Bouwverslag F550 transportkoffer voor de hele hobby

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door EJS, 23 feb 2012.

1. EJS

EJS

Lid geworden:
    4 okt 2011
    Ik heb 50 euro betaald, maar dat kwam omdat ik in eerste instantie zelf zachtschuim had aangeleverd, maar omdat het zachtschuim niet geheel aan de verwachting voldeed heeft hij het opnieuw (kostenloos) gedaan met schuim van hem. Dus ik kan je daar niet echt een juiste prijs voor geven, maar ik schat in dat als ik het schuim meteen via hem had gedaan ik rond de 100 euro kwijt was geweest voor het snijden + schuim.

Wel moet je dan zelf een DFX file aanleveren, maar dat zal voor jullie geen probleem zijn...

2. EJS

EJS

Lid geworden:
    4 okt 2011
    Als ik de andere forums lees dan komt dat (geen sat verbinding) meestal door dat de GPS te dicht bij de andere elektronica zit, ik heb hem uit voorzorg toch een klein stukje verplaatst, en meteen afgeschermd door het aluminium voetje op een carbon plaatje te monteren (zie foto's). En hierdoor kreeg ik ook meteen een mooi plekje (onder het carbon plaatje) om de led te bevestigen...

3. Reivax72

Reivax72

Lid geworden:
    2 feb 2010
    Sorry dat ik nu pas even reageer, maar ben even niet meer online geweest.

bedankt voor de adresjes! en mijn complimenten voor het eindresultaat! ziet er echt netjes uit!

mvg

4. Middel47

Middel47

Lid geworden:
    29 dec 2011
    Heb je die DX8 speciaal voor deze gekocht? Of kan dit ook allemaal met een 6 kanaals?

Waarom heb je de DX8 gekocht? Ik heb zelf een DX6i van Spektrum, en wil heel graag een Wookong F550 kopen. Moet ik dan ook aan een DX8?

5. EJS

EJS

Lid geworden:
    4 okt 2011
    Ik heb gekozen voor de DX8 omdat ik daar 3 standen schakelaars op heb om de verschillende funktieÅ› op te kunnen schakelen. Maar het zou ook kunnen met een DX6 alleen is het dan wat omslachtiger met instellen....

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  6. Middel47

Middel47

Lid geworden:
    29 dec 2011
    Ik ben dan een gek, maar moet ik dan denken aan failsafe, auto-land en positionhold of zijn dat andere dingen?

7. Thom

Thom

Lid geworden:
    28 jul 2009
    atti manu en failsafe denk ik maar dit zou je ook met een dx7s kunnen.

8. nperdaen

nperdaen

Lid geworden:
    5 mei 2012
    prachtig bouwverslagske!!!! je maakt me jaloers je f550 ziet er prachtig uit in je koffer en je koffer is echt super goe gedaan

ik hoop dat ik binnenkort meer info mag vragen aan je
    knap werk dikke duim

9. EJS

EJS

Lid geworden:
    4 okt 2011
    thnx, en je vraagt maar raak, als ik je ergens mee kan helpen doe ik dat graag ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. GraphicNizor

GraphicNizor

Lid geworden:
    29 mrt 2012
    Prachtig EJS
    Niets anders dan lof voor dit verslagje!

11. nperdaen

nperdaen

Lid geworden:
    5 mei 2012
    hallo jij verteld hier over het kalibreren van de eerste vlucht ik probeer dat al dagen te doen maar krijg steeds die vervelende kniperende rode led (fail)
    ik heb ongeveer de zelfde uitvoering als op de foto van EJS maar toch steeds geen goed luck (witte led)
    ik had zelfs gisteren bijna een crach toen ik de fail-safe wilde testen ipv te stijgen blijft hij gewoon mee drijven met de wind en de 3 schakelstanden staan perfect in gesteld

weet jij toevallig wat mijn probleem eventueel zou zijn?

12. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Eerst gps op een paal zetten. De korte is prima. Verder vermoed ik dat je fail safe niet goed ingesteld staat in je zender.

13. nperdaen

nperdaen

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Allemaal gebeurt
    Via de software is te zien dat de fail safe blauw word als ik de zender uitschakel

En hij staat op een paaltje
    Maar steeds negatief

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  14. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Dan heb je waarschijnlijk je calibratie niet goed afgerond.

15. nperdaen

nperdaen

Lid geworden:
    5 mei 2012
    probleem opgelost na een paar uren nog maar eens zot gedraaid geweest te zijn kwam ik er dan nog eens achter dat het stekkerke van het compas was los gekomen door de vorige vluchten die ik toen al gedaan had
    alvast bedankt voor de reply

ik veronderstel van wel hoor omdat hij groen kan worden
    maar wanneer ik dan de verticale kalibratie doe dan word het na dien rood als ik rond ben geweest

ik veronderstel dat ik hem nogtands goed hou

Laatst bewerkt: 15 jun 2012
  16. nperdaen

nperdaen

Lid geworden:
    5 mei 2012
    hey EJS
    na een aantal keren al gevlogen te hebben met de wookong ben ik hier nog eens komen kwijlen op je bouwverslag van je transport koffer

er is me iets opgevallen aan je GPS-KOMPAS module
    bij jjou staat die met de pijl naar achter gericht en niet naar de voorkant van je F550 frame
    er staat in de handleiding van de wookong geschreven dat deze pijl naar voren moet gericht worden

heb jij daar nu geen problemen me zo
    ik bedoel maar als je daar geen last van hebt zou ik dat ook willen doen omdat dit beter is voor het zicht en dat het kabeltje van de module mooier kan worden bevestigd

hier heb je alvast een filmpje dat van mijn wookong is
    het is wel een filmpje van de fail-safe functie
    http://youtu.be/uAs8riS86ZE
    nu ben ik nog naar een goeie instelling aan het zoeken maar zou dit liever live kunnen doen via de zender doormiddel van elk een draai schakelaar (2stuks)

het probleem is dan dat ik een kanaal op de wookong te kort kom want x2 word bij mij al gebruikt voor de Intilligent Orientation Control (IOC) juist X3 ingang is nog vrij maar dan kan ik de Vertical Basic Gain niet instellen via de zender

voor de ontvanger heb ik nog genoeg kanalen want dat is een 12ch
    en heb er da eigenlijk nog te kort van de wookong zelf voor in de toekomst

17. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ik denk dat hij met rood achter vliegt;) en ik zou vertical gains van de potmeter halen, stel je toch niet opnieuw in. enige die je nog wel een kunt aanpassen is basic gain rol en pitch

18. EJS

EJS

Lid geworden:
    4 okt 2011
    Klopt bij mij is rood achter en wit voor.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9000 III

19. nperdaen

nperdaen

Lid geworden:
    5 mei 2012
    aah zo. ja dat verklaart veel natuurlijk
    kon het maar even gevraagd hebben :) :) bedankt

20. zenclimber

zenclimber

Lid geworden:
    18 jun 2012
    Mooie kist! :p Wat zijn de buitenmaten van je kist en wat weegt hij incl. inhoud?

Denk je dat je hem als handbagage in een vliegtuig mee kan nemen?

Deel Deze Pagina