Bouwverslag F4U Corsair 'LUCKY-GALLON 'nr 92(Nick Ziroli plans)

Wel heel jammer idd, je was met dit model duidelijk op de goede weg. Vond het leuk om je te volgen.

Freek

???

Stevo schreef ooit: 'Het is geen virus, het zit in de genen.'

Dus stoppen: lastig . . .

Maar wie zijn wij om de beslsising niet te respecteren?

Toch denk ik: tot spoedig weerziens!

jan.

(ervaringsdeskundige)

Neem dan gewoon eve een stapje terug
eve vloeken vlieg eve een arfje
en pak de mooie projecten later weer op
of af en toe wat doen
dat doe ik ook ik heb ook een drukke baan een gezin en ben aan het verhuizen
maar tog af en toe wat knutselen
zelfs in de pauze op men werk
dan maak ik de landingsgestellen

Het is dat ik op dit ogenblik al overladen word met modellen van een andere stopper met een wat zwaardere reden
Ik zeg niet weg doen
Rustig afentoe is wat aan doen
Ik wil hem best wel spuiten voor je van de zomer
kost aleen de verf
En dan ophangen op zolder
Tot het weer begint te kriebolen

Zeker niet wegdoen.
Ben zelf ook 30 jaar gestopt en nu terug herbegonnen van nul.
Had ik destijds niet alles verkocht, had ik na 4 jaartjes gewoon kunnen verderdoen.
Had nadien niet de lust om te herbeginnen mits ik mij op treintjes gegooid had.
Eens modelbouwer, blijf je modelbouwer, het zit gewoon in de genen.
Dankzij een van mijn zoons ben ik nu volop weer bezig met het vliegen en bouwen en heb ik spijt dat ik 30 jaar ben verloren aan een hobby die mij het liefste was.
Met treintjes zit je niet in de vrije natuur en heb je ook minder vrienden waarmee je kan praten over de hobby, je zit gewoon eenzaam op een kamertje, wat geen verschil maakt, dat is dat je gewoon aan het bouwen bent maar je komt gewoon niet meer buiten.

Johan.

Patrick,

Ook ik zou de kist niet wegdoen als ik jou was, tenzij je er zelf dringende reden voor hebt maar dat kan ik niet bepalen. Je hebt er zo veel werk en liefde in gestoken. Waarschijnlijk is het een manier om niet meer aan de hobby herinnerd te worden maar wat hierboven ook al eens is geschreven, vroeg of laat komt de liefde voor de hobby toch weer bovendrijven. Ik heb je vaak genoeg gezien op het veld en met de nodige passie horen praten of het veld over de hobby.

Kijk het gewoon nog eens aan, laat je spullen eens een jaar liggen en besluit dan nog eens.

ps. Ik spreek uit eigen ervaring. Vorig jaar was bij mij de zin ook een beetje weg na bijna 25 jaar modelvliegen en bouwen. Aan stoppen heb ik nog geen seconde gedacht en nooit overwogen. Wel heb ik het afgelopen jaar veel tijd in ons schip gestoken. Nu ben ik een jaar verder en heb weinig gevlogen (wel veel gevaren) en is de drang om te gaan vliegen erg groot geworden.

Gun het wat tijd.

Groet,
Alex

Helemaal mee eens: niet weg doen! :nooo:

Kinderen worden groter, studie rond je af: konmt allemaal goed. :)

Ik heb ooit in een vlaag van verstandsverbijstering een bijna voltooide vleugel en kielvlakken van een P-47 Thunderbolt van tekening (Brian Taylor) verkocht aan Bert van Eijk.

O o o wat een spijt . . . :(

En bij Bert ligt 'ie volgens mij nu al een jaar of 6, 7 te verstoffen . . . :mad:

(Bert, mocht je dit lezen: ik koop 'm zo weer terug!)

Dus: niet verkopen.

jan.

Nou Patrick,

heb de kist zien staan en je hebt mooi werk geleverd hoor.

En het huidige baasje zal er vast wel goed voorzorgen, en voor mij dan ook weer wat geluk kan ik er ook af en toe mee vliegen :yes:

Nu moet ie maar even door bouwen, wie wete krijgtr ie dan de Ziroli familie eens compleet ;-)

Grt,
Berto.

Nou Patrick,

heb de kist zien staan en je hebt mooi werk geleverd hoor.

En het huidige baasje zal er vast wel goed voorzorgen, en voor mij dan ook weer wat geluk kan ik er ook af en toe mee vliegen :yes:

Nu moet ie maar even door bouwen, wie wete krijgtr ie dan de Ziroli familie eens compleet ;-)

Grt,
Berto.

Ik heb afgesproken dat ik een keer die kant op kom als hij vliegklaar is.

Patrick

Ik ben ook benieuwd....

Ik sta op het punt een ziroli corsair te kopen dit zijn grote projecten die lang duren en waar je op een moment zegt pffff duurt lang...

Ik vroeg mij af of 62 cc wel genoeg is zelf dacht ik aan 70-80cc

Mag ik vragen wie deze corsair heeft!

Ik heb afgesproken dat ik een keer die kant op kom als hij vliegklaar is.

Patrick
Hallo Patrick,
Ik ben weer begonnen om de Corsair af te bouwen , eerste keer in de grondverf gespoten , geschuurd en vervolgens de belijnining er op en opnieuw in de grond verf gespoten.
Ik ga een nieuw lijntje open zetten omtrend de afbouw van de corsair
Groeten Matthijs

.
Mooi dat deze kist afgebouwd gaat worden!
Succes ermee, ik ga `t weer volgen.

Groeten, Ramses

O die is klaar voor een kleurtje.
Dat weet ik inmiddels via facebook.

Gr Han.

11043044_439344129551447_9134204847809979236_n.jpg

Okay dat is mooi,

Bedank Han voor de info, ik was nml erg benieuwd naar de statusen hoe hij vliegt, dan weet ik of ik hem goed gebouwd heb....

Back