[Bouwverslag] E-Vibe Fifty 10S

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Lazerbeak, 28 aug 2009.

1. Mopilot

Mopilot

Lid geworden:
    31 jul 2006
    Hoi,

Het idee van Roy, wat de lampjes heeft doen branden, is denk ik een heel praktische oplossing. En daarbij is die niet heel moeilijk, ook prettig! :)

Dus dit even verder uitwerken en kijken of dat mooi past ben benieuwd. Ook naar sketchup, ben benieuwd hoe dat er uit ziet en of het mooi werkt. Neem je je laptop mee volgende week?

Greetz en succes,

Michiel.

2. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Roy,

Binnenmaat is nu 32 mm.. Packs zijn 135*44*51mm dus ik denk dat ik wel op 50mm kan gaan zitten qua breedte onderin.. minder dan een cm offset aan beide kanten, laat ik daar nou nog busjes voor hebben liggen! Dan moet ik wel iets anders verzinnen voor die "skid blokjes".

Michiel, ik zal mijn laptop (natuurlijk) bij me hebben. Kun je het eens bekijken :) Tis geen technisch programma zoals Solidworks, maar doet zijn werk prima. Het gaat uiteindelijk om de "impressie".

Blijf met die ideeën komen!

Groenten,
    Tjerk ;)

3. wrobijns

wrobijns

Lid geworden:
    13 apr 2004
    Wordt dit rouwens een ombouw van je huidige Nitro Vibe50?
    Of ga je de kit gebruiken die je nog in de doos hebt liggen?

4. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Dag Walter, daar ben ik zelf nog niet helemaal uit... Ik denk dat ik de huidige nitro ga ombouwen... Het is uiteindelijk het idee om weer 2 heli's paraat te hebben staan. Als dit mij dan goed bevalt kan ik die 2e altijd nog opbouwen, ik kan hem op deze manier nog mooi compleet houden mocht ik toch besluiten hem te verkopen.

Groenten,
    Tjerk ;)

5. Mopilot

Mopilot

Lid geworden:
    31 jul 2006
    Al Sketch up plaatjes!?

Greetz,

Michiel

6. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Hier een klein voorproefje dan :

Detail niveau bij het ene object hoger als bij het ander, straks bij het totaalbeeld zie je er toch allemaal niks van. Was maar net waar ik zin aan had om verder uit te tekenen. Hoop begin deze week met de eerste volledige beelden te kunnen komen.

Het ontwerp met het verbrede onder gedeelte ben ik nog niet mee bezig geweest. Dat hoop ik morgen te kunnen doen en jullie voorzien van 2D cad tekeningen.

Groenten,
    Tjerk ;)

Laatst bewerkt: 7 sep 2009
  7. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Heren, eindelijk is het zover! De eerste 3D beelden van Layout optie 4!!!

Ik kan er wel een heel verhaal bij typen, maar dat leest toch niemand ;)

Groenten,
    Tjerk ;)

8. remie

remie

Lid geworden:
    8 apr 2004
    Ik had zojuist al een preview gekregen via msn, maar ik plaats hier ook even wat ik al eerder tegen tjerk zei: Woaw, nice!!!
    Ik ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.

Groeten remie

9. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
  10. barrrrtt

barrrrtt

Lid geworden:
    4 aug 2008
    Kort gezegd: Erg nice! Lijkt me een winner!

Kun je wel nog een beetje schuiven met de packs voor het zwaartepunt? Dat de packs wat hoger zitten is ook relax met een eventuele crash. Ook geen motortandwiel of as vlak erboven, kan er niets in je packs prikken.

Schiet me nog wat te binnen, de stabi sensor, misschien een idee om die achter de A arm te zetten? Ook weer met een eventuele crash in gedachten. ( of was die plaatsing nu puur voor het plaatje? ;) )

11. Mopilot

Mopilot

Lid geworden:
    31 jul 2006
    Nondekanonne wat ziet dat er gaaf uit!

Bijna beter als in Solidworks! Is dit nu de gratis versie van SketchUp?
    Echt super! Een opmerking ik zie wat weinig "vlees" bij de motor bevestiging, daar moet je wat meer materiaal zien te verkrijgen want het ziet er zo wat slapjes uit. Neem je je laptop mee zondag, kan ik het even van dichtbij bekijken.

Greetz,

Michiel.

12. wrobijns

wrobijns

Lid geworden:
    13 apr 2004
    Ja, EINDELIJK is er wat te zien.
    je hebt er wel helemaal 2 dagen over gedaan ;)

Ik kan niet anders zeggen:
    WOW !!!!!
    wat ziet dat er gelikt uit.

Ik zie wel de battery constructie van michiel terug.
    Mooi gejat.

En zoals Michiel al zei zou ik de motor-area wat steviger maken.
    Misschien een custom beugel/brug om de motor heen.
    Frame een tikkie hoger maken om de motor heen en dan een metalen brug van side to side.\
    Maar wat weet ik er van, ik ben geen constructeur......

