Bouwverslag Hovercraft

• Topicstarter Topicstarter Vinculum
  • Startdatum Startdatum
Ik heb de rok gemaakt van vliegerdoek. Deze heb ik waterdicht gekregen met een spray die ook voor tenten wordt gebruikt (teflon). En de rok zit met klittenband op de romp. Goed uitmeten en na enig experimenteren waterdicht.
De hoovercraft is te zien op youtube: zoek op ritmesectie en hoovercraft.

wat leuk om dit bouwverslag te zien, zelf heb ik ook deze hovercraft naar de bouwplannen van mark potter gebouwd, het was het eerste model dat ik zelf gefabriceerd heb. ben nu bezig met een helikopterromp van een bolkov (zie bouwplannen helies) en ben nu op zoek naar bouwtekeningen van een speedboot.

zelf had ik een proefrok gemaakt van een vuilniszak, dit werkte prima tijdens de testfases, mijn probleem kwam na het opbouwen van de stuwmotor, dit gewicht op de achterkant van de craft zorgde voor te veel gewicht op de achterkant, daarbij waren de 2 7.2 volt accu's ook flink aan het gewicht en dus bleek alles te zwaar.
de rok blies wel op maar voor de voortstuwing was niet genoeg vermogen.
ik hoop dat het bij allemaal goed uitpakt, het is in ieder geval een heel leuk project.
mocht iemand nog een bouwtekening hebben van een speedboot (fiberglass) ik houd mij aanbevolen.

mvg Arno

Back