bouwverslag fairmount van bb

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door henkie89, 19 feb 2011.

1. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
    zou het niet kunnen komen dan, (hij heeft de romp ingesmeerd met stabiliet, als ik me niet vergis) dat de verf met de stabiliet reageert? stabliliet is toch ook een hars?

2. Vincent1979

Vincent1979

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Wat ik begrepen heb is dat het lakken goed gaat totdat hij de groen gaat aanbrengen, die vreet de andere lakken op en het groen is apart gemengd zijdeglans lak (en de rest is spuitbussen) dus denk dat henk dan acryl spuitbussen heeft gebruikt en dan de gemende groen op alkyd basis is, en dat vreet mekaar op,.

Maar als het goed is is stabilit express met alle lakken overspuitbaar,
    (mits je het goed mengt) maar heb hier weinig ervaring mee omdat ik epoxy gebruik en voor hout gewone bison houtlijm (waterbestendig)

Grtz Vincent,

3. Bart Cornet

Bart Cornet

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Bij ons worden zo'n beetje alle schepen met Stabilit in elkaar geplakt. En deze worden ook gewoon met spuitbussen gespoten.
    Tot nu toe zijn hier nog geen problemen mee geweest, zolang je maar de juiste verhoudingen hanteert voor de lijm. ;)

4. henkie89

henkie89

Lid geworden:
    6 dec 2010
    na dat 1 kant en t vlak helemaal glad waren en geverft (onderwater bovenkant is nog primer) en de assen straalbuisen en de roeren gemonteerd te hebben heb ik hem laten zwemmen hij heeft een half uur gedobberd en raad eens ...
    geen druppeltje water binnen dus dat is in elkgeval 1 ding wat mee zit
    maar drinfvermogen heeft ie zeker 2 keer 12v 7 ah 2 keer 6v 7 ah en 12v 3 ah en nog niet helemaal op de waterlijn

5. Dat is mooi dat hij niet lek is, maar er gaat wel erg veel gewicht in bij jouw.

Ik heb er 2 12volts 7Ah, en 1 6 volts 12Ah accu in, en een beetje lood en hij is op waterlijn. Sterker nog ik moet een lichtere 6 volt accu erin doen omdat ze anders te laag ligt.

Mvg Edwin.

6. henkie89

henkie89

Lid geworden:
    6 dec 2010
    maar ik had er nog geen motoren in en ik wil de waterlijn 5 mm onder de knik aan de voorkant hebben en verder is de romp nog leeg zonder dekken

7. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
    neem je hem morgen nog mee?
    ik ben wel benieuwd! :eek:

8. henkie89

henkie89

Lid geworden:
    6 dec 2010
    neej hij kan nog niet varen hoor eerst schroeven regelaars ontvanger en roeren aansluiten op servo maar ik ga daar in dortmund naar kijken

9. henkie89

henkie89

Lid geworden:
    6 dec 2010
    zoals beloofd hier wat fotos

zoals te zien is het toch al wel behoorlijk glad aan het worden

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. Vincent1979

Vincent1979

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Ziet er al netjes uit Henk, :thumbsup:
    Is het verder nog gelukt met verven ??

Mvg Vincent

11. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Nu had ik bij die van jou wel het idee dat de waterlijn redelijk "laag" zat.
    Als je bij jouw kont kijkt lijkt de waterlijn wel heel erg "onder" de kont door te lopen, terwijl op heel veel foto's van de originele schepen de "hoeken" van de kont volledig in het water liggen.

12. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
    :thumbsup: ziet er al goed uit hoor hendrik! ;)

neem je hem a.s. woensdag even mee kan ik hem eens in het eggie zien!

13. henkie89

henkie89

Lid geworden:
    6 dec 2010
    vincent ik heb hem weer helemaal opnieuw geschuurd en een laag g4 en toen spuitplamuur en nu zie je de primer groen nog niet aan begonnen kijk nog even wat ik daarvoor ga doen denk dat ik nieuwe verf koop

ruben ik beloof niets anders kom je keer langs brug over en je bent er

14. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
    ik heb hem gisteravond even mogen bewonderen, en hij ziet er al TOP uit! :eek:

15. henkie89

henkie89

Lid geworden:
    6 dec 2010
    vandaag naar dortmund geweest resultaat geslaagd voor bijna alles incl. schroeven (dat dacht ik )
    kom ik thuis kom ik er achter dat de draad in de schroeven m 5 is en mijn assen in mijn boot gelijmd m 4 wat nu wie kan mijn helpen om van m5 binnendraad m4 te maken omdat ik zelf geen draaibank heb

16. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Dat kan dus niet, draaibanken die er iets "bijdraaien" bestaan niet!!! En een verloopbusje van M4 naar M5 kan ook niet (te weinig "vlees"). Als enige oplossing zie ik opboren van de schroef tot 5,8 mm (= diameter van de voet van M7) en een verloopbus (met M7 buiten- en M4 binnendraad. M6 buiten lijkt me te krap met 5 mm diameter aan de voet van de draad. Op zich hoef je daar geen draaibank voor te hebben, want je kan ook draadsnijden met een tap en een snijplaat. Ik zie dat er 7 mm buis is met wanddikte van 2 mm. Dat zou dan opgeboord moeten worden naar ø 3,3 mm voor M4, maar misschien weten mensen dat wel.

Groet,

Ad Bakker

17. Martin '70

Martin '70

Lid geworden:
    7 jan 2006
    Is net zo iets als bijlaten knippen bij de kapper ;)

Misschien zou je M5 messing draad ( massief )in de naaf kunnen solderen ( zilversoldeer ) maak het vlak, boor het uit en tap daarna weer M4 in de naaf van de schroef met een blinde tap. En kan wel in een draaibank dan weet je toch zeker dat je in het center boort van de schroef naaf ? dat lukt je anders nooit onder een boorkolom. Alleen is de vraag wat voor soort schroef je hebt en of je die in een klauwplaat vast kan zetten. Maar om daar een draaibank voor te kopen :confused: of twee nieuwe schroeven kopen is misschien wel de makkelijkste oplossing ;)

Gr Martin :D

18. henkie89

henkie89

Lid geworden:
    6 dec 2010
    dat wou ik ook doen draad m5 erinsolderen en dan 3,2 boren en dan draad tappen m4

19. henkie89

henkie89

Lid geworden:
    6 dec 2010
    en daar heb je wel een draaibank voor nodig schroeven zijn al afgetopte schroeven van raboesch 60 mm

20. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Dan mogen het wel gegoten schroeven zijn, anders heb je kans dat je bladen er eerder afvallen dan dat je "draadpropje" vast zit :(

Deel Deze Pagina