[Bouwverslag] DJI Black F550 hexacopter met X65 motoren.. ("zoeklichtje" gemonteerd + filmpje) Updat

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 2 feb 2013.

1. sublover

sublover

Lid geworden:
    2 feb 2012

@ Emil, goed resultaat qua stabiliteit met een krachtige wind.

@ Garbungel, leuk filmpje! en goede skills! helaas valt het mij erg op dadt ik alleen maar filmpjes zie in LOW light conditions.
    Ben heel nieuwschierig naar de resultaten in vol zonlicht.

Keep up the goodwork guys!

2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ik heb er geen filmpje van.... In het echt is geen probleem.. Het mooie weer komt er weer aan en dan zijn we weer vaak te vinden op het "test veldje" of even een paar honderd meter ervandaan op de open vlaktes...

Wbt het grasveldje / kinder speelplaats..Hoewel ik op die plekken enkel vlieg met voorzorgs maatregelen, heb ik er (en helemaal mijn mede wildvliegers) er niets aan dat men hiervan baalt,en of er klachten komen. Dan ben je uitgerangeerd. Tis ook slecht voor de hobby..

Dus ja, klachten willen we niet... Dus daar houd ik dan gewoon rekening mee... Mocht ik tussendoor wel willen vliegen er er is helemaal niemand dan heb ik geluk... (meestal onder schooltijd) Maar de maidens wil ik iig niet meer daar doen. Das het te link voor, omdat je dan met je volle aandacht bij het model bent en niet goed (genoeg) kan letten op de omgeving. Ook niet met iemand erbij... En daar heb je gewoon en keihard punt waar ik niet om heen kan. Simpel.. Ik probeer daar zoveel mogelijk daar niet te komen, en tot nog toe gaat dat prima.

3. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Lol.....in de wintertijd is het een al low light, maar deze is gemaakt een paar weken geleden in belgie in volle zonlicht. En als je een beetje meer in mijn youtube kanaal kijkt zul je zien dat er veel meer filmpjes zijn in volle zonlicht dan in low light. Nee ik besteed veel aandacht aan wegwerken van vibraties/jello op mijn setups als je dat bedoelt :D

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Hoe heb je de settings gezet met de maiden Emil?

5. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Gewoon eerst op
    120 120 100 120
    100 100

En dan langzaam iedere as /setting met remote gain bij langs totdat het naar me zin is...
    Bij deze bouw eindigde ik op

189 189 140 235
    145 145

6. sublover

sublover

Lid geworden:
    2 feb 2012
    mijn complimenten voor de filmpjes, erg amuserend. Toch zie ik hier en daar wel lichte jello. Kan wellicht ook door Youtube komen.

Wat heb je gedaan om vibes te elimineren? Motoren en props balanceren?

7. sublover

sublover

Lid geworden:
    2 feb 2012
  8. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Youtube zou geen jello moeten veroorzaken. Maar in dit filmpje zou je geen jello moeten zienof in ieder geval niet dat mij stoorde. Bedankt in ieder geval.

Heb je moeite met jello wegwerken? Wat voor combo gebruik je?

Allerbelangrijkste zijn je props in principe. Andere factoren kunnen de boel wel versterken, maar zijn minder belangrijk dan de props. Dji armen zijn bijvoorbeels bekend om de flex die erinzit, waardoor je bij wat throttle variatie buigingen van je arm krijgt in de vorm van de oscillatie, maar hoverwerk zou prima moeten gaan.

9. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    De tbs motoren of tigers doen het prima op 4s en 10"graupner.

10. sublover

sublover

Lid geworden:
    2 feb 2012

Niet echt moeite, props balanceren is redelijk eenvoudig maar kost even tijd. En tsja wat is een perfect gebalanceerde prop ;)
    De motoren zijn lastiger, rommelen met tape en een vibe app. Maar het werkt wel.

Trouwens nu ideaal weer om te vliegen en te filmen! nagenoeg windstil en de zon schijnt volop! :D

11. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Balanceer mijn motoren in ieder geval niet :D. Vind dat niet veel uitmaken eerlijk gezegd zolang de prop adapters netjes recht zijn. Het hoeft ook niet helemaal perfect.

Yup weer is perfect........heb 3 volle 4S lipos en een vliegklare iconic-x in mijn auto voor straks na het werk :D.
    Heb een naze32 op de iconic-X en wil deze testen, nadat het success was op mijn HT-FPV.

12. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Ik balanceer de motoren ook niet maar stap wel over naar 4 of 5 mm motoras en dat in combi met Graupner E-prop .

Mvg Johan

13. sublover

sublover

Lid geworden:
    2 feb 2012
    Jullie balanceren alleen de props dus.. okey

Schijnt dat er veel vibes van de motoren kunnen komen. Haal je props er maar af en voel aan je frame. (na en voor balanderen)

14. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Geen last van :D. Zeker niet op mijn Iconic-X frame. Deze heeft een dirty en clean section. Deze zijn gescheiden dmv vibratie dempers. De miniscule vibraties komen niet door. Hele grote natuurlijk wel.
    Op mijn HT-FPV vangt mijn frame de motor vibraties. Aan de armen voel ik ze nog wel, maar als ik middenstuk van de frame vasthoudt voel ik ze haast niet. De G10 materiaal filtert zelf tot op zekere hoogte. In ieder geval allemaal genoeg voor geen jello.
    Tiger motoren die ik heb zijn overigens zeer goed gebalanceerd.

15. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Van de kleine motoren heb ik de Sunnysky 2212 , die lopen perfekt in balans door de japanse lagers .

Goedkope HK motoren zet ik niet meer op de Copters .
    De orginale DJI lopen ook wel goed , maar de X motoren zouden nog beter zijn .

Gaui heeft ook motoren die je na 5 vluchten al hoort .:oops:

Mvg Johan

16. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Update van vandaag (06-01-2013) de in post 1

17. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Soldeerpunten nog even isoleren Emil met smeltlijm .

Mvg Johan

18. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Nope eigenaar wil dat niet.
    Was het echt niet vergeten hoor.. ;)

(maar met zwarte plastidip, word het nog mooier dan smeltlijm. Smeltlijm is echt lelijk. (Rode en) zwarte plasti dip is dan nog het beste alternatief..)

19. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Veiligheid staat altijd op plaats 1 bij mij als ik iets maak.
    Daar stap ik ook nooit vanaf. ;)

En je hebt ook zwarte smeltlijm of Eddings om het weg te werken.

Mvg Johan

20. FCdopertje

FCdopertje

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Weer erg mooi gebouwd Emil!
    Waarom heeft de eigenaar voor andere motoren gekozen? Ik begrijp uit je verslag dat je er zelf weinig van merkt.

Groet,

Rob

Deel Deze Pagina