Bouwverslag "Faimount Alpine" van Billing Boats

• Topicstarter Topicstarter Edwin Zuijdwijk
  • Startdatum Startdatum
Zelf mis ik de messing roerhevels en de boutjes, deze zitten er niet bij. Maar dit los ik wel anders op.

Mvg Edwin.

Is ook geen probleem, die van bb zijn ook niet echt stevig...

Mvg Vincent..

PS: Gaat aardig snel bij jou, wou er deze maand ook 1tje bestellen, maar heb er even vanaf gezien omdat ik een draaibank heb aangeschaft (en die kosten ook aardig wat ),.

Mooi!

Het word super mooi!:D
Ik zie op de foto van het roer dat de romp al gespoten enz. is! echt strak!:thumbsup:
Zou u nog wat foto's van die romp willen plaatsen?
Hoe heeft u de romp waterdicht gemaakt?

Gr. David

Laatst bewerkt:
Het word super mooi!:D
Ik zie op de foto van het roer dat de romp al gespoten enz. is! echt strak!:thumbsup:
Zou u nog wat foto's van die romp willen plaatsen?
Hoe heeft u de romp waterdicht gemaakt?

Gr. David

Hallo David,

Het stukje wat je ziet wat grijs is, staat in de filler/grondverf. Op deze plek komt de straalbuis, ik heb dit al strak gemaakt, omdat wanneer de straalbuis erop zit, je er niet meer goed bij komt om strak te maken.
Of de romp al waterdicht is durf ik nog niet te zeggen(ben er nog erg druk mee), maar het hout wordt behandeld met G4, meerdere lagen, van binnen en van buiten. Dat wordt opgeschuurd, daar waar nodig geplamuurd en strak getrokken, dan de filler erover voor de kleine oneffenheden. De kiertjes bij boegschroef/roerkoning/straalbuis/schroefas enz... wordt met Stabilit Express afgedicht.... En hopelijk is tie dan waterdicht...
Geef me anders je e-mail adres, dan kan ik wat makkelijker foto's mailen.

Mvg Edwin.

Of de romp al waterdicht is durf ik nog niet te zeggen(ben er nog erg druk mee), maar het hout wordt behandeld met G4, meerdere lagen, van binnen en van buiten. Dat wordt opgeschuurd, daar waar nodig geplamuurd en strak getrokken, dan de filler erover voor de kleine oneffenheden. De kiertjes bij boegschroef/roerkoning/straalbuis/schroefas enz... wordt met Stabilit Express afgedicht.... En hopelijk is tie dan waterdicht...

Ga je je romp dan niet met epoxy of polyester behandelen dan ??

Hallo Edwin,

Ik zou ook zeer graag de foto's van de vorderingen ontvangen. Ben nl ook bezig met die
Alpine. Vordert hiet zo vlot, misscjhien wat te lang uit het modelbouwen geweest.
Foto's zouden best helpen.
Dank bij voorbaat.
Mvg Patrick
pmadelein@telenet.be

Zoals gevraagd, hier wat foto's. Bestelde schroefassen morgen eindelijk binnen.

boeg1.jpg

totaal2.jpg

Kimkielen zitten er ook onder.

totaal1.jpg

straalbuis1.jpg

straalbuisbb.jpg

plammur.jpg

Druk bezig met SB onderwater schip voor de tweede straalbuis.

Mvg Edwin.

Edwin,
Wordt prachtig en ik zou zeggen namens het gehele forum bedankt voor de foto's.

Ik heb een probleem, achteraan bekeken staan beide roerassen iets naar buiten, wel gelijk. Is dit zo of moeten die loodrecht staan??
Bedankt voor de info mvg Patrick

Edwin,
Wordt prachtig en ik zou zeggen namens het gehele forum bedankt voor de foto's.

Ik heb een probleem, achteraan bekeken staan beide roerassen iets naar buiten, wel gelijk. Is dit zo of moeten die loodrecht staan??
Bedankt voor de info mvg Patrick

Patrick,

Ik heb even bij men eigen model gekeken en daar staan ze loodrecht, als je ook op de grote bouwtekening kijkt, zul je zien dat ze daar ook loodrecht staan.
Heb je dan geen probleem met je straalbuis, schroefas, schroef??? Staat allemaal in lijn met elkaar.

Mvg Edwin.

Hallo David,

Het stukje wat je ziet wat grijs is, staat in de filler/grondverf. Op deze plek komt de straalbuis, ik heb dit al strak gemaakt, omdat wanneer de straalbuis erop zit, je er niet meer goed bij komt om strak te maken.
Geef me anders je e-mail adres, dan kan ik wat makkelijker foto's mailen.

Mvg Edwin.

Bedankt voor de info! U heeft een PB:D

Gr. David

Compliment

Hallo Edwin,

Ten eerste mijn complimenten voor je verslag. Het ziet er allemaal mooi uit. Sinds vandaag heb ik ook de Fairmont Alpine aangeschaft. Dit wordt ook mijn eerste grote project. Ik ga ook proberen een verslag bij te houden van mijn boot en alle vorderingen. Nog veel bouwplezier en tot horens

Groeten Lucas

Hi Edwin,

zou u mij uw foto's van de beurs ook monteren?
Ik zal beginnen in de komende weken met de bouw me je foto's zou een stuk helpen.
wat doe je heel erg goed ... komplimennt uitziet.

Groeten!
Jürgen

jomahope[ät]gmx.de

Hi Edwin,

zou u mij uw foto's van de beurs ook monteren?
Ik zal beginnen in de komende weken met de bouw me je foto's zou een stuk helpen.
wat doe je heel erg goed ... komplimennt uitziet.

Groeten!
Jürgen

jomahope[ät]gmx.de

Hallo Jurgen,

Bedankt voor compliment, doet een mens goed. Bij uw eerste vraag heb ik toch wat vraagtekens, weet niet precies wat u bedoelt.
Misschien kunt u de vraag anders stellen???

Lucas, idem bedankt. En succes met uw eigen aanwinst.

Maar heb zelf nog een vraag aan alle bouwers. Heb eindelijk de schroefassen binnen. Voordat ik deze en de schroeven ga monteren heb ik een vraag omtrend de schroeven. De motoren moeten tegen elkaar in draaien, moet ik dan de draai richting van de motoren aanhouden voor de keuze linksdraaiende schroef/rechts draaiende schroef, twijfel is misschien niet nodig, maar zekerheid is prettiger.

Mvg Edwin.

Hi Edwin,

Ik vraag u of u stuurt mij de foto's van deze kaart omvat de bouw

schepen in die ik niet heb gemaakt de juiste draad is altijd beschikbaar.
Ik denk dat het niet nodig om een linkse draad.
propellers op de messing kunt u de teller voor het met de moeder.

Groeten!
Jürgen

draaien de motoren dan niet allebei t zelfde?
draairichting pas je toch aan met je regelaars.
let wel a u b op dat de schroeven van achter gezien,allebei naar buiten de draaien,m .a.w, linkerschroef-linksom
rechterschroef-rechtsom

groeten alex

draaien de motoren dan niet allebei t zelfde?
draairichting pas je toch aan met je regelaars.
let wel a u b op dat de schroeven van achter gezien,allebei naar buiten de draaien,m .a.w, linkerschroef-linksom
rechterschroef-rechtsom

groeten alex

Hallo,

Draairichting van de motoren kun je veranderen door de stroomdraden vanaf de regelaars op de motoren om te draaien. Hierdoor kun je ook kiezen of je de schroeven allebei naar buiten of naar binnen laat draaien. Beide mogelijkheden komen in het echt ook voor. Succes met de bouw Edwin.

Groet
Sjoerd

Hallo

Ik zou zeggen kijk op internet naar de echte en je ziet dat de schroef assen iets naar buiten staan.

groeten desa

Hallo

Ik zou zeggen kijk op internet naar de echte en je ziet dat de schroef assen iets naar buiten staan.

groeten desa

Niet volgens de bouwtekeningen, is volgens de bouw van het model ook niet mogelijk, daar alle gaten voor de schroefassen in lijn staan.
Het ging ook om de roerassen, niet om de schroefassen.

Mvg Edwin.

hallo Edwin

Heb ik even niet gelezen sorry ,maar staan de schroefassen in het model van billing boats dan parallel met de kiel ?

desa

Back