Bouwverslag(en) Hydromite

Discussie in 'Speedboten' gestart door TGXnut, 15 mrt 2006.

  1. bstar

    bstar Guest

    ow... dit was volgens mij de fijnste korrel bij de gamma..... ik zal morge uit school nog eens gaan kijken!!

    groet, aad
     
  2. jaimy

    jaimy

    Lid geworden:
    22 okt 2003
    Berichten:
    1.651
    Locatie:
    amsterdam
    ga anders even langs de halfords.
    die hebben het fijne schuurpapier meestal wel liggen..

    greetz jaimy
     
  3. BigBoat

    BigBoat Guest

    Korrel 1000 is veel te veel, 400 is zat.
    De schuuroneffenheden met 400 spuit je wel weg.
    Helemaal als er met spuitbussen gespoten wordt.
     
  4. jaimy

    jaimy

    Lid geworden:
    22 okt 2003
    Berichten:
    1.651
    Locatie:
    amsterdam
    je kan het met spuiten weg werken maar beter van niet ..
    beter dat je het schuurt dat het gepolijst hebt.

    ik heb nu z'n 14 boten van me zelf gespoten en 10 boten van andere dus weet onder tussen wel wat het mooiste is om echt strak te spuiten..
    ook spuit ik 1op1 auto's en daar gebruik ik (we) zelfs korrel 2000.

    met korrel 400 blijf je schuur kuiltjes zien.. ookal lak je het..
    met korrl 800 zijn die al aardig weg en het betse blijft korrel 1000 om een echt supper strak spuitwerk te krijgen me simpele spuitbussen van motip.

    greetz jaimy
     
  5. bstar

    bstar Guest

    jongens, ik ben aan het balen!!
    kijk even naar mijn lijsje:

    grondverf MoTip 10,- (ik heb zelf geen andere grondverf nog liggen)
    Metallic verf MoTip 10,-
    velgenverf MoTip 5,-
    blanke lak MoTip 10,-

    dit is samen, ik heb het nog zoals jullie zien goedkoop gelaten door 2 kleuren te gebruiken, 35!!!!,- euro!! kan dit niet goedkoper??

    groet, aad
     
  6. BigBoat

    BigBoat Guest

    Praxis arcylaat verf ~4 euro.
    Afschuiten met blanke acrylaatspray.
    LET OP - geen Alcyd !!!
     
  7. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    motip blanke lak 25% extra 5,95
     
  8. jurriaan

    jurriaan

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    968
    Locatie:
    Leeuwarden
    eej aad,

    denk je er wel om dat de metallic lak niet over de gewone lakken van Motip kan, mits je echt hele dunne laagjes erop doet. (en met dun, bedoel ik echt nevelen) anders gaan de twee met elkaar bijten. Dus even bij spuit volgorde daar op letten voor het mooiste resultaat

    en wat bedoel je met je punt voelt zacht? kan je het indrukken ofzo? als dat het geval is zou ik daar nog even wat aan veranderen anders is je romp zo kapot..

    grtz jurriaan 8)
     
  9. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    Vandaag naar mcmodelbouw en naar 2bros geweest. Motor, koeling en flexas gekocht. Denk dat ik dit weekend kan gaan kijken of hij blijft drijven :D

    idd heel dun opzetten, tussen de dunne laagjes goed laten drogen totdat je een mooi resultaat hebt.
     
  10. bstar

    bstar Guest

    jurriaan, waar schreef ik dit dan?? ik kan het me niet herinneren... maarja...

    TGXnut schreef:
    raar!! toen ik keek, zag ik staan dat het 11 euro of zo was... naja.. nog maar een keer kijken!! enne, kan de metalic lak van MoTip wel gewoon over de grondspuitverf van MoTip?

