[Bouwverslag] DJI Black F550 hexacopter met X65 motoren.. ("zoeklichtje" gemonteerd + filmpje) Updat

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 2 feb 2013.

1. sublover

sublover

Lid geworden:
    2 feb 2012
    Dji motoren zijn minder gebalanceerd en de kwaliteit is lager
    Heb er best wat gehad en 6 out of 10 zijn okey

2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004

Ik laat de klant de keus, daar stap ik niet vanaf. ;) (mits het kan, word het echt link dan heeft die idd gewoon pech)
    De ene wil het wel de andere niet, prima, niet mijn keus... Volgens mij hadden we wel vaker hier over gehad kan ik me herinneren.. Dat ging over mij eigen modellen...

Ik doe het niet Een ander weer wel,De genen welke hier een laten bouwen laat ik de keus, ik zeg erbij wat de eventuele risico's zijn..

Vroeger met die powerdistributie boardjes hadden we niet anders, en dat bleef ook gewoon open en bloot liggen.
    (kk multiwii tijdperk) Der is ook nooit wat mee gebeurt. Ik moet de mensen nog tegenkomen die lopen te kloten zodat ze met een metalen iets kortsluiting maken.

Maar goed isoleren is veiliger, , en daar ben ik het mee eens, heb dat altijd uitgedragen VANDAAR dat dat OOK in mijn eerste bouwverslagen staat van de f450en f550 , waarbij ik ook de instellingen van de naza benoem..

Bij deze zijn de gebruikers weer even herinnert, voor zover dat ze dat niet meer waren / wisten... ;)

Pardon ?? Even iets beter lezen ;) Der is een discussie tussen 2 leden over motoren, maar daar ben ik niet bij! (over balance)
    Annyway:

Deze motoren zijn wel even een stuk beter dan de dji motoren...
    Lopen veel soepelen, en zijn beter gebalanceerd. Hoewel beter mischien niet perse perfect hoeft te zijn. Maar hierover verschillen de meningen, deze motoren zijn zeker wel een stap hoger dan de dji.

Het vliegt natuurlijk beiden, net zoals een Mercedes en een Fiat Panda dat doen met rijden. Zijn beide 4 wielige auto's maar een wereld van verschil. Ze brengen je beiden van A naar B , maar hetzelfde zijn ze niet! Maar het is ook nog geen ferrari ;) Zo is het ook met deze motoren ;)

Thnx voor de complimenten!

Laatst bewerkt: 7 feb 2013
  3. FCdopertje

FCdopertje

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Volgens mij wel goed gelezen. Las dat je het mooie motoren vond en gevoelsmatig beter vond lopen dan sunnysky motoren. Ook andere zijn te spreken over deze motoren. Las nergens dat je zegt: dit loopt stuk beter dan DJI. Maar ik begrijp nu dat deze toch echt een klasse hoger zijn. Damm.....had net in mijn hoofd om over een maand een f550 set te kopen. Nu maar weer eens gaan puzzelen wat het gaat kosten met deze mooie jongens. Keep up the good work.

4. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Toppie MC

jammer dat we een maand op een update moeten wachten;)

5. sublover

sublover

Lid geworden:
    2 feb 2012
    Gewoon met dji motoren nemen. Ik neem de tigers alleen maar omdat ik een vibratie fobie heb hahaha

Zonder dollen neem eerst f550 met dji motoren
    Later upgraden (ivm crash etc)

6. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    In het begin stukje had ik ook geschreven dat het best de mijne mocht zijn (deze multi), JUIST vanwege deze motoren.

Daarnaast was ik mischien ten onrechte ervan uit gegaan, dan men wist dat de sunnysky's al een stuk beter zijn dan de originele DJI motoren. De Rctigers zijn idd nog weer een stapje hoger... Mijn excuses als het onduidelijk over kwam, zal het aanpassen...

Ha scherp! Zal het aanpassen!

7. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Het was mooi weer, en Aldert stond klaar om wat flips en rollen voor me te filmen met zijn telefoon. Hij heeft er ook naar gevraagd, maar heeft geen flips en rollen gezien.

8. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Nee klopt, als ik met een longrange FPV TBS disco van iemand anders vlieg,(om het een en ander uit te testen) ga ik geen risico nemen, om Iemand flips en rolls laten zien omdat hij dat zo graag wil.Ik heb dat (dat ik vloog met niet mijn tbs) ook aan Aaldert en Rogier vertelt... al me tal vloog dar tegen de 2000,00 euro. Iets wat ik niet even heb liggen!

