ;)

17. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
    CHECK IT OUT!

It's working.

Ik zat even met men handen in m'n haar toen dat het niet werkte en ik rare metingen kreeg in de Config. Ik weet niet waarom, maar het werkt niet als ik alleen de FTDI aansluit, wel als ik de FTDI en één regelaar aansluit :yes:.

Eric Aarts (heeft ook een MBF acc), heeft het frame netjes en snel geleverd. Ik heb vandaag na school heel de tijd in de kelder aan het solderen geweest, morgen maak ik het frame en dan is het een questie van de bedrading en testluchtjes maken voordat ik maandag vertrek :D.

JussiH van RCG die de FF IMU en shields maakt is zo aardig geweest om deze verouderde versie van het Pro Mini shield tegen verzendkosten op te sturen. De levering van de nieuwe beta versie was vertraagd en zou ik niet voor het weekend kunnen hebben dus heeft hij deze kit (jaja, inclusief de componenten die onder de Pro Mini zitten) nog tussen zijn spullen gevonden!

Greetings,

Laatst bewerkt: 19 mei 2011
  18. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Dat ziet er goed uit...

19. _KC_

_KC_

Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Ik zie (ook bij je foto's op RCGroups) dat je de FFImu compleet vastgesoldeerd hebt. Waarom heb je dat niet met draadjes gedaan en de FFImu met foam op het bord geplakt?

Trillingen zijn funest voor de sensors op dat bordje....

20. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
    De headers zaten al op het bordje zodat ik het met jumpers kon testen (rechtstreks aan de Pro Mini)
    En ik dacht dat het wel zou volstaan als ik het geheel op foam zet.

Denk je dat het veel verschil zou maken als ik onder de FFIMU ook foam gebruik? Het zal wat priegelen zijn, maar ik kan het nog wel los solderen...

Deel Deze Pagina