mijn rook generator zag er zo uit....
Gebruikt: 1 huis van een 12 volt adapter
2 draadweerstanden 20 watt 33ohm kort 33mm
1 fan 12 volt 30mm
stukje glasvezelkous
1 lenzenpotje
1 12 volt regelaar ( hoeft maar 1 kant op te kunnen)
een kort stukje slang.
Ben begonnen met de weerstanden te ontdoen van de steen eromheen, voorzichtig op de werkbank met een scherp hamertje...
ik heb in het deksel van het potje een gleuf gemaakt, cm 0f 2 lang een mm 0f 3 breed, een gat geboord 4 mm en dit deksel onder mijn huis gemonteerd ( met boutjes, het wordt hier warm!!! ).
Naast het deksel 2 tegen over elkaar liggen de gaten geboord in lijn met de gleuf in het deksel, dia in mijn geval dat isolatie van stijf koperdraad er klem in zat....
gleuf overnemen in huis.... gat ook doorboren!!!
Strookje kous door het gleufje heen prutsen zodat er een cm of 2,5 boven uit komt.
Stukjes stijf koperdraad cm 0f 5 aan beide kanten strippen, binnen een 1,5 cm buiten kan dat korter, en door de gaten in het huis steken, ik had hier een rapje om om het vast te houden, binnen stabilite gebruikt.
De weerstanden langs de kous solderen aan de kale draad, aan beide kanten van de kous 1.
In de bovenkant van het huis een gat boren 4 mm, en de Fan met boutjes vast zetten op het huis.
Door de fanbladen heen de ruimte aftekenen, 3 gaten boren binnen de afgetekende plaatsen... misschien een beetje schuin met de draairichting van de fan mee, gaten niet te groot een mm of 5 om te beginnen ( groter kan altijd nog )
Gaten voor rook uitgangen boren, bij 2 zou ik niet groter dan 8mm beginnen!!! ( Binnenkant slang)
Onderkant potje op het deksen draaien, een stuk isolatie van stijve
koperdraad afknippen op een lengte dat het van de bodem van het potje tot boven het huis uitkomt voor het vullen.
Potje vullen met rookvloeistof en zeker 10 min wachten, volzuigen van de kous.....
ik had 7.2 volt op de weerstanden en een 12 volt regelaar die maar 1 kant op ging....
regelaar net niet op 0 gesteld zodat de fan zachtjes doorging ging bij stil liggen.
Met een Y kabel op de gas uitgang van de ontvanger..
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben...
suc6, mvg Robert