Ik had me eigen (tbs en waar het om gaat,mijn f450, waar ik inderdaad onderandere flips en rols mee doe) niet mee. Deze (f450)ligt momenteel uit elkaar, omdat ik de naza + gps en motoren gebruik voor mijn FPV TBs. Financieel heb ik helaas gen ruimte om 2 nazas aan te schaffen. Ik ben momenteen aan het sparen voor een gimball en een eosM of een sony nex5r voor lucht fotografie.

Dus met alle plezier van de wereld, heb ik Aaldert ook vertelt dat als het mooi weer is, we met ons alles daar veel vaker zijn en we mekaar wel weer tegen komen, en DAN is het geen probleem..

Maar ik ga niet met een ander zijn toestel onnodig risico nemen, om iemand iets te laten zien wat hij graag wil.. Het spijt me... Vant zomer word er weer actief gevlogen en dan is er altijd wel eens een camera mee,of kom zelf ook mee, kan ook nog...

Laatst bewerkt: 8 feb 2013
  9. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Je kan ook iets goedkopers dan naza pakken :D......hoeft maar 2 tientjes te kosten!

10. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Der zijn er genoeg die me rolls en flips hebben zien maken met me f450.. Maar toch blijft het voor mij een niet leuk iets om te doen. Ook al zie ten hoort het spectaculair, het wil nog wel eens verkeerd gaan ;)..
    En die 2 tientjes houd ik liever in me zak voor me gimball of een extra naza module met een trosje rctiger motoren.

Oh even foto gemaakt van me tbs en me f450, deze staat er momenteel zo bij..
    Met de tbs ben ik nog niet zover om een rol of flip te maken, mij te groot risico (financieel) als het verkeerd gaat...

Momenteel heb ik een jaf hexa, een f450, en een FPV Tbs , en is enkel de TBS vliegklaar...
    (boven op de foto zijn de 2 armen van de black f550, zie ook bouwverslag daarvan)
    Helaas het is niet anders...

11. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Klopt inderdaad! Maar als je iemand anders met die long range TBS liet vliegen, kan er toch ook wel een flip mee? ;-) Geintje!

Ik weet niet of je commercieel wilt gaan 'doen' met luchtfotografie, maar als je sommigen mag gaan geloven moeten we vanaf april 2000 Euro betalen om een brevet en vergunning te krijgen om foto's te mogen maken. (wil overigens niet nog een regeltopic van dit topic maken!! Daar zijn er al genoeg van.). Of wordt het hobby? Dan is er nog niks aan de hand, behalve dat je op zogenaamde 'vliegvelden' alleen mag vliegen. :confused:

12. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Rogier, ja hoor dat kan best, liefst dan de eigenaar, dan kijk ik wel toe ;), en kan ik de afloop wel raden, voortdat ik me eerste geslaagde loop en rol had gedaan was ik ook €200,00 armer aan spares...

Wbt regelgeving:
    Ik ben helaas bekend met de regelgeving. Der is een redne waarom de eos M / de Sony nex5r er nog niet is. Geld voor aankoop van een Cam is er al wel, (wacht op release BL gimball) maar ik wacht verder nog even op wat verdere bekend makingen. Want die 2000,00 euro heb ik ook nog (lang) niet liggen. Dat word dan nog even langer sparen. :( En dan even uitvinden of het uberhaupt uitkan voor mij....

Dus zolang er niet veel duidelijk is , blijf ik mooi sparen. Iig tot april!
    (zonde als het allemaal wel zo zwart eruit komt als men nu denkt, dan ben je mooi de sjaak, heb ik veel uitgegeven waar ik hard voor heb moeten sparen, en er "niets" mee kan!) Maar goed dat telt voor een stuk meer mensen dan...
    Ik doe ik de rest van me foto hobby (non aerial) wel met de eos 60d. Maar ook hier is een nex5R een leuke, en welkome afwisseling..

13. sublover

sublover

Lid geworden:
    2 feb 2012
    Jongens serieus wat is de pak kans??? Als ik hier in Schagen vlieg is er echt geen haan die er naar kraait. Stond laatst met mn 500pro te vliegen en er kwam gewoon een agent kijken en vragen stellen omdat hij het ook leuk vindt.
    En ik maak ook foto's en filmpjes met mn multi. Ik zet het dan natuurlijk niet op een website. je moet het gewoon underground houden.

14. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Beetje lastig als ik er per foto sessie er een X bedrag voor vraag... En de meesten willen toch wel een bonnetje zien..
    De vraag is ook waneer is het commercieel ? Ik hoop dat er in april wat meer duidelijkheid is...

15. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Gaat niet om de pak kans, je bent simpelweg niet verzekerd.

Maar om vervuiling van dit draadje te voorkomen verwijs ik je naar dit draadje waarom-er-regelgeving-moet-komen-%5Bwetgeving-discussie%5D-4

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  16. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    Re: [Bouwverslag] DJI Black F550 hexacopter met X65 motoren.. (bijna klaar) Update 06-02-2013

En landelijk word de politie tzt ingelicht hoe te handelen en controleren;)

17. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Als je er geld voor vraagt is het in principe commercieel en je zou er btw mee moeten betalen :)

Heb je nooit eerder een andere fc geprobeerd?

18. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    ik andere flightboards???.. Was er vanaf het begin af aan bij.. ;) Maar spreid dat niet zoveel ten toon.. ;)
    In begin gefreubeld met 3 losse gyro's, was geen suc6, vele crashes, maar het vloog wel! Later kwamen de all in one bordjes..Zelfs de eerste echte quad verslag/ bouwverslag was een printje van jakub op basis van kk.. Toen zijn tijd ver vooruit... 6 december 2010.

project-kk-quad-copter-63cm-03-02-2011-nieuwe-uitdaging-op-komst

Als je zoekt op mijn postings kom je wel het een en ander tegen.. Maar toen was het nog niet zo "in" als nu.. ;). Was ook een kleine 2 jaar voordat je lid werd(je hebt geregistreerd) van het forum, als ik je profiel zo eens bekijk ;)
    Dus was er ook minder van bekend, maar ik heb toch wel veel gepost over andere flightcontrollers..

Annyway antwoord op je vraag:
    kkuk diverse versies en opties vanaf begin af aan), gu344, ardupirates, ardumega, multiwii (diverse opties crius klonen etc zelfbouw), mikrocopter,bumblebee (naza kloon) naze32, naza ,wookong,freeflight, rabbit. Mischien ben ik er een of twee vergeten...

Staan ook wel een zooi filmpjes op me youtube. Iig diverse kk, diverse multiwii, en wookong en naza..Mischien nog wel meer, maar dat weet ik niet. Heb van me microcopter maar bar weing volgens mij op youube en forum.. Was dat ik druk was met modden, en geen tijd had voor verslagen of veel posten... De rest staat wel het een en ander op het net en forum en youtube.

Ik maak niet van Alles een bouwverslag hoor, ik heb ook nog een sociaal leven ;) En sommige dingen kunnen anderen beter,of zijn verder erin dan ik, op dat moment, dus dan kies ik ervoor niet zoveel te posten.

19. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Dat had ik niet gezien. Vroeg me weleens af, omdat ik alleen dji naza verslagen voorbij zag komen. Denk zou leuk zijn om wat anders te doen voor de verandering een keer, maar dat is al geweest.

20. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Helaas ;), heb al redelijk wat voorbij zien komen, en mogen ervaren...(spit mijn youtube, en forum posts maar eens door ;) )

Echt hele uitgebreide verslagen zijn er niet zoveel..
    Pre naza zijn het er maar 2 geloof ik:

63cm jakub frame quad:
    project-kk-quad-copter-63cm-03-02-2011-nieuwe-uitdaging-op-komst

mini quad:
    bouwverslag-mini-quad-21cm____-25-03-2011-veel-veranderd-gebouwd-en-maiden-flight-onboard-filmpje-tevens-te-koop

Maar heb nog wel meer gedaan, was ook eerder actief in de wielen:

Crawler:
    om-bouwverslag-axial-scorpion-ax10-artr-_____verbetert-en-weer-rtr-___-21-02-2009-a

Driftwagen tamiya:
    tamiya-tt01d-bouwverslag-alu-hopups-drift-klaar-29-03-2008-a

DE highlift, mijn langstlopende project ooit! (ook de duurste)
    _alu-tamiya-f350-high-lift_-__update-_20-05-2010-__project-finished-____-weggebracht-naar-nieuwe-eigenaar

fc16 zender:
    robbe-futaba-fc-16-topic-alu-f350-zender-05-12-2009-_-shift-gates

Schans maken en springen:
    het-schansspringen-ervaringen-topic-fotos

Das een kliene greep van welke ik nog uti me hoofd weet, der zijn er nog een stuk meer..

Annyway wbt de multi controlers:
    Maar sta nog steeds open om te testen en te ervaren, enkel wil mijn bankrekening soms wel eens tegenwerken.. ;)

Deel Deze Pagina