[Bouwverslag] E-Vibe Fifty 10S

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Lazerbeak, 28 aug 2009.

1. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Hey Steven!!!

Kijk, daar kun je van op aan, maakt er gelijk werk van! Als je een vrouw was!!!
    Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen!

Als je ooit een digitale tekening van iets moet hebben weet je mij te vinden he!

Haha de Vibe 600 TJM, ik moet waarschijnlijk gauw met wat anders komen voordat deze naam blijft hangen ;) Ik ga er wel een keer over nadenken.

Het CNC-werk is ondertussen betaald, helaas waren de carbonplaten wel op dus hoogstwaarschijnlijk eind volgende week zal het klaar zijn en op de post gaan. We gaan het meemaken.

De groenten,
    van Tjerk ;)

2. jhrrekers

jhrrekers

Lid geworden:
    18 aug 2008
    Tjonge jonge, dus nu gaat het toch echt gebeuren. spannend, spannend

Hou ons op de hoogte, ben heel benieuwd.

Was ik maar zo handig, ik kan nog niet eens een spijker recht in de muur slaan...

Remon

3. heimhelicopters

heimhelicopters verslagschrijvers

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Zagen zagen wiede en nogwat

so,

het zaagwerk is voltooid en er is het een en ander uiteraard niet aan de maat, Maar ik heb voor een 3tal setjes onderdelen uitgezocht wat op 0,1mm aan de maat is. Het geknutselde stuk hout heeft in elk geval prima zijn werk gedaan.

Hierboven afgebeeld , de afkortzaag en een afgezzagde plak alu. De houtconstruktie heb ik op deze foto al ingesteld voor de crossbars van 7 mm.
    De gleuf links van de rechter is ontstaan voor de 32 mm stukken. 1 van die 32mm stukken ligt nu op de plank en gaat er over dwars onder om gezaagd te worden in strookjes van 7mm. Ik heb lekker mijn vingers verbrand aan de zeer hete stukjes alu nadat ze gezaagd zijn.

Ik hou het hier naar rechts aangedrukt met een stukje hout.

Hierboven het resultaat,
    en hieronder een setje voor 1 vibe, echter nog ongeboord. Ik verwacht dat er nog 10-20 gram afgaat. echter komen er weer een hele stapel schroefjes bij...

Nou almet al denk ik dat je over twee weken wel kan schroeven, Het eerste setje zal ik de komende week al wel af hebben.

Geduld is een schone zaak en een bezem maakt de zaak schoon.
    Ajuus,
    Zteven!

4. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    En wat als je de edele kunst van het vijlen nou toepast? Dan word alles een stuk preciezer.

5. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    De edele kunst van het vijlen is tegenwoordig verbannen door CNC zaag machines die het hele spul in een minuut zeer precies doen ;)
    Maar als je daar allemaal geen beschikking over hebt dan is dit plus vijlen een prima oplossing voor een prototype.

6. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Geweldig Steven :D Ziet er allemaal al goed uit!!! :D
    Leuk dat je het ook allemaal met foto's bijhoud!

Ach.. 0,1mm wat is dat nou? 2mm carbon heeft genoeg flex om dat verschil "aan te trekken". Maak ik mij echt geen zorgen om!

Als ik wat kan doen Steven moet je het zeggen he!!!

De groenten,
    van Tjerk ;)

Geduld is dus een bezem?

7. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Je brengt toch een hoop spanningen in het frame op die manier, als je een keer krrrr doet scheurt je hele frame in een miljard stukken. Dat is niet zo fijn.

Voor mn eigen conversie denk ik dat ik maar CNC ga vijlen;-)

8. nwolsink

nwolsink Guest

0,1 mm is echt niks, dat geef geen "ernstige" spanningen, sterker nog dat zie / merk je niet eens met monteren

9. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Ik blijf er toch bij dat als je een aantal frame spacers tussen de 19.9 en 20.1mm hebt, je een hoop spanning in je frame brengt, wat zwaar onnodig is. Als je het frame op 1 punt belast, zoals in een crash, dan is de kans op een gescheurd frame een stuk groter.

10. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Hangt ervan af of de maat afwijking in die kritieke richting (tussen geklemde maat) aanwezig is.
    Is dat zo, dan moet je er zowiezo nog meer bewerkingen aan verrichten (gat+draad en volledig haaks), en dan kan je ze maar net zo goed gelijk even vlakken.
    Ben het wel enigszins met Laurens eens.
    Het is geen ramp, maar het is ook een "eitje" om ze wel gelijk van maat te maken.

11. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Dat gaat vast allemaal wel goed komen, geen haar op mijn reet die zich daar druk om maakt!

