Bouwverslag(en) Hydromite

Discussie in 'Speedboten' gestart door TGXnut, 15 mrt 2006.

  1. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    denk dat het ook zonde is om er dure onderdelen in te zetten. Je kan er best een flexas in zetten van 35+ euro, maar in dit geval zal het toch geen snelle boot worden. Wat je eventueel wel kan doen is een langere as kopen voor 10 euro en de motor wat lager en verder voorin zetten, dan komt hij in een wat kleinere hoek naar buiten.

    Wat weegt hij eigenlijk?
     
  2. BigBoat

    BigBoat Guest

  3. roderick_schmitz

    roderick_schmitz

    Lid geworden:
    17 sep 2004
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Curacao
    Tnx, dat kunnen we wel gebruiken, zal dat even doornemen vanmiddag. En dan zal ik ook gelijk wegen. Tnx voor de hulp! :)

    EDIT: ik heb net even snel gekeken, ziet er inderdaad toch nog wel wat ingewikkeld uit..... Maar, wie weet :p
     
  4. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    Als je het gereedschap ervoor hebt is dat idd een goede oplossing
     
  5. bstar

    bstar Guest

    mijn hydro is trouwens zonder iets er in 352 gram
     
  6. roderick_schmitz

    roderick_schmitz

    Lid geworden:
    17 sep 2004
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Curacao
    ik heb net gewogen. mijne is kaal 405 gram. Dan moetie nog gelakt worden en een bovendekie krijgen.............
     
  7. jblankevoort

    jblankevoort Guest

    dat die as neit horizontaal loopt, makt dat echt zoveel uit?
    wat voor effect heeft eht op die boot dan..

    en een water jet, is dat betrer als een prop?
    of maakt dat absoluut niets uit.

    bij ons bootje zeker niet, want das een worstelaar in plaats van een hydro
     
  8. Roel

    Roel

    Lid geworden:
    4 jul 2003
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Drunen
    Dat de as schuin erin staat maakt wel een groot verschil.
    De schroef gaat nu de neus omlaag drukken en de kont omhoog.
    En dat wil je dus niet, je wilt dat de neus omhoog gaat en de boot uit het water komt.

    En dat de neus omlaag gaat als je niet gelijk veel gas geeft is toch al een algemene eigenschap van de hydromyte.

    En een waterjet???
    Geen idee wat dat zou doen.
    Maar het gedeelte waar dan de waterinlaat zou moeten komen zou het water niet moeten raken als de myte goed vaart

    P.S. Wat op je spelling letten zou prettig zijn, dit is erg moeilijk lezen
     
  9. roderick_schmitz

    roderick_schmitz

    Lid geworden:
    17 sep 2004
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Curacao
    Ik hoorde dat de as maximaal 12 graden mag staan. Die van ons staatop de 30. Zal dus wel een hydroduikboot worden :p

    Deze week dan maar weer even slopen :p

    Tnx voor de hulp/uitleg/adviezen tot nu toe!
     
  10. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    Valt me nog mee. Ik hat gedacht dat hij zwaarder zou zijn.
     
  11. jurriaan

    jurriaan

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    968
    Locatie:
    Leeuwarden
    In dit type romp kan je een jet wel vergeten, dat kan gewoon niet. Model is gebouwd voor een aandrijving die de romp lift geeft, en dat geeft een jet niet..
    Verder is een prop veel efficienter dan een jet 8)

    grtz
     
  12. jblankevoort

    jblankevoort Guest

    dank je, dat laatste wou ik even weten
     
  13. hallo hydromite fanaten




    ik heb dit hele topic doorgelezen en ga er nu ook een bouwen.
    aangezien ik nog nooit zoiets gedaan heb, ga ik rustig aan bouwen.
    en zal ik ook veel vragen gaan stellen :lol:
    ik heb al heel veel spullen gehaald
    ik ging naar de gamma maar daar hadden ze geen idee wat balsa hout was :roll: dus alvast maar wat berken triplex (3mm dik) voor de ribben gehaald.
    en bij de modelbouw winkel maar balsa halen.......
    ik moet nog 2 examens doen en dan ga ik ook beginnen met bouwen!!!!!!!!

    pics:




    [​IMG]



    PS: mijn tekeningen zijn op a2 uitgeprind,dus hij word groot!!! 8O
    ik zat te twijfelen tussen a3 en a2, toch maar a2 gedaan.......


    groetjes steef
     
  14. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.525
    Locatie:
    Nieuwegein
    hoe groot is groot?

    en ik denk dat veel mensen zich vergissen in het hout soort,, 3mm triplex is behoorlijk zwaar. denk dat je meer moet kijken naar 2mm spanten en 1mm bekleding dit is voldoende voor boten tot 80cm.

    met 3mm huid dan kan je boten bouwen tot 2 meter
     
  15. jaimy

    jaimy

    Lid geworden:
    22 okt 2003
    Berichten:
    1.651
    Locatie:
    amsterdam
    nog wel groter ook..... :roll:
     
  16. bstar

    bstar Guest

    En je hebt mischien het probleem dat je spanten een beetje krom worden! dat was bij mij wel bij dat gamma hout! ik had wel de meest rechte plank genomen maar toch...

    Succes!
     
  17. roderick_schmitz

    roderick_schmitz

    Lid geworden:
    17 sep 2004
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Curacao
    wij hebben met ons gamma triplex helemaal geen probleem gehad met kromme spanten enz......

    En jah, wij hadden triplex gebruikt voor de hele boot, maar dat was bewust, en dus geen vergissing.

    Maar succes met de bouw, en houd ons om de hoogte. (ook met foto's :) )
     
  18. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.525
    Locatie:
    Nieuwegein
    [​IMG]

    dit is mijn supercat deze weegt nog geen 200 gram. 50cm lang en alleen de kap ontbreekt nog en de verf. maar dat is het gewicht hem niet.

    dan zit er versteviging in, de tunnel is extra verstevigd. en hij zit volledig in de epoxy

    @jaimy kan inderdaad nog wel groter ook ja.
     
  19. Xtreme

    Xtreme Guest

    ff een vraag

    [​IMG]


    kan je die strut ook zelf maken of kan je die kopen
    en zo waar

    alvast bedankt
     
  20. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.525
    Locatie:
    Nieuwegein
    zit meestal bij je flex as
     

Deel Deze Pagina