    TGXnut, ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien met je flexas etc.!

    groet, aad
     
  11. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    ik ook! As zit erin. Ben nu aan het aflakken

    Heb nog even gekeken was 6.95 met 25% extra gratis
     
  12. bstar

    bstar Guest

    oke! ik zal vandaag nog even naar de halfords gaan om waarschijnlijk de boel ook te gaan kopen. Ik kan nog niet de kap er op zetten omdat ik nog geen nieuw hout heb. ik hoop dat snel een van m'n ouders eve naar de winkel willen rijden. Ik denk dat ookal zit de kap en zo er nog niet op ik in ieder geval vandaag de onderkant al wel een keer in de grondverf zet.

    groet, aad
     
  13. jurriaan

    jurriaan

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    968
    Locatie:
    Leeuwarden
    ha aad,

    stond tussen je pics, misschien bedoel je ook wel dat het GLAD aanvoelt, maar dan heb ik het verkeerd begrepen 8)

    grtz
     
  14. bstar

    bstar Guest

    Ja, jurriaan, ik bedoelde denk ik inderdaad glad!! sorry, mijn fout!

    Mijn vader was zo aardig om voor mij even naar de modelbouwwinkel te rijden!! Nu heb ik een flex-as en nieuw hout, koperenbuisje voor de waterkoeling en brandstofslang om het water door te laten gaan.

    TGXnut, waar komt jou servo en hoe laat je de servostang lopen naar je roer toe?? of weet je dat nog niet?

    groet, aad
     
  15. bstar

    bstar Guest

    Hey jongens, inmiddels is bij mij dus allles binnen. Ik heb de verf ook binnen!! Morgen kan ik dus de hele dag aan de slag. vanavond kan ik de opbouw afmaken!! ik heb al een idee!! Morge kan ik waarschijnlijk de eerste grondlaag er over spuiten. Hier een voorproefje: [​IMG]
    Meer foto's zie www.bootverslag.tk, directe link: http://members.home.nl/send2niels/hydromiteaad.htm

    groet, aad
     
  16. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    Aad, je moet een beetje oppassen met zo veel lijm gebruiken. Hoe minder lijmresten, hoe minder werk om het allemaal weer te verwijderen. Heb de Servo met dubbelzijdig spiegeltape vastzitten. Moet nog even steuntjes maken om hem verder op z'n plek te houden. Asje naar het roer gaat door een stukje benzineslang waarvoor ik een 5mm gaatje in de spiegel heb geboord. Daar past het bezineslagetje precies in.

    Wat voor een binnen en buiten diameter heeft die benzineslang? Ik heb zelf een luchtslang (vijverbeluchting) gebruikt omdat die een grotere doorlaat heeft.

    Zal binnenkort weer foto's plaatsen.
     
  17. bstar

    bstar Guest

    TGXnut, De buitendiameter van de slang is 5mm en binnen is hij 2-2,5mm ongeveer. Ik heb de spiraal ook al gebogen en getest! hij doet het heel goed!
    Gisteren ben ik echt heeel hard bezig geweest en nu heb ik de opbouw ook al af. Ik zal nog foto's plaatsen van de spiraal.

    Ik ben ook besloten dat ik begin met een standaard 540 motor.
    Ik heb het er met de baas van de winkel overgehad. Ik ben namelijk van plan om een nieuwe rc-auto te gaan kopen waar ik een brushless motor in ga zetten. De baas van de winkel zei dat ik die motor dan ook wel in m'n boot kon zetten. dus vandaar.

    Nu heb ik nog een probleempje! mijn flexas is iets te lang! Hoe ver steekt jouw flex-as uit TGXnut?

    Ik denk dat ik nu gezegd heb wat ik wou zeggen dus...

    groet, aad
     
  18. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    steekt waaruit? Van mij zit gewoon netjes op z'n plek

    Hoe heb je getest?

    Wees voorzichtig met zomaar elke brushless in je boot te hangen. Heb er al een aantal gelezen waar dit fout ging (xtremercboats).
     
  19. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    Baby drijft :banana: . ff in m'n Koi vijver ter water gelaten. Vissen zaten gelijk weer onderin :D

    Ik heb de waterinlaat achter de prop gemaakt. Werkt perfect. Als je de boot vasthoud en gas geeft pakt hij meteen water op

    [​IMG]


    Ps moet nog even een ontvanger pakketje solderen en een turnvin maken
     
  20. bstar

    bstar Guest

    Ik bedoel hoe ver je flex-as uitsteekt achter de boot! Hoe lang is jouw flex-as?
    die van mij is 19 cm lang.
    Heb je nog meer foto's van de achterkant?
    Heb je het roer gekocht of zelf gebouwd? (ik was van plan om hem zelf te maken)

    De opbouw word al heeel mooi!!

    groet, aad
     

Deel Deze Pagina