Afijn, pinions vandaag binnen gekregen en de connectoren voor de lipo's zaterdag al! Nu zit ik alleen nog met de vraag: zal ik mijn motor direct een regelaar solderen? Of connectoren ertussen? Aangezien ik de BEC van de Jive ga gebruiken kan het misschien wel prettig (lees veilig) zijn om connectoren te gebruiken om deze los te kunnen halen mocht ik bezig zijn met de v-bar of andere elektronische bezigheid.

12. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Kheb bij mn T250 en Furion de regelaar direct op de motor gesoldeerd, maar ik denk dat het bij een wat grotere heli wat minder kritisch is. Kheb dr alleen nooit last van, misschien wel als ik verschillende banks ga instellen bij de Stratus. Maar dat kan jij beter inschatten.

13. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    Zou ik wel doen, als je een setting van je regelaar wilt veranderen trek je voor de veiligheid gewoon 2 van de 3 connectoren naar de motor los. Je wilt echt niet dat je motor onverwacht aan gaat lopen, stel je eens voor ....
    Als je hiervoor voor 4mm neemt is dat prima .

Overigens zou ik voor de allereerste testen het motortandwiel verwijderen of van het hoofdtandwiel af schuiven, en dan aan laten lopen , als proef, veiligheid voor alles ...

Oh en de draden van de motor niet inkorten, vaak zijn alleen de uiteinden geschikt gemaakt om te solderen (rest van het draad zit vaak nog het isolatie-lak van het koperdraad op en dat is een crime om te verwijderen)
    Regelaardraden kan wel.

succes
    Bas

14. barrrrtt

barrrrtt

Lid geworden:
    4 aug 2008
    Motordraden idd niet direct op de ESC solderen. Kan altijd handig zijn om deze makkelijk eens los te maken. En de meeste goudpluggen die je bij een ESC, motor krijgt zitten zo stroef dat je geen zorgen hoeft te maken dat die loslaten.

Ben benieuwd naar de eerste foto's!

15. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    "yes we did, your order was despatched last thing yesterday."

KIJK! Dat zijn berichten! Stay tuned!

Zteven, hoe gaat het daar in Hengelo-zuid? Hebben we te maken met eigenwijs alu of werkt het wel mee?

16. heimhelicopters

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    roet in het alu-eten

Tja, traagheid,....

een fikse verkoudheid en dikke lekneus hebben al twee dagen wat roet in het project gegooid. Ik zal proberen vanavond nog wat zin te maken.

dripnose Zteven.

17. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Dat scheelt weer wat tapolie;-) Ik ben benieuwd hoe snel je het binnen hebt, en wat het resultaat is.

18. heimhelicopters

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    verder....

Ik weet het , het is alweer laat maar dit zijn die gouden uurtjes voor de knutselarij. Hmm, geen woorden maar foto's:

Waar waren we? Donderdag even zin gemaakt en een paar krassen en deuken in het aluminium gemaakt.

En ik heb ze maar even opgemeten:

Het is goed voor 3 setjes.
    Ik kies voor nu de middelste maten eruit en maak er eerst maar eens een setje van.

Na het 2,5 en 4mm boren ben ik hier aangekomen:

Even een overzichtje van de werktafel, klaar om de m3 draad te tappen:

Maareh,.... Dat zien we (morgen) dan wel weer!

Zteven!

{Blijf nou van die spullen af Tato, Hoe vaak moet ik je nou nog zeggen.....}

19. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    :thumbsup: ZO! Dat schiet lekker op! Dat is nog eerder klaar dan ik de frames binnen heb! Ziet er allemaal super uit, helemaal geweldig :-D En dan ook nog eens genoeg voor 3 setjes!

Wie weet kan ik hem volgend weekend wel afbouwen! Overvolle agenda, maar hier weet ik wil tijd voor vrij te maken. (zoals nu in de gouden uurtjes ;) )

Echt mega bedankt Zteven! Awesome! :celebrate::worship:

De groenten,
    van Tjerk

20. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Mijne heren,

GEWELDIG NIEUWS! De pakketpost is geweest en heeft mij het volgende achtergelaten :D :

Materiaal is echt super afgewerkt, mooie glans erop en geen scherpe randen!
    Bijgevoegd een stukje "crap offcut" om zelft mee te knutselen.

Even proefpassen ;) Zit allemaal erg strak in elkaar en heb er belachelijk veel zin aan om te bouwen.
    Vanavond even bij Zteven de alu delen ophalen en ik heb alles om hem klaar te maken!

Stay tuned!
    Tjerk ;)

Deel Deze Pagina