Bouwverslag F550 transportkoffer voor de hele hobby

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door EJS, 23 feb 2012.

  1. EJS

    EJS

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ik heb 50 euro betaald, maar dat kwam omdat ik in eerste instantie zelf zachtschuim had aangeleverd, maar omdat het zachtschuim niet geheel aan de verwachting voldeed heeft hij het opnieuw (kostenloos) gedaan met schuim van hem. Dus ik kan je daar niet echt een juiste prijs voor geven, maar ik schat in dat als ik het schuim meteen via hem had gedaan ik rond de 100 euro kwijt was geweest voor het snijden + schuim.

    Wel moet je dan zelf een DFX file aanleveren, maar dat zal voor jullie geen probleem zijn...
     
  2. EJS

    EJS

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Noord-Holland
    Als ik de andere forums lees dan komt dat (geen sat verbinding) meestal door dat de GPS te dicht bij de andere elektronica zit, ik heb hem uit voorzorg toch een klein stukje verplaatst, en meteen afgeschermd door het aluminium voetje op een carbon plaatje te monteren (zie foto's). En hierdoor kreeg ik ook meteen een mooi plekje (onder het carbon plaatje) om de led te bevestigen...

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Reivax72

    Reivax72

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    211
    Locatie:
    Hamont (Be)
    Sorry dat ik nu pas even reageer, maar ben even niet meer online geweest.

    bedankt voor de adresjes! en mijn complimenten voor het eindresultaat! ziet er echt netjes uit!

    mvg
     
  4. Middel47

    Middel47

    Lid geworden:
    29 dec 2011
    Berichten:
    38
    Heb je die DX8 speciaal voor deze gekocht? Of kan dit ook allemaal met een 6 kanaals?

    Waarom heb je de DX8 gekocht? Ik heb zelf een DX6i van Spektrum, en wil heel graag een Wookong F550 kopen. Moet ik dan ook aan een DX8?
     
  5. EJS

    EJS

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ik heb gekozen voor de DX8 omdat ik daar 3 standen schakelaars op heb om de verschillende funktieÅ› op te kunnen schakelen. Maar het zou ook kunnen met een DX6 alleen is het dan wat omslachtiger met instellen....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  6. Middel47

    Middel47

    Lid geworden:
    29 dec 2011
    Berichten:
    38
    Ik ben dan een gek, maar moet ik dan denken aan failsafe, auto-land en positionhold of zijn dat andere dingen?
     
  7. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    atti manu en failsafe denk ik maar dit zou je ook met een dx7s kunnen.
     
  8. nperdaen

    nperdaen

    Lid geworden:
    5 mei 2012
    Berichten:
    87
    prachtig bouwverslagske!!!! je maakt me jaloers je f550 ziet er prachtig uit in je koffer en je koffer is echt super goe gedaan

    ik hoop dat ik binnenkort meer info mag vragen aan je
    knap werk dikke duim
     
  9. EJS

    EJS

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Noord-Holland
    thnx, en je vraagt maar raak, als ik je ergens mee kan helpen doe ik dat graag ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. GraphicNizor

    GraphicNizor

    Lid geworden:
    29 mrt 2012
    Berichten:
    251
    Locatie:
    Zwolle (Ov.)
    Prachtig EJS
    Niets anders dan lof voor dit verslagje!
     
  11. nperdaen

    nperdaen

    Lid geworden:
    5 mei 2012
    Berichten:
    87
    hallo jij verteld hier over het kalibreren van de eerste vlucht ik probeer dat al dagen te doen maar krijg steeds die vervelende kniperende rode led (fail)
    ik heb ongeveer de zelfde uitvoering als op de foto van EJS maar toch steeds geen goed luck (witte led)
    ik had zelfs gisteren bijna een crach toen ik de fail-safe wilde testen ipv te stijgen blijft hij gewoon mee drijven met de wind en de 3 schakelstanden staan perfect in gesteld

    weet jij toevallig wat mijn probleem eventueel zou zijn?
     
  12. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.468
    Locatie:
    St.Anthonis
    Eerst gps op een paal zetten. De korte is prima. Verder vermoed ik dat je fail safe niet goed ingesteld staat in je zender.
     
  13. nperdaen

    nperdaen

    Lid geworden:
    5 mei 2012
    Berichten:
    87
    Allemaal gebeurt
    Via de software is te zien dat de fail safe blauw word als ik de zender uitschakel

    En hij staat op een paaltje
    Maar steeds negatief
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  14. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.468
    Locatie:
    St.Anthonis
    Dan heb je waarschijnlijk je calibratie niet goed afgerond.
     
  15. nperdaen

    nperdaen

    Lid geworden:
    5 mei 2012
    Berichten:
    87
    probleem opgelost na een paar uren nog maar eens zot gedraaid geweest te zijn kwam ik er dan nog eens achter dat het stekkerke van het compas was los gekomen door de vorige vluchten die ik toen al gedaan had
    alvast bedankt voor de reply



    ik veronderstel van wel hoor omdat hij groen kan worden
    maar wanneer ik dan de verticale kalibratie doe dan word het na dien rood als ik rond ben geweest

    ik veronderstel dat ik hem nogtands goed hou
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2012
  16. nperdaen

    nperdaen

    Lid geworden:
    5 mei 2012
    Berichten:
    87
    hey EJS
    na een aantal keren al gevlogen te hebben met de wookong ben ik hier nog eens komen kwijlen op je bouwverslag van je transport koffer

    er is me iets opgevallen aan je GPS-KOMPAS module
    bij jjou staat die met de pijl naar achter gericht en niet naar de voorkant van je F550 frame
    er staat in de handleiding van de wookong geschreven dat deze pijl naar voren moet gericht worden

    heb jij daar nu geen problemen me zo
    ik bedoel maar als je daar geen last van hebt zou ik dat ook willen doen omdat dit beter is voor het zicht en dat het kabeltje van de module mooier kan worden bevestigd

    hier heb je alvast een filmpje dat van mijn wookong is
    het is wel een filmpje van de fail-safe functie
    http://youtu.be/uAs8riS86ZE
    nu ben ik nog naar een goeie instelling aan het zoeken maar zou dit liever live kunnen doen via de zender doormiddel van elk een draai schakelaar (2stuks)

    het probleem is dan dat ik een kanaal op de wookong te kort kom want x2 word bij mij al gebruikt voor de Intilligent Orientation Control (IOC) juist X3 ingang is nog vrij maar dan kan ik de Vertical Basic Gain niet instellen via de zender

    voor de ontvanger heb ik nog genoeg kanalen want dat is een 12ch
    en heb er da eigenlijk nog te kort van de wookong zelf voor in de toekomst
     
  17. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ik denk dat hij met rood achter vliegt;) en ik zou vertical gains van de potmeter halen, stel je toch niet opnieuw in. enige die je nog wel een kunt aanpassen is basic gain rol en pitch
     
  18. EJS

    EJS

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Noord-Holland
    Klopt bij mij is rood achter en wit voor.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9000 III
     
  19. nperdaen

    nperdaen

    Lid geworden:
    5 mei 2012
    Berichten:
    87
    aah zo. ja dat verklaart veel natuurlijk
    kon het maar even gevraagd hebben :) :) bedankt
     
  20. zenclimber

    zenclimber

    Lid geworden:
    18 jun 2012
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Amsterdam
    Mooie kist! :p Wat zijn de buitenmaten van je kist en wat weegt hij incl. inhoud?

    Denk je dat je hem als handbagage in een vliegtuig mee kan nemen?
     

Deel Deze Pagina