Laatst bewerkt: 8 sep 2009
  13. B. de Groot

B. de Groot

Lid geworden:
    11 jan 2006
    Heel gaaf Tjerk :D

Gaat wel goedkomen dit ;)

14. RBRCH

RBRCH

Lid geworden:
    24 jul 2006
    Dat ziet er gelikt uit Tjerk, complimenten!

Inderdaad wat weinig vlees bij de motorbevestiging zoals Michiel al opmerkte, dat is inderdaad een aandachtspunt maar je bent goed bezig :thumbsup:

Het onderste deel van je frame heeft een vrij lange overspanning zonder afsteuningen, dat geld ook voor de bodemplaat, misschien kan je daar nog een laag u frame'pje/blokje in maken om deze drie met elkaar te verbinden zodat trillingen voorkomen worden.

Misschien ook nog een overweging zou zijn om het schotje wat je vooraan hebt gemaakt (waar de voorste accu doorheen loopt) ook nog een keer tussen beide accu's in te plaatsen, zodoende krijgt het geheel nog wat meer binding.

Succes!
    Gr, Roy

15. Mopilot

Mopilot

Lid geworden:
    31 jul 2006
    Hij is zo druk bezig dat ie onze complimenten en opmerkingen niet eens leest volgens mij ;-)

Greetz,

Michiel.

16. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Hahaha rustig blijven! Alleen kalmte kan u redden!

Ik ben idd lekker bezig! Bedankt voor de leuke reacties! Super!

Hier nog even 2 sfeerbeelden dan :

Bart, of het zwaartepunt goed zal zijn is mijn grootste zorg op het moment. Als het een eind naar achter toe moet ben ik de sjaak. Op het oog en gelet op de verhoudingen en het ontwerp van Michiel denk ik aardig in de buurt te komen.

Roy, ik ben het helemaal met je eens dat er onderin wel wat meer versteviging moet komen. Het waren beelden om een impressie te geven van het ontwerp. Het mooie van zo'n 3D model is dat je gelijk de knooppunten en zwakke plekken ziet. Waarschijnlijk moet er een custom onderdeel komen om de 3 delen met elkaar te verbinden, dit probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen en wil eigenlijk alleen maar onderdelen gebruiken die standaard in de kit zitten. Maargoed, je komt er niet altijd onderuit.

Michiel, nee dit is de pro versie van sketch-up met daarbij de podium plug-in om te kunnen renderen. De gratis versie van sketch-up doet trouwens niks onder aan de pro versie, heb de verschillen nog niet kunnen vinden.

Over de zwakheid rondom het motor gedeelte. Zelf vond ik het ook al gammel overkomen, daarom ben ik er dus even mee bezig gegaan.

- De motorplaat in de 3D tekeningen (oud) is 8mm dik, zelf denk ik met 6mm ook wel weg te kunnen komen?
    - De schroefgaten van de motorplaat verder uit elkaar gezet, waardoor ze in "meer carbon" terrecht komen.
    - De motorplaat aangepast zodat de sleuf in het frame kleiner kan.
    - Gat van het maingear aangepast voor meer vlees, helaas wordt het er esthetisch gezien niet beter op.
    - Uitsparing voor de motor een stuk kleiner (smaller) gemaakt,

Zou dit 't 'm doen?

Het ontwerp met het verbrede frame ga ik eerdaags hard werk van maken, ik denk nog steeds dat dat de grote kanshebber gaat worden. Alhoewel ik nog altijd zeer gecharmeerd ben van deze optie 4!

Groenten,
    Tjerk ;)

17. heimhelicopters

heimhelicopters verslagschrijvers

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    leipe shit jonge,

Misschien een idee om de motorplaat en het erachterliggende hoofdaslager in 1 grotere alu plaat te maken? Heb je denk ik ook geen extra frame versteviging op die plek nodig.
    De sleufgaten maak je dan natuurlijk in de alu plaat.

Vooral doorgaan!

Steven

18. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Steven! Bedankt ouwe!

Wat een geweldig idee! 6mm lijkt me toch dik zat?

Groenten,
    Tjerk ;)

Edit: Toch een knaken plan.. Als ik dat doe kan ik de tandwielen niet meer afstellen. Leg dat dode vogeltje maar gauw weer terug op de bodem van z'n kooitje!

Laatst bewerkt: 9 sep 2009
  19. RBRCH

RBRCH

Lid geworden:
    24 jul 2006
    Suggestie...

Hey Tjerk,

Als ik zo kijk naar je motorbevestiging, dan heeft de sleuf die je daar hebt aangebracht de functie om de ronding van je motorsteun de ruimte te geven, deze is zo te zien breder dan je carbonframe breed is.
    Dit komt weer door het gatenpatroon van je motor.

Wanneer je de motor 45 graden draait komt je gatenpatroon gunstiger uit, het montageblok kan daardoor smaller en de sleuf ben je dan niet nodig.
    Daardoor creeer je weer meer vlees en dus stevigheid.

Gr, Roy

20. heimhelicopters

heimhelicopters verslagschrijvers

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Gooi je knaken maar in het vogelkooitje.
    Je moet natuurlijk in het alu blok sleufgaten maken zodat je de motor kan schuiven on de tandwielspeling af te stellen.

snappiewel toch?

greetz.

Deel Deze Pagina