Iwan,
Begrijp ik het goed

ga je de staart bekleden met Glasdoek??? Nee toch zeker.
Dit ga je toch zeker bespannen met Solartex of iets dergelijks om de structuur van doek te hebben na een dun laagje verf.
Heb in de Spit een andere Typhoon namelijk de langere T18/14/10, die met 3 lipo's in toerental lager uitkomt, maar met een 10x7 en een stroom van 18 amp de Spit heel leuk doet vliegen.
Kom met de 10x7 uit op 6000 toeren en dat geeft een statische trekkracht van 700 gr en propsnelheid van 16m/sec.
Het vliegklaargewicht is 1080 gram en dat is incl. de 3st M10 bouten, moet bekennen dat de Spit beter vliegt dan verwacht maak zelfs zonder richtingsroer hele mooie slowrols.
Vlieg bij de Red Eagles net op de rand van Dordrecht.
Dank voor de link van de Hurri.
De ME109 zal nog even op zich laten wachten, maar goed je weet maar nooit.
Nou een Giant Hurri is met 1700mm niet zo groot maar ja wel duurder, dat is het formaat waar ik graag naar toe wil en heb plannen om daar een serie Warbirds voor rbc van te maken.
Ze gaan namelijk ook de AXI motoren verkopen en denk er aan te ontwerpen voor een AXI 4130-16 lijkt mij een perfecte motor voor grote props en heb al heel veel Warbirds 3views in de Wacht staan.
De 1500mm Spit zal helaas geen kit gaan worden ga een nieuwe tekenen voor 1700mm spanw, maar dan een Mark 9 met een langere neus en dus ook gemakkelijker met het zwaartepunt.
Ton