Bouwverslag Greatplanes Electrifly Seawind EP

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door marijnacht, 18 jun 2008.

  1. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    Hoi Rowan, ik denk de gewichtstoename mee gaat vallen, ga hem dit weekend eens wegen als ie spuitklaar in de primer staat want de weegschaal liegt niet!
    Exact schema weet ik nog niet maar zal iets met een wapperende vlag/partoon worden van voor naar achter boven of iets dergelijks. Binnenkort maar een schetsje maken hoe het ongeveer gaat worden.

    groeten
     
  2. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    glad en strak

    Zo, de Seawind staat nu in de primer en is lekker strak geworden door het nodige schuurwerk.
    Nog even een kleurenschema bedenken en dan proberen wat airbrushtechnieken er op los te laten.
    Groeten,
    Michiel
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. want a plane

    want a plane

    Lid geworden:
    17 aug 2005
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Zuid holland
    dat ziet er zeer netjes uit! ik heb er ook al over zitten denken om iig het kleuren schema te veranderen want met dat wit word wel heel snel vies. Maar dit geeft mooie mogelijkheden!
    hoeveel weegt je romp nu ?

    Greets Rowan,
     
  4. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    En dan maiden in Zeumeren.

    Je hebt nog 3 weken .:D

    Mvg Johan
     
  5. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    Hoi, ik heb het zaakje op de weegschaal gezet en kom voor de romp op 429 gram met alles er in, behoudens de accu.
    Voor het glassen zat ik op 432 gram!? Wel heb ik veel van de originele verflaag eraf geschuurd.

    @ plotterwelt,
    ik heb wel overwogen om daar naar toe te gaan maar gezien de afstand en het groot aantal deelnemers wat al ingeschreven is, heb ik er vanaf gezien.

    groeten, Michiel
     
  6. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    Watervliegen in Zweden

    Net terug van vakantie uit Zweden, en natuurlijk de Seawind meegenomen gezien het groot aantal meren in dit land. Vanwege het vaak erg gladde water, zo nu en dan wat moeite gehad met het loskomen, maar door zelf wat golven te maken met de Seawind en daar weer over een te varen komt ie wel los. Ook het gebruik van flapperons werkt erg goed. Het wordt tijd dat ik de romp in de definitieve kleuren ga spuiten. Na wat verstevigingen te hebben doorgevoerd vliegt ie heerlijk strak.
    De foto's zijn in de vroege ochtend genomen als de mist net is opgetrokken boven het meer:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. FCdopertje

    FCdopertje

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Apeldoorn
    Beste vliegers,

    Ik heb mijzelf ook een seawind ep aangeschaft.
    Aangezien ik nog geen ervaren vlieger (ik heb alleen een swift 2 en die kan ik zonder neerstorten door de lucht laten knallen) ben hoop ik dat iemand mij kan helpen met de volgende vragen:
    Ik heb nog een a2212-6 motortje liggen (dit is een 50 grams 2200kv motor met bijna 800 thrust). Kan ik deze gebruiken?? Ik zie dat iedereen een motor met rond de 1000kv heeft. Wat zijn daar de voordelen van?
    Is het nodig om mijn ontvanger en Esc waterdicht te maken? Zo ja, wat is de makkelijkste methode?

    Vriendelijke groet,

    Rob
     
  8. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Volgens mij is Zweden wel verder rijden als Zeumeren .:D

    en met een paar man vliegen is veel gezelliger als alleen.

    Mvg Johan
     
  9. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.781
    Locatie:
    Almere
    Dat motorje zou beter zijn voor een Polaris, een snelle kist.
    De seawind is wat langzamer. Missichen een kleine prop.

    Esc en ontvanger, ik raad graupner wetprotect aan.
    Dit is een wat vettige film, die je uit spuitbusje in de regelaar,
    ontvanger en niet vergeten, de servo's spuit.
    Dit spul stoot water af, t loopt er zo weer vanaf.
    Sindsdien geen verbrande electronica meer gehad.

    Ook helpt t om de ontvanger en ESC wat hoog te monteren,
    zodat ze niet in bad blijven liggen met wat lekwater.
     
  10. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    Zijn er nog mensen die de seawind vliegend hebben?
    Ik heb er ondertussen aardig wat vluchten mee gemaakt, van land, water en sneeuw.
    Ook zijn heb ik al een aantal zaken verstevigd vanwege schade door wat minder zachte landingen. Vorig weekend leek me het aardig om weer eens van de vers gevallen sneeuw te vliegen. Ik had een weiland gevonden met voldoende ruimte en waar ik dacht een aardig laagje sneeuw op lag. Echter na een aantal vluchten bleek de onderzijde dermate te zijn beschadigd dat er weer de nodige reparatie nodig is. Oorzaak waren een aantal hard bevroren sporen en keiharde zandklonten.
    Wat mee ook opviel is dat een een staaldraad van ongeveer 4mm in de rompbodem zit verwerkt. Mijn idee is om het met dun triplex (0,8mm) te gaan bekleden zodat het een harder oppervlakte krijgt en meer stijfheid in hele romp.
    Werk aan de winkel:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Let op de staaldraad onder in de romp